09/06/1396 - 22:55
پلیس فتا: دستگیری ادمین کانال 100 هزار نفری
رییس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد از شناسایی و دستگیری مستاجری که مدیر کانال مبتذل مستهجن با 100 هزار عضو بود خبر داد.

1606683296_1_0.gif

سرگرد مرتضی ابوطالبی در راستای اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا؛ کارشناسان پلیس فتا استان یزد با تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی کانالی 100 هزار نفری با محتوای مبتذل مستهجن شده که با هماهنگی مرجع قضایی و اخذ دستور، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از بررسی‌ها و تحقيقات فني و اطلاعاتي فردی به هویت ع سبزیان شناسايي و به این پلیس فرا خوانده شد كه ‌وی ادعا نمود شماره‌ای که با آن متهم از اینترنت استفاده می‌نموده در اختیار مستاجر بنده می‌باشد که دو روز است خانه را تخلیه نموده، با توجه به اطلاعاتی که از مستاجر در اختیار بود وی شناسایی و دستگیر شد، که وی پس از تفهيم اتهام و رويت ادله غير قابل انكار اعتراف نموده و اظهار ندامت نمود.
وي گفت: با تكميل تحقيقات و ادله مربوطه، متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايي به دادسراي عمومي و انقلاب یزد اعزام گرديد لازم به ذکر است کانال مربوطه نیز حسب دستور قاضی محترم پرونده مسدود گردید.

اين مقام انتظامي خاطرنشان‌ كرد: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه صورت گرفته است.
 سرگرد ابوطالبی گفت: با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی باید به این نکته توجه داشت که در کنار مزایای آن، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی را نیز ایجاد کرده است، متأسفانه افزایش روز افزون محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست که خانواده‌ها باید روابط بین اعضا را مستحکم تر نموده و وقت و دقت بیشتری را لحاظ نمایند.

وی افزود: کارشناسان حوزه فضای سایبری با توجه به اینکه درصد زیادی از نوجوانان از اینترنت استفاده می‌کنند، بر ضرورت محافظت و مراقبت از فرزندان بالاخص کودکان در فضای مجازی تاکید دارند.
 سرگرد ابوطالبی ادامه داد: کارشناسان معتقدند فضای مجازی مکانی است که فرزندان برای فرار از نگاه و نظارت پدر و مادرشان به آن پناه می‌آورند از این رو به پدر و مادرها توصیه می‌شود در فضای مجازی نیز همراه فرزندان بوده تا بیشتر بتوانید بر فعالیت آنها نظارت داشته باشید.
وی افزود: والدین سعی نمایند به تمام سوالات فرزندان پاسخ دهند و به این نکته توجه داشته باشند که چه موضوعی بیشتر برایشان جالب و قابل توجه هست لذا با توجه به این نکات در هدایت و کنترل فرزندان بیشتر اشرافیت خواهند داشت.
رییس پلیس فتای استان یزد، سایت پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با این گونه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش نمایند.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟