در نشست خبری روز گذشته سازمان نظام صنفی اعلام شد:
حضور قدرتمند 600 شرکت داخلی، خارجی و استارت‌آپ در الکامپ 2016
«الکامپ» بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر ایران است که همه ساله با حضور گسترده فعالان این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت از جمله سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار می‌گیرد. پس از برگزاری موفق الکامپ سال گذشته، سازمان نظام صنفی برای دومین سال پیاپی ماموریت یافته تا الکامپ 2016 را هم برگزار کند. دیروز نشست خبری قبل از آغاز الکامپ با حضور ناصرعلی سعادت، باقر بحری و اصحاب رسانه در سازمان نصر برگزار شد و اطلاعات جدید و تکمیلی از تعداد مشارکت‌کنندگان، غرفه‌ها و استارت‌آپ‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در ادامه می‌توانید مشروح این نشست خبری را مطالعه کنید.

1606683296_1_0.gif

گسترش ارتباطات بین‌المللی

سعادت با بیان این که یکی از قول‌های ما در سال گذشته، گسترش ارتباطات بین‌المللی بوده است گفت: «با تعاملات برقرار شده در نمایشگاه امسال، پاویون کشورهای چین، کره‌جنوبی و تایوان برپا می‌شود. همکاری رسمی الکامپ با نمایشگاه سبیت آلمان به عنوان دومین نمایشگاه مهم آی‌تی دنیا آغاز شده و بر این اساس مدیر نمایشگاه سبیت در الکامپ امسال حضور خواهد داشت. همچنین قرار است استارتاپ‌های برتر نمایشگاه به نمایشگاه سبیت اعزام شوند.»

سعادت با بیان این که نحوه ثبت‌نام از بازدیدکنندگان یکی از انتقاداتی است که به الکامپ 2015 وارد بود، ادامه داد: «در کنار لزوم تهیه آمار کمی بازدیدکنندگان، اطلاعات کیفی آنها ارزش زیادی برای غرفه‌داران دارد. به همین دلیل روش‌های مختلف ثبت‌نام مورد بررسی قرار گرفت و اکنون با همکاری بخش فناوری اطلاعات بانک پارسیان، فناوری و تجهیزات به رروز رجیستری برای این کار در نظر گرفته شده تا اطلاعات کامل بازدیدکنندگان در اختیار غرفه‌داران قرار گیرد.»

در الکامپ 2016، پاویون استان‌ها برپا می‌شود

رئیس سازمان نصر کشور با بیان این که فضای محدودی در اختیار الکامپ قرار گرفته است، گفت: «تقویم نمایشگاه الکامپ در سال گذشته برای سه سال بسته شده و با توجه به عملکرد ضعیف در دوره بیستم، تنها نیمی از فضای نمایشگاه به الکامپ اختصاص داده شده است. ما برای حل این مشکل تلاش زیادی انجام دادیم؛ اما به دلیل ترافیک تقویم نمایشگاهی، برای امسال امکان افزایش متراژ نمایشگاه ممکن نشد و کمبود فضا مانع از اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایمان شده است. با این حال موفق شدیم فضایی را برای برپایی پاویون‌های استانی فراهم کنیم. در استان‌ها شرکت‌های خوبی فعال هستند که فراهم شدن بستر حضور آنها در یک نمایشگاه بین‌المللی، می‌تواند به رشد فناوری اطلاعات در تمام کشور کمک کند. سال گذشته با کمک رسانه‌ها، الکامپ بیشترین پوشش خبری یک نمایشگاه در ایران را ازآن خود کرد و امیدوارم این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

سرویس‌های ویژه‌ای برای الکامپ امسال در نظر گرفته‌ایم

باقر بحری مدیر اجرایی الکامپ بیست و دوم نیز با بیان این که جهت بهره‌مندی بیشتر غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از الکامپ، سرویس‌های متنوعی پیش‌بینی شده است گفت: «شرکت‌های تپ‌سی و اسنپ که در زمینه ارائه خدمات حمل‌ونقل به صورت آنلاین فعال هستند، به عنوان اسپانسر بخش استارتاپ‌ها حضور دارند. این شرکت‌ها همچنین جهت استفاده از تاکسی برای حضور در الکامپ، تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌‌اند که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود. اپلیکیشن نمایشگاه همراه ویژه نمایشگاه الکامپ برای دو سیستم عامل اندرویید و iOS آماده شده و شرکت‌کنندگان با استفاده از آن، از موقعیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه آگاه می‌شوند. در تلاشیم امکان رزرو پارکینگ و چند سرویس دیگر از طریق ثبت‌نام آنلاین فراهم شود.»

در الکامپ امسال 50 شرکت خارجی به صورت مستقیم حضور دارند

بحری درخصوص شرکت‌های خارجی گفت: «نزدیک به 50 شرکت خارجی به صورت مستقیم در الکامپ شرکت می‌کنند و این غیر از شرکت‌های خارجی است که در قالب نمایندگی در نمایشگاه حضور دارند. علاوه بر این، یک هیات 60 نفره مالزیایی به بازدید از نمایشگاه الکامپ خواهند پرداخت. شرکت‌های نامدار زیادی برای حضور در الکامپ ابراز علاقه کرده بودند؛ اما پس از انتخابات امریکا، از حضور در نمایشگاه انصراف دادند. 700 شرکت متقاضی حضور در الکامپ بودند و ما به دلیل کمبود جا تنها توانستیم پذیرای 300 شرکت باشیم. این در حالی است که اگر تنها به دنبال فروش متراژ بودیم، نمایشگاه با تقاضای تنها 50 شرکت پر می‌شد. بخش دولتی نیز قصد داشت دستاوردهای سه سال گذشته خود در حوزه دولت الکترونیکی را به نمایش بگذارد و به همین دلیل فضای این بخش نیز حدود 60 درصد افزایش یافت. به این ترتیب در نمایشگاه امسال دولت با تمام توان خود شرکت می‌کند. در مجموع حدود 600 شرکت داخلی، خارجی و استارت‌آپ در الکامپ 2016 حضور خواهند داشت.»

نسبت به الکامپ سال گذشته، فضای استارت‌آپ‌‌ها دو برابر شده است

بحری گفت: فضای استارت‌آپ‌ها نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته و سالن کاملی به آنها اختصاص داده شده است. ما برای حضور 150 استارت‌آپ‌ در نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ اما با استقبال گسترده‌ای از سوی کسب‌وکارهای نوپا مواجه شدیم و بیش از 500 استارت‌آپ‌ متقاضی حضور در نمایشگاه شدند و در نهایت، 240 استارتاپ را در نمایشگاه پذیرش کردیم. در بحث داوری استارت‌آپ‌های برتر برای اعزام به سبیت، 20 داور ماهر و متخص از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، شتاب‌دهنده، کارآفرینی، مربیان و منتورها و همچنین نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به انتخاب استارتاپ‌های برتر می‌پردازند. 

شایان ذکر است که بیست‌و‌دومین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ 2016) از روز پنجشنبه 25 آذرماه لغایت یکشنبه 28 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملی تهران برگزار خواهد شد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟