تعامل بیشتر با کاربر
فایرفاکس سرانجام به ویژگی قطع صدای برگه‌ها مجهز می‌شود
موزیلا در حال کار روی ویژگی‌ جدیدی است که به کاربران فایرفاکس اجازه می‌دهد، اطلاع پیدا کنند، کدامیک از زبانه‌های باز مرورگرهای آن‌ها در حال پخش فایل‌های صوتی بوده و همچنین به آن‌ها امکان قطع صدا را می‌دهد. این ویژگی که در مرورگرهای کروم و سافاری اپل در اختیار کاربران قرار داشته است، بنا به درخواستی که در مارس 2009 مطرح شده بود، اضافه خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

احسان اخگری رهبر فناوری وب در موزیلا درباره این ویژگی گفته است: « موزیلا به‌تازگی در حال کار برای اضافه کردن ویژگی جدیدی به فایرفاکس است که آیکونی را برای زبانه‌هایی که اقدام به پخش موسیقی می‌کنند، اضافه می‌کند. این ویژگی جدید همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا صدا را روی این زبانه‌ها قطع کنند. هر چند این ویژگی هنوز به‌طور رسمی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نگرفته است، اما این ویژگی محتوای فلش را هم‌رده با صوت در نظر گرفته و عملکرد مشابهی را در ویندوز و مک و هر جایی که از API جدید فلش پشتیبانی شود، خواهد داشت.»

او در ادامه افزود، نشان‌دهنده صوت و ویژگی قطع صدا به‌تازگی در مرحله بررسی قرار دارد و موزیلا هنوز هیچ برنامه زمانی برای عرضه رسمی این ویژگی برای فایرفاکس در نظر نگرفته است. این ویژگی در 31 مارس 2009 درخواست شده بود، با این حال انتظار می‌رود، فراهم کردن یک ویژگی بصری در عنوان متعلق به زبانه سایتی که در حال پخش صوت است، به کاربر این توانایی را دهد تا به‌سرعت یک صدا را قطع  کند. ویژگی جدید در حالی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که کاربران در گذشته برای قطع صدا نیازمند افزونه‌ها یا توسعه‌های جانبی که برای فایرفاکس عرضه می‌شدند، بودند. مرورگر کروم نیز آیکنی را برای صوت در زبانه‌هایی که اقدام به پخش صدا می‌کنند قرار می‌دهد، اما به‌طور پیش‌فرض به کاربر اجازه قطع صدا را در آن زبانه‌ها نمی‌دهد. سافاری نیز از یک تشخیص دهنده صدا استفاده می‌کند، اما به کاربر اجازه قطع صدا را می‌دهد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟