در نشست چهل‌وپنجمین شورای راهبری جویشگر بومی اعلام شد:
«نقشه دیجیتال بومی کشور» در الکامپ 2016 رونمایی می‌شود
نشست چهل‌وپنجم شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد. در این نشست، طرح نقشه دیجیتال بومی کشور توسط بخش خصوصی ارائه و مقرر شد با حمایت شورای راهبری طرح جویشگر بومی، این سرویس به سایر پروژه‌های این طرح ملی متصل شود.

1606683296_1_0.gif

در ابتدای این نشست، محمد دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در خصوص قلمروی دیجتالی در فضای کسب‌وکار طرح جویشگر توضیح داد که مورد بحث‌ و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت. در این مدل قلمروی دیجیتال همان داده تعریف شده و مرز آن رمزگذاری داده است که دسترسی تعریف شده به داده‌­ها، خلق ارزش را موجب خواهد شد.

در ادامه جلسه، فیروزآبادی مدیرعامل شرکت چیستا در خصوص نقشه دیجیتال بومی کشور تحت عنوان «نما» توضیحاتی ارائه داد و ضمن اعلام خبر رونمایی این محصول در وبگاه namaa.ir هم‌زمان با بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ، گفت: «اطلاعات این نقشه که سطح پوشش آن کل ایران است کاملاً توسط متخصصین شرکت و به روش برداشت میدانی و فتوگرامتری جمع‌آوری شده و با توجه به داده‌های بومی، خدمات بهتری نسبت به نقشه گوگل ارائه می‌کند. این نقشه شامل تقسیمات کشوری، شهرها و روستاها، معابر بین‌شهری و داخل شهری، نقاط مهم خدماتی،پوشش گیاهی و آبی، مناطق گشت پستی و لایه‌های متفاوتی از اطلاعات موردعلاقه کاربران است و ضمناً شامل خدمات جستجو در نقشه، مسیریابی، تولید آدرس و مشخصات برای هر نقطه و نقشه رستر می‌باشد.
شایان ذکر است کلیه اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی در سایت اطلاع‌رسانی «دیدرس» به آدرس "www.didras.ir " قابل‌دسترسی است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟