دانشگاه آزاد میزبان «کسب‌وکار سبز»
نخستین استارتاپ ویکند زیست محیطی کشور برگزار می‌شود
امید توکلی، رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری دومین استارت‌آپ ویکند محیط زیستی کشور (کسب و کار سبز) به تشریح اهداف برگزاری این رویداد کارآفرینی سبز پرداخت. توکلی گفت که تاکنون و از طریق معاونت علمی و فناوری و پارک فناوری پردیس، بیش از شصت استارت‌آپ در حوزه‌ آی‌تی برگزار کرده است.

1606683296_1_0.gif

توکلی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: «این استارت‌آپ‌ها با هدف حل معضلات اجتماعی با رویکردهای نوین و طرح ایده‌های نو و خلاق برگزار می‌شود. تاکنون بحث محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ورود کمتری داشته است؛ ولی از آنجا که سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه  استارت‌آپ ویکند و ایجاد کسب‌وکار سبز ورود کرده است، تلاش داریم از این اقدام حمایت کنیم.»

مطلب پیشنهادی

اگر ایده فناورانه دارید، دومین رویداد «هم‌نت» از طرح‌های شما حمایت می‌کند

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استارت‌آپ یک فرآیند ایده‌پردازی است که طی آن ایده‌های مختلف برای حل مسائل مطرح می‌شوند، گفت: «این ایده‌ها بعد از بررسی‌ها و انتخاب، در نهایت با حمایت بیزینس‌پلنر و با کمک سرمایه‌گذاران عملیاتی و وارد فرآیند اثربخشی می‌شود. پارک فناوری از ایده‌های برگزیده در استارت‌آپ ویکند محیط زیستی کشور، از طریق تشکیل شرکت دانش‌بنیان و پیگیری ایده حمایت مالی می‌کند. همچنین ایده‌ها می‌توانند به شکل طرح مطرح شده و از طریق حمایت پارک فناوری پردیس اجرایی شوند.»

همچنین بدری‌نژاد، نماینده دانشگاه آزاد تهران–شمال با اشاره به اینکه گروه محیط زیستی این دانشگاه از سال 1371 تاسیس شده است، گفت: «در حال حاضر 900 دانشجوی محیط زیستی داریم و 2200 نفر در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین 14 نفر عضو هیات علمی تمام وقت در گروه محیط زیست حضور دارند.دانشگاه تهران–شمال در زمینه پژوهش‌های محیط زیست اعلام آمادگی کرده است که در روزهای شنبه و دوشنبه 13 و 15 آذر ماه و همچنین چهارشنبه و جمعه 17 و 19 آذرماه میزبان شرکت‌کنندگان استارت‌آپ ویکند (کسب‌وکار سبز) برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.»

استارت‌آپ ویکند (کسب‌وکار سبز) 17 و 19 آذرماه در دانشگاه آزاد تهران–شمال برگزار می‌شود. همچنین تاریخ برگزاری کارگاه‌ها 13 و 15 آذر ماه است که مضامین کارگاه‌ها شامل کسب‌وکار آنلاین، مشاغل سبز، شیوه‌های نوین ارتباط با محیط زیست، مخاطب‌شناسی در فضای مجازی با هدف شناخت رفتاری علاقه‌مندان محیط زیستی است. شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و رویداد استارت‌آپ ویکند، گواهی معتبر دریافت می‌کنند.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟