در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران عنوان شد:
فقط 13 درصد از سایت‌های ایرانی روی دامنه IR هستند
IR محبوب‌ترین دامنه‌ای است که از طرف سایت‌های ایرانی انتخاب می‌شود. اما سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران از وضع نامناسب این دامنه خبر داده است. طبق اظهارات فیروزآبادی، تنها 13 درصد از سایت‌های پرمخاطب ایرانی بر روی دامنه IR قرار دارند.

1606683296_1_0.gif

فیروزآبادی ادامه داد: «روابط عمومی‌ها در تولید محتوا برای سایت‌های کشور نقش برجسته‌ای دارند؛ بنابراین امیدواریم بتوانند با حرکت و ایجاد جنبش در این فضا به وضعیت مطلوبی دست یابیم. در فضای مجازی ما با توسعه فضای واقعی در حوزه خبر، اطلاعات و خلق فضایی بزرگتر از فضای واقعی با خصایص و فیزیکی متفاوت مواجه هستیم که در حقیقت فضای واقعی محدود به زمان، مکان و زبان بوده، اما فضای مجازی با فشردگی زمان و مکان و برداشتن مانع زبان این محدودیت را ندارد.»

مطلب پیشنهادی

دعوت از سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های فیبر نوری

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که روابط عمومی‌ها باید از سیستم‌های فناورانه اداری استفاده کرده و ابزارهایی که این سیستم‌ها را می‌سازند در خدمت گیرند، افزود: «ما به دنبال شفافیت در فضای مجازی هستیم؛ چرا که با توسعه ارتباطات شبکه‌ای گفته می‌شود که شفافیت کاهش پیدا کرده و شفافیت همراه با کدری به دلیل خصایص و ویژگی‌های این فضا به وجود آمده است، بنابراین روابط عمومی‌ها باید به فکر مبارزه و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای کاهش این فضاهای کدر باشند. روابط عمومی‌ها می‌توانند مکانیزم‌های لازم و متناسب با توسعه تکنولوژی و خلق فضای مجازی را برای تولید بازخورد و عرضه به سازمان‌های خود طراحی کنند و این امکان‌پذیر نیست مگر این که بتوانند از ابزارهایی که در این فضا وجود دارد به‌خوبی استفاده کنند.»

فیروزآبادی در خصوص وضعیت دامنه‌‌های IR گفت: «در بررسی صورت گرفته روی 200 سایت پرمراجعه در کشور، تنها 13 درصد از آنها روی IR قرار دارند که 30 درصد آن فارسی زبان هستند و همچنین حدود 55 درصد محتوای سایت‌ها نیز به زبان انگلیسی است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟