حرکت به سوی نسل پنجم شبکه‌های دسترسی ثابت
تجهیز شرکت مخابرات ایران به مدرن‌ترین دستگاه‌های شبکه‌ای دنیا
کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبر نوری با حضور رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت و اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران ستادی و منطقه‌ای کشور از امروز ۸ آبان‌ماه کار خود را آغاز کرده است. سرائیان در سخنانی اعلام کرد با توجه به تحول لایه دسترسی و ارائه دسترسی‌های مبتنی بر فیبر نوری، شرکت مخابرات ایران به مدرن‌ترین شبکه مخابراتی و به‌روز دنیا تجهیز خواهد شد. هدف از این توسعه‌ها، افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت چه در حوزه ثابت و چه در حوزه سیار اعلام شده است.

1606683296_1_0.gif

رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نخستین کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبر نوری شرکت کرد. سرائیان با اعلام خبر مجهز‌شدن شرکت مخابرات به دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه‌ای روز جهان افزود: «در سند چشم‌انداز، مخابرات به عنوان یک شرکت پیشرو دیجیتال با ارایه سرویس‌های یکپارچه، مطلوب و سفارشی شده براساس نیاز مشتری مطرح است. شرکت مخابرات ایران برای تحقق این امر نیاز به زیر ساخت، بخش دسترسی و لایه انتقال دارد. برای تحقق چشم‌انداز، لایه دسترسی به نحوی باید بهینه‌سازی شود که هرگونه پهنای باندی را بتوان به مشتری رساند.»

مطلب پیشنهادی

دو پژوهشگاه ایرانی روی «فناوری اینترنت اشیاء» کار می‌کنند

سرائیان گفت: «نسل پنجم حوزه دسترسی ثابت، همان فیبر نوری و برقراری ارتباط از طریق فیبر است که تا حد زیادی در کشور از آن غافل شده‌ایم. دنیا به سمت ارتباطات سیار و ارتباطات سیار نیز خود به سمت ارتباطات ثابت حرکت می‌کند. به منظور تحقق سرعت دسترسی یک گیگابیت بر ثانیه تا سال ۲۰۲۰، شبکه فیبرنوری همانند تارهای عصبی باید در تمام مراکز شهری و مناطق پر جمیعت نفوذ کند.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟