با پایان هجدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی،
دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی ACM راه یافت + عکس
هجدهمین دوره مسابقه برنامه‌نویسی acm منطقه غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. با پایان یافتن این دور از مسابقات برنامه‌نویسی، دانشگاه صنعتی شریف موفق شد به مسابقات جهانی acm راه یابد.

1606683296_1_0.gif

 برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور‌وهیجان مثبت در آنان داشته است. تقویت مهارت حل مساله، طراحی و پیاده‌سازی در برنامه در زمان محدود، تقویت مهارت‌های گروهی و انجام کار تیمی از اهدافی است که در این مسابقه پیگیری می‌شود.

در هجدهمین دوره مسابقات ای‌سی‌ام، 82 تیم سه نفره از 47 دانشگاه کشور به رقابت پرداختند که در نهایت چهار تیم CrockPot ،Mabva ،KMJ Fans و mruxim از دانشگاه صنعتی شریف، رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. همچنین تیم NesheTeam از دانشگاه تهران نیز مقام پنجم این دوره از مسابقات را به‌دست آورد.

خاطر نشان می‌شود، تیم CrockPot از دانشگاه صنعتی شریف برای دومین بار به مسابقه‌ جهانی acm که اردیبهشت ماه سال 96 در کشور آمریکا برگزار خواهد شد، راه پیدا کرد و تیم NesheTeam از دانشگاه تهران دومین نماینده‌ ایران در مسابقه‌ جهانی (در صورت تخصیص دو سهمیه به سایت تهران) خواهد بود.

لازم به ذکر است تیم Dog Nine از دانشگاه شهید بهشتی که در این مسابقه به رتبه‌ هفتم دست پیدا کرد، قبلا از سایت لاهور پاکستان سهمیه‌ حضور در مسابقه‌ جهانی را دریافت کرده بود. همچنین در بخش مسابقه‌ چالشی هم تیم Tizi Remembers از دانشگاه صنعتی اصفهان اول شد و تیم‌های Wy Do We Fall?‎ از دانشگاه صنعتی سجاد و Violetes از دانشگاه خوارزمی به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم این بخش از مسابقه را به خود اختصاص دادند.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟