زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب از نگاه گیت‌هاب
این 15 زبان برنامه‌نویسی از سوی کدنویسان روی گیت‌هاب به کار گرفته می‌شود
یادگیری مهارت‌های جدید برنامه‌نویسی می‌توانند مفید باشند البته به شرطی که این شانش را پیدا کنید که تحولی اساسی را بر پایه مهارت‌های جدید در شغل خود به وجود آورید. اگر به دنبال یادگیری مهارت‌هایی باشید که به شدت پر تقاضا هستند، در حقیقت در مسیری گام برداشته‌اید، که تا مدت‌های طولانی دستاوردهای عظیمی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

1606683296_1_0.gif

اگر یک برنامه‌نویس هستید، بهتر است بدانید که یادگیری یک زبان جدید برنامه‌نویسی به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های کاری خود را بسط داده و پروژه‌های کاری بیشتری را به دست آورید، البته به شرطی که زبان برنامه‌نویسی درستی را انتخاب کرده باشید. در جهان امروز، کدنویسی به یکی از ملزومات مهم زندگی مردم حتا آن‌هایی که تخصص‌شان برنامه‌نویسی نیست تبدیل شده است. اگر یک فرد تازه‌کار هستید، بهتر است کار را با یک زبان برنامه‌نویسی ساده و مفید آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی

چرا یادگیری پایتون برای برنامه‌نویسان تازه‌کار کاملا ایده‌آل است؟
پایتون زبانی با ترکیب نحوی ساده و کارایی بالا

در این راه می‌توانید از سایت‌هایی همچون گیت‌هاب یا استک‌اورفلو نیز کمک بگیرید. امسال گیت‌هاب ده ساله شد. در طول این سال‌ها گیت‌هاب به اصلی‌ترین مخزن مورد علاقه برنامه‌نویسان تبدیل شد. مخزنی که نه تنها طراحان سراسر جهان کدهای خود را روی این سایت به اشتراک قرار می‌دهد، بلکه زمینه‌ساز ظهور بزرگ‌ترین محصولات نرم‌افزاری شده است که بعضی از آن‌ها چهره جهان ما را تغییر دادند. تا به این لحظه سایت گیت‌هاب بیش از 1.5 میلیارد بازدید داشته است. گیت‌هاب در کنفرانس سالانه خود گزارشی در این ارتباط و همچنین زبان‌های برنامه‌نویسی که از سوی طراحان به گرفته می‌شود را منتشر کرد.

مطلب پیشنهادی

با بزرگ‌ترین مخزن رابط‌های برنامه‌نویسی جهان آشنا شوید
RapidAPI؛ توابع برنامه‌نویسی در اختیار توسعه‌دهندگان

در این گزارش گیت‌هاب به 337 زبان برنامه‌نویسی منحصر به فردی اشاره کرده است که پروژه‌های ساخته شده با آن‌ها روی مخازن این سایت قرار گرفته‌اند. ما در این مقاله به معرفی برجسته‌ترین زبان‌هایی می‌پردازیم که طراحان سراسر جهان کدهای خود را با این زبان‌ها نوشته‌اند و روی گیت‌هاب قرار داده‌اند.

15 زبان برنامه‌نویسی طراز اول از نگاه گیت‌هاب

بسیاری از شما ممکن است از این موضوع متعجب شوید که چرا زبان‌هایی همچون CSS که در اصل یک زبان برنامه‌نویسی به شمار نمی‌روند در این فهرست قرار گرفته‌اند. این مقاله بر اساس گزارش Octoverse  که از سوی گیت‌هاب منتشر شده آماه شده است.

No.

زبان برنامه نویسی

میزان استقبال

1.

JavaScript

2.3M

2.

Python

1M

3.

Java

986K

4.

Ruby

870K

5.

PHP

559K

6.

C++

413K

7.

CSS

335K

8.

C#

326K

9.

Go

285K

10.

C

239K

11.

TypeScript

207K

12.

Shell

206K

13.

Swift

107K

14.

Scala

99K

15.

Objective-C

66K

از این فهرست مشاهده می‌کنید که زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت همچون گذشته محبوب بوده و همچنان به عنوان یکی از بازیگران اصلی وب به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد. در ادامه زبان‌های پایتون و جاوا مکان‌های دوم و سوم این فهرست را از آن خود کرده‌اند. نکته قابل تعملی که در ارتباط با این گزارش وجود دارد این است که پایتون موفق شده است جایگزین زبان جاوا شود و به دومین زبان برنامه‌نویسی محبوب روی گیت‌هاب تبدیل شود. پایتون در مقایسه با سال گذشته به میزان 40 درصد نزد طراحان محبوب شده است. زبان دیگری که امسال با محبوبیت روزافزون روبرو شده TypeScript است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟