با مشارکت بیش از 20 درصدی مردم
کسب رتبه دوم جهان در سرشماری اینترنتی توسط ایران
برای اولین بار در کشور، سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده و با تمدید سه روزه، تا 27 مهرماه (سه‌شنبه) نیز ادامه خواهد داشت. اگرچه در روزهای آغازین این طرح ملی، مشارکت مردمی کم‌رنگ بود؛ اما با گذشت زمان و همچنین رفع اشکال از سایت مرکز آمار ایران، ثبت اینترنتی نفوس و مسکن جان تازه‌ای گرفت. با اینکه شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان مشارکت کمتری داشته‌اند؛ اما روز گذشته اعلام شد که شرکت بیش از 20 درصدی مردم (تا دیروز) باعث شده تا ایران در سرشماری اینترنتی، جایگاه دوم جهان را کسب کند.

1606683296_1_0.gif

دیروز محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز آمار ایران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کار و میزان مشارکت مردم قرار گرفت. واعظی در این دیدار گفت: «بین کشورهای جهان، ژاپن با میانگین ۳۵ درصدی مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی رتبه اول را کسب کرده است. همچنین شماری از کشورهای اروپایی هم مشارکتی در حد ۲۰ درصد داشته‌اند؛ ولی در حال حاضر ایران با مشارکت بیش از 20 درصدی مردم موفق شده رتبه دوم را به دست آورد.»

مطلب پیشنهادی

۱۰ ترفند برای ثبت‌نام سریع‌ در سایت سرشماری ۹۵
توصیه‌های کوچک اما مهم و کاربردی

وزیر ارتباطات از مردم خواست تا با مشارکت بیش از 35 درصدی در این طرح ملی، امکان ارتقا به جایگاه اول جهان را فراهم کنند تا از ایران به عنوان یک کشور توسعه‌یافته نام برده شود. لازم بذکر است که آمار حضور بالای 20 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی مربوط به روز گذشته بوده و بدون تردید این میزان ظرف امروز و فردا افزایش خواهد یافت. سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 تا 27 مهرماه ادامه دارد.

ایسوس

نظر شما چیست؟