یک تفاهم مبارک میان دو وزارتخانه
استفاده از خطوط برق برای رساندن اینترنت به مناطق کوهستانی ایران
شاید در حال حاضر، کمتر کسی تصور کند که دسترسی به اینترنت پایه برای برخی از هموطنان غیرممکن باشد؛ اما این واقعیت دارد و دلیل آن چیزی نیست جز رشته کوه‌ها و مناطق صعب‌العبور. قرار است در یک همکاری دوسویه، وزارت ارتباطات و نیرو با استفاده از تجهیزات خطوط برق و فیبرنوری، اینترنت و برق را وارد مناطق کوهستانی کند.

1606683296_1_0.gif

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست دولت الکترونیک در حوزه انرژی، از استفاده مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو از کیلومترها فیبرنوری برای انتقال برق و ترافیک اینترنت و دیتا خبر داد. جهانگرد در این خصوص گفت: «در این‌باره از گذشته بین وزارت ارتباطات و وزارت نیرو همکاری بوده است و برای برخی مناطق کوهستانی از خطوط انتقال برق برای انتقال ترافیک دیتا و اینترنت استفاده می‌شود. در حال حاضر ۱۷ تا ۱۸ هزار کیلومتر فیبرنوری وزارت نیرو، مورد استفاده مشترک وزارت ارتباطات است. وزارت نیرو ۲۲ هزار کیلومتر فیبرنوری برق فشار قوی و ۱۳۰ هزار کیلومتر فیبرنوری توزیع برق پایین‌دستی دارد که با فناوری OPGW امکان نصب تجهیزات انتقال ترافیک دیتا روی تجهیزات انتقال برق وجود دارد.»

معاون وزیر ارتباطات همچنین از همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو برای هوشمندسازی کنتورها طبق فناوری IOT (اینترنت برای همه چیز) خبر داد و گفت: «با پیشرفت پروژه IOT، کنتور هوشمند از شبکه پشتیبان به تامین سنسورهای هوشمند در سازمان‌های خدمات‌رسان، تسری داده می‌شود. هوشمندسازی کنتورها و استفاده از سنسورهای هوشمند به مدیران و مشترکان در مدیریت بار مصرفی شبکه کمک می‌کند.»

ایسوس

نظر شما چیست؟