ایده‌ای جالب یا سوء استفاده‌گرانه؟!
ویندوز 10 از پهنای‌باند شما برای ارسال به‌روزرسانی‌ها استفاده می‌کند
با عرضه رسمی ویندوز 10 مشکلات و حالت‌های خاصی از آن آشکارتر خواهد شد. هر چند مایکروسافت سعی کرده است ویندوز 10 را به‌گونه‌ای طراحی کند که مطابق با نیازها و درخواست‌های کاربران باشد، ولی یکسری از ایده‌ها و نیازهای خود را درون آن قرار داده است. نیازهایی که ممکن است به مذاق خیلی از کاربران خوش نیاید. به‌کارگیری پهنای باند کاربران برای ارسال به‌روزرسا‌نی‌ها برای کاربران دیگر از جمله این موارد است.

1606683296_1_0.gif

ویندوز 10 در تاریخ 29 جولای عرضه شد، یک به‌روزرسانی رایگان برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 که البته با یکسری مسائل مربوط به حریم خصوصی همراه است! نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که ویندوز 10 از پهنای باند شما برای به اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها با دیگر کاربران اینترنتی استفاده می‌کند. این ویژگی به نام Windows Update Delivery Optimization نامیده می‌شود و برای این منظور در نظر گرفته شده است تا کاربران به سرعت به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند. این ویژگی به‌طور پیش‌فرض روی سیستم‌عامل‌های Home و Professional ویندوز 10 فعال است. این ویژگی در سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 نسخه سازمانی و آموزشی نیز فعال می‌باشد، اما فقط با  شبکه محلی کار می‌کند. عملکرد آن دقیقا شبیه به شبکه‌های تورنت است: کامپیوتر شما به عنوان بخشی از یک شبکه نظیر به نظیر برای تحویل سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها به دیگران استفاده می‌کند. این ایده عالی است مگر آن‌که شما ارتباط خود را محدود کرده باشید. شما می‌توانید WUDO را غیرفعال کنید، این گزینه در منوی تنظیمات در Windows Update در بخش Advanced options قرار دارد. برای این منظور لازم است گزینه choose how updates are received را انتخاب کنید.

مایکروسافت می‌گوید بهینه‌سازی خاصی برای دانلود یا ارسال محتوای شخصی انجام نشده و فقط بخش‌هایی از به‌روزرسانی‌های کش شده ارسال می‌شوند، اما فعال‌سازی آن به‌طور پیش‌فرض برای کاربرانی که با محدودیت پهنای باند مواجه هستند کار منصفانه‌ای نیست. به‌طور مثال، برای کاربری که در کشوری همچون نیوزلند زندگی می‌کند و به‌طور میانگین از یک پهنای باند گیگابایتی برخوردار است، در صورتی‌که محدودیتی را برای پهنای باند خود تنظیم نکرده باشد، این ویژگی به‌آسانی می‌تواند مقدار قابل توجهی از داده‌ها را بدون آن‌که کاربر از آن موضوع اطلاع داشته باشد ارسال کند. اگر شما محدودیت‌هایی را در میزان دریافت یا آپلود پهنای باند تنظیم کرده‌اید بنابراین فعال‌سازی این گزینه برای شما دردسر خاصی نخواهد داشت. کاربر ویندوز 10 همچنین می‌تواند به غیر فعال‌سازی به اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها روی این نوع از ارتباطات یا به‌طور کل غیر فعال کردن ویژگی بهینه‌سازی تحویل به پردازد. البته لازم به توضیح است که این ویژگی عالی می‌باشد به دلیل این‌که سرعت خوبی را در زمینه به‌روزرسانی‌ها به وجود می‌آورد، اما فعال‌سازی آن به‌طور پیش‌فرض بدون اطلاع کاربر شاید ایده جالبی نباشد. البته مایکروسافت در خصوص این ویژگی اعلام کرده است: « این قابلیت به مردم کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن به برنامه‌ها و به روزرسانی‌ها اگر با یک ارتباط اینترنتی محدود روبرو هستند دسترسی داشته باشند. این ویژگی باعث کندی اینترنت آن‌ها نشده و از بخش محدودی از پهنای باند برای آپلود کردن استفاده می‌کند.» 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟