08/09/1396 - 11:25
بیت‌کوین برای اولین بار به ارزش باورنکردنی 10000 دلار رسید
درحالی که بسیاری از اهالی وال‌استریت بر این نظر بودند که افزایش ارزش بیت‌کوین یک حباب بزرگ است؛ ارزش این پول دیجیتال در یک سال گذشته 875% رشد داشته و هم اکنون قیمت هر سکه بیت کوین به 10000 دلار رسیده است.

1606683296_1_0.gif

بیتکوین در بازار معاملات دیروز (سه‌شنبه) با نرخ 10000 دلار خرید و فروش شد. بهای این ارز دیجیتالی پنجشنبه گذشته برابر با 7979 دلار بوده و در عرض پنج روز 2000 دلار صعود داشته که برای یک پول مجازی بی‌سابقه است.

مطلب پیشنهادی

گزارش تصویری از معدن بزرگ استخراج بیت‌کوین
ارزش بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است

در آغاز سال 2017 ارزش هر واحد بیت‌کوین برابر 1000 دلار بود و هم‌اکنون شاهد رشد 10 برابری محبوب‌ترین پول مجازی دنیا هستیم.

بسیاری از تحلیل گران در زمان آغاز سیر صعودی ارزش بیت‌کوین بر این باور بودند که این افزایش بها یک حباب بزرگ است و زمانی که به 2000 دلار برسد خواهد ترکید، بیت کوین به 2000 دلار رسید و همچنان رشد داشت.
عده ای دیگر رقم 4000 هزار دلار را نقطه نهایی دانستند و بیت‌کوین این رقم را هم پشت‌سر گذاشت. هم اکنون نگاه تحلیلگران وسیع‌تر شده و احتمال افزایش بها تا رقم‌های بسیار بالاتر به ازای یک بیت‌کوین را هم می‌دهند. از آن‌جایی که بسیاری از خریداران، بیت‌ کوین را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در آینده خریداری می‌کنند، طبیعتا تقاضا برای آن رو افزایش خواهد بود؛ این موضوع از جهت اهمیت دارد که تعداد بیت‌ کوینهایی که می‌توانند موجود باشند محدودیت دارد. اگرچه قیمت بیت‌ کوین در طول سال‌های گذشته نوساناتی داشته اما در مجموع رو به بالا بوده است. به ویژه از ابتدای سال میلادی جاری که قیمت آن در حدود هزار دلار بود و تا به امروز که به حدود ده هزار دلار رسیده است. این افزایش سرسام‌آور، بازهم تعداد بسیار بیشتری را جهت تهیه بیت کوین ترغیب می‌کند که این افزایش تقاضا، به نوبه خود باعث بالا رفتن قیمت این ارز دیجیتال خواهد شد. از آن‌جایی که این ارز دیجیتالی را هیچ یک از بانک‌های مرکز کشورها منتشر نکرده است و یا توسط هیچ موسسه مالی بین‌المللی کنترل نمی‌شود، قیمت آن کاملا وابسته به میزان عرضه و تقاضا خواهد بود. در حالی که میزان عرضه محدود است، میزان تقاضا به دلیل میزان سود انتظاری بسیار بالا، حالت تصاعد هندسی به خود گرفته است. در چنین وضعیتی است که بعضی از تحلیل‌گران احتمال می‌دهند که قیمت آن تا چندین برابر میزان فعلی برسد؛ به ویژه آن که وارد شدن خبر افزایش قیمت بیتکوین به اخبار روزانه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، آن را به یک تب خبری روزانه تبدیل کرده است که این نیز به نوبه خود توجه بسیار بیشتری را به بیت‌کوین جلب می کند.

برای اطلاع از چگونگی پیدایش بیت کوین و افرادی که در ارایه آن دخیل بوده اند و تعداد بیت کوین‌هایی که می‌توانند وجود داشته باشند، می‌توانید به پرونده ویژه ماهنامه شبکه با عنوان «بیت‌‌کوین» مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟