سهم اپل از بازار ایران 8 درصد است
اولین محموله قانونی «آیفون» وارد کشور شد
روز سه‌شنبه هفته گذشته اولین محموله مجوزدار گوشی آیفون وارد کشور شد. با وجود مجوز واردات از وزارت صنعت، اما وارد‌کننده با شرکت اپل ارتباط مستقیمی ندارد و توسط این شرکت نیز به عنوان نماینده رسمی در ایران شناخته نمی‌شود. این موجب شده تا خریداران محصولات اپل از کمترین خدمات پس‌ از فروش این محصولات محروم باشند.

1606683296_1_0.gif

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از وضعیت فعلی بازار موبایل کشور و حضور غیرقانونی برندهایی که بدون هرگونه خدمات پس از فروش به مشتریان، اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند گفت: «در حال حاضر برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۱٫۱ میلیارد دلار (۴ هزار میلیارد تومان) ارزش تلفن‌های قاچاق همراه در کشور است.»

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد بازار موبایل کشور به صورت قاچاق، تامین می‌شود، افزود: «این درحالی است که دولت و کشور از قِبَل این حجم از موبایل قاچاق، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان متضرر شده و از حقوق خود محروم می‌شود. به عنوان مثال شرکت اپل، ۸ درصد بازار موبایل کشور را در اختیار دارد و این در شرایطی است که این شرکت، در قبال این سهم خود از بازار ایران، هیچ خدمات و پشتیبانی پس از فروش به کاربران ایرانی محصولات خود ارائه نمی‌دهد.»
 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟