فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپای فضای مجازی رصد می‌شود
در دو سال اخیر، حضور کسب‌و‌کارهای نوپا در فضای مجازی با رشد چشمگیری روبرو بوده است. استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده است و در این میان بنگاه‌ها و اصناف فضای مجازی نیز می توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند. در همین راستا، دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی فعالیت کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.

1606683296_1_0.gif

ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی امروز، تاکید کرد: «هم‌اکنون استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده است و در این میان بنگاه‌ها و اصناف فضای مجازی نیز می‌توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند.»

مطلب پیشنهادی

شرکت‌های دانش‌بنیان برتر کشور معرفی می‌شوند
در جشنواره ملی انرژی‌های تجدیدپذیر

دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی را با هدف تسهیل‌گری در فعالیت استارتاپ‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: «چنانچه کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی نیازمند قانون‌گذاری باشند، اقدامات موثر صورت خواهد گرفت. هم‌اکنون شاهد هستیم که در حوزه‌های مختلف مانند حوزه حمل‌ونقل و مشابه آن، صنوفی در فضای مجازی شکل می‌گیرد که برخی تصور می‌کنند تهدیدی برای کسب‌وکارهای سنتی است. براین اساس در حال کار کارشناسی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم تا چنانچه فعالیت این کسب‌وکارهای نوپا نیاز به قانون داشته باشد، مجلس قانون‌گذاری کند و اگر نیاز به هماهنگی باشد، مرکز ملی فضای مجازی وارد شود.»

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین از حمایت از استارتاپ‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: «قصد داریم با راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده در نزدیکی پایتخت، از استارتاپ‌های این بخش حمایت کنیم. طرح راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده و شهر شبکه‌های اجتماعی در حد طرح مطالعاتی است و در صورتی که فاز مطالعه آن انجام شود، آن را در دستور کار بررسی و تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار می دهیم.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟