فایرفاکس 57 برای شکست گوگل کروم وارد میدان شد
فایرفاکس کوانتوم 57 برای ویندوز، مک و لینوکس ارائه شد + دانلود
یکی از دلایل کوچ کاربران از فایرفاکس به گوگل کروم سرعت بود. اما، موزیلا از چند سال پیش سخت در حال کار بر روی این قضیه است تا جایگاه سابق خود را از کروم بازپس بگیرد. این شرکت موفق شده در قالب پروژه "کوانتوم" پایه و اساس این مرورگر وب متن باز را تغییر دهد.

1606683296_1_0.gif

اولین فایرفاکس مجهز به کوانتوم یعنی فایرفاکس 57 برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس قرار گرفت. برای ارائه این نسخه جدید کارهای بسیار زیادی صورت گرفته است. یکی از بهینه‌سازی‌های فایرفاکس 57، به‌کارگیری یک موتور CSS جدید است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Rust نوشته شده است. این موتور جدید باعث اضافه شدن قابلیت‌های پردازش موازی برای به‌خدمت گرفتن پردازنده‌های Multi-Core است.

به‌گفته موزیلا، سرعت فایرفاکس جدید نسبت به‌سال گذشته 2 برابر شده است. هم‌چنین، میزان مصرف رم در فایرفاکس کوانتوم نسبت به‌گوگل کروم حدود 30 درصد کمتر است. یکی دیگر از امکانات تازه اضافه شده به‌نسخه تازه فایرفاکس، "محافظت در برابر ردیابی" (Tracking Protection) نام دارد که تقاضای متعدد برای ردیابی کاربر آنلاین را مسدود می‌کند. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض در پنجره خصوصی مرورگر کار می‌کند و زمان بارگذاری صفحه را حدود 44 درصد کم می‌کند.

اما، موج تازه تغییرات تنها به بهینه‌سازی‌های داخلی محدود نمی‌شود. فایرفاکس 57 به Photon UI مجهز است. این ویژگی بسیار ساده و شیک است و با توجه به‌آیکون‌های احیاءشده حس تازه‌ای را به کاربران فایرفاکس هدیه می‌دهد. هم‌چنین، یک ابزار مخصوص گرفتن اسکرین‌شات هم در داخل آن درنظر گرفته شده است.

به‌نظر می‌رسد که فایرفاکس جدید ارزش تست کردن را داشته باشد. حتی، اگر از کاربران وفادار گوگل کروم هستید باز هم بد نیست کمی با فایرفاکس 57 کار کنید. تمام لینک‌های دانلود فایرفاکس کوانتوم یا فایرفاکس 57 برای مک، ویندوز و لینوکس از این آدرس قابل دریافت است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟