یک تجربه کاربری متفاوت
اپل به‌طور رسمی از سیستم‌عامل iOS 11.3 همراه با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد
اپل در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار داده است. قابلیت‌هایی که باعث می‌شوند در آینده نزدیک مالکان گوشی‌های آی‌فون‌ بتوانند به بهترین شکل از گجتی که در اختیار دارند استفاده کنند. اما پرسشی که اکنون مطرح می‌شود این است که اپل چه ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار داده است؟

1606683296_1_0.gif

شرکت بزرگ دنیای فن‌آوری، اپل به تازگی iOS نگارش 11.3 را برای ششمین نسل از آی‌پادها منتشر کرده است. سیستم‌عاملی که به زودی از همه دستگاه‌های ساخت این شرکت پشتیبانی خواهد کرد. اکنون شرکت مستقر در کوپرنیتو در نظر دارد همراه با عرضه نسخه جدیدی از سیستم‌عامل خود تحولات جدیدی را به وجود آورد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های ارائه شده در این نسخه جدید آشنا خواهیم شد.

iOS نگارش 11.3 قابلیت‌های جدیدی همچون ARKit 1.5، پشتیبانی بهتر از واقعیت افزوده، نمایش دقیق‌تر وضعیت باتری آی‌فون(بتا)، Animoji جدید ویژه مالکان آی‌فون ایکس و.... را معرفی کرده است. این نسخه همچنین پایداری دستگاه‌ها را بیشتر کرده و یکسری از باگ‌های شناخته شده را نیز برطرف کرده است.

پشتیبانی بهتر از واقعیت افزوده

ARKit 1.5 به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا اشیا دیجیتالی را روی سطوح عمودی مانند دیوارها و درها و همچنین سطوح افقی قرار دهند. افزودن پشتیبانی برای تشخیص و استفاده بهتر از تصاویر، مانند پوسترهای سینمایی یا گرافیکی در آزمایش‌های مرتبط با واقعیت افزوده نیز بهتر شده است، همچنین شیوه تعامل و به‌کارگیری واقعیت افزوده بهبود پیدا کرده و همچنین از نمای دوربین در دنیای واقعی با رزولوشن بالاتر نیز پشتیبانی می‌کند.

وضعیت باتری آی‌فون (بتا)

در ارتباط با باتری آی‌فون که حرف و حدیث‌های بسیاری در ارتباط با آن وجود داشت یکسری تغییرات به وجود آمده و از این پس اطلاعات شفاف‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نمایش اطلاعات مربوط به حداکثر ظرفیت باتری آی‌فون و حداکثر عملکرد باتری؛ مدیریت هوشمندانه روی گوشی به منظور پیشگیری از بسته شدن ناگهانی برنامه‌ها، ارائه پیشنهادهایی در خصوص تعویض باتری در صورت لزوم از جمله این موارد هستند.

مدیریت بر وضعیت شارژ آی‌پاد

مدیریت و نظارت بر وضعیت باتری زمانی که آی‌پاد برای مدت‌ زمان طولانی بسته شده، شبیه به زمان‌هایی که در یک ایستگاه اتوبوس یا پمپ‌های بنزین یا گاز قرار دارید از جمله این قابلیت‌های جدید هستند.

Animoji

افزوده شدن چهار Animoji جدید برای آی‌فون ایکس (شیر، خرس، اژدها و جمجمه)

حریم خصوصی

زمانی که یکی از ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS نیاز دارد از داده‌های شخصی کاربران استفاده کند، آیکنی همراه با یک لینک روی صفحه ظاهر شده و جزییات و اطلاعاتی که نشان می‌دهند این داده‌ها چگونه مورد استفاده قرار گرفته و چگونه از آن‌ها محافظت می‌شوند را نشان می‌دهد.

Apple Music

نسخه جدید تجربه جدیدی از گوش کردن به آهنگ‌ها و ویدیوها را در اختیار شما قرار می‌دهدد. یک به‌روزرسانی جدید در بخش Music Video انجام شده که قابلیتی جدید در ارتباط با فهرست‌بندی ویدیوها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

News

نشان دادن مهم‌ترین مقالات در بخش Self و همچنین مشاهده فیلم‌هایی که از طریق ویرایشگر News در اختیار کاربران قرار دارد از قابلیت‌های جدید مرتبط با بخش اخبار است.

App Store

امکان مرتب‌سازی نظرات مشتریان در صفحه مربوط به محصولات همچون مفید، مطلوب‌تر، جدیدتر، بهبود نمایش اطلاعات در زبانه Updates که اطلاعات مربوط به برنامه و اندازه یک برنامه را نشان می‌دهد از قابلیت‌های جدید مرتبط با اپ استور است.

Safari

بهبود مکانیزم‌هایی که از حریم خصوصی محافظت می‌کنند همچون انتخاب نام کاربری و گذرواژه‌ه تنها زمانی که یک فیلد ورودی در یک صفحه وب فعال است، ارائه هشدار در شرایطی که سعی دارید اطلاعاتی همچون گذرواژه یا جزییات مربوط به کارت‌های اعتباری را در فیلدهای هوشمندی وارد کنید که از پروتکل‌های ارتباطی غیر ایمن استفاده می‌کنند، به‌اشتراک‌گذاری مقالات‌ از طریق Mail مرورگر سافاری که قادر است مقالات‌ را قالب‌بندی کند، اضافه شدن نمایش آیکن‌های مربوط به بوک‌مارک‌ها در فهرست Favorites از قابلیت‌های جدید مربوط به سافاری است.

Keyboards

اضافه کردن دو چیدمان جدید به صفحه‌کلید، پشتیانی از متصل کردن صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری برای آ‌ن‌که کاربران بتوانند از صفحه‌کلید Turkish F استفاده کنند، بهبود صفحه‌کلیدهای چینی و ژاپنی برای دسترسی ساده‌تر به دستگاه‌های 4.7 و 5.5 اینچی، بازگشت ساده به صفحه‌کلید تنها با یک لمس ساده، حل یکی از مشکلات مربوط به AutoCorrect که باعث می‌شود برخی از کلمات به شکل بزرگ نشان داده شوند، حل مشکلی در ارتباط با تفکیک‌پذیری در آی‌پاد که پس از اتصال به یک اکسس‌پوینت وای‌فای مانع از آن‌ می‌شد تا صفحه‌کلید هوشمند در آی‌پاد به درستی کار کند از قابلیت‌ها و تغییراتی است که در ارتباط با صفحه‌کلید به وجود آمده است.  

Accessibility

برای دسترسی ساده‌تر کاربران به برنامه‌ها در اپ استور متن برنامه‌ها به شکل برجسته و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود که این‌کار از طریق شخصی‌سازی امکانات در اختیار کاربران قرار دارد، وارونگی هوشمند با پشتیبانی از تصاویر وب و پیغام‌های Mail؛ تجربه RTT بهبود یافته و پشتیبانی RTT برای T – Mobile، تغییر بهتر برنامه‌های آی‌پاد به منظور بهره‌مندی از VocieOver، حل مشکلی که باعث می‌شد VoiceOver به اشتباه وضعیت و آیکن‌های مربوط به بلوتوث را نشان دهد، حل مشکل مربوط به عدم دسترسی به دکمه پایان‌دهنده  یک مکالمه در VoiceOver، برطرف کردن مشکلی که از دسترسی طبقه‌بندی شده برنامه‌ها به  VoiceOver جلوگیری می‌کرد و در نهایت برطرف کردن مشکلی که باعث می‌شد صدای زنده دستخوش تغییراتی شود از جمله تغییراتی هستند که در ارتباط با دسترسی‌پذیری اعمال شده‌اند.

برخی از باگ‌های مهم برطرف شده و قابلیت‌های اضافه شده

پشتیبانی از استاندارد AML که داده‌های مکانی دقیق‌تری را در شرایط اورژانسی ارائه می‌کند ( این استاندارد در در کشورهایی که از سوی اپل پشتیبانی می‌شوند کار می‌کند)

پشتیبانی از تایید اعتبار نرم‌افزار به عنوان یک روش جدید که به برنامه نویسان اجازه می‌دهدد به شکل درستی از قابلیت‌های ارائه شده از طریق HomeKit در برنامه‌های خود استفاده کنند

بهبود عملکرد جستجو ویژه کاربرانی که با یادداشت‌های گسترده‌ای در Contacts سروکار دارند

بهبود عملکرد Handoff و Universal Clipboard زمانی که هر دو دستگاه روی شبکه وای‌فای یکسانی قرار دارند

حل مشکلی که باعث می‌شد تماس‌های دریافتی روی صفحه فعال نشان داده نشوند

حل مشکلی که باعث به وجود آمدن زمان تاخیر یا عدم پاسخ‌گویی از طریق Visual Voicemail می‌شد

برطرف کردن مشکلی که مانع باز شدن یک پیوند وب در برنامه پیام‌ها می‌شد؛

برطرف کردن مشکلی که مانع بازگشت کاربران به پست بعد از مشاهده پیش‌نمایشی از یک ضمیمه ایمیل می‌شد

برطرف کردن مشکلی که باعث می‌شد اعلان‌ها پس از مشاهده دومرتبه روی صفحه قفل نمایش داده شوند

برطرف کردن مشکلی که مانع از به‌روزرسانی برنامه مربوط به وضعیت آب‌وهوایی می‌شد

برطرف کردن مشکلی که مانع از همگام‌سازی تماس‌ها با دفترچه تلفن خودرو در زمان برقراری یک اتصال بلوتوث می‌شد

از مهم‌ترین وصله‌ها و تغییرات اعمال شده در نسخه جدید هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟