قدم در راه آینده
ایرباس سال آینده تاکسی پرنده خود را آزمایش می‌کند
این نمونه مفهومی از تاکسی پرنده ایرباس که انرژی خود را از باتری‌های پر قدرتی دریافت می‌کند قرار است در مناطق شهری مسافران را جا به ‌جا کند. ایرباس گفته است که این تاکسی‌های پرنده آینده ظرفیت چهار نفر را خواهند داشت.

1606683296_1_0.gif

ما در سال 2017 قرار داریم و به نظر می‌رسد مفهوم تاکسی‌های پرنده به آینده تعلق داشته باشد، اما ایرباس این‌گونه فکر نمی‌کند. این شرکت سال آینده میلادی تاکسی پرنده خود را مورد آزمایش قرار خواهد داد و در نظر دارد مطابق با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در سال 2023 به‌طور رسمی از این تاکسی‌های پرنده برای جابه‌جایی مسافران استفاده کند. اما پیش از این تاریخ به دنبال آن خواهد بود تا این تاکسی‌ها را به شکل کاملا مستقل و بدون نیاز به خلبان به حرکت در آورد.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: تاکسی پرنده خودران ایرباس
بعد از اتومبیل و موتورسیکلت؛ هواپیماها هم خودران می‌شوند

این تاکسی پرنده ایرباس که CityAirbus  نام دارد در حال حاضر دارای چهار پره است و ایرباس گفته است که برای کاهش صدای حاصل از پره‌های از مکانیزم‌های خاصی استفاده کرده است. ایرباس اولین بار ایده تاکسی‌های خودران ‌را سال 2016 میلادی مطرح کرد. البته ایرباس تنها شرکتی نیست که به دنبال تحقق چنین ایده‌ای است. اوبر در اجلاس سه روزه‌ای که چندی پیش برگزار کرد از برنامه‌های خود برای ساخت تاکسی پروازی اختصاصی خود خبر داد. اوبر نیز در نظر دارد تا سال 2020 اولین نمونه مفهومی ساخت خود را آزمایشی کند. در  همین ارتباط دوبی نیز اولین تاکسی مفهومی 18 روتری که از سوی شرکت آلمانی Volocopter ساخته شده بود را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟