توصیه‌های کوچک اما مهم و کاربردی
۱۰ ترفند برای ثبت‌نام سریع‌ در سایت سرشماری ۹۵
از روز شنبه ۳ مهرماه ثبت‌نام در سایت سرشماری سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و تا روز ۲۴ مهرماه ادامه دارد. اما در دو روز اولیه شروع سرشماری؛ سایت اختصاصی سرشماری ۹۵ با اختلال روبرو بود و گاها کاربران ساعت‌ها معطل می‌شدند ولی امکان ورود به سایت نبود. به نظر می‌رسد امروز این مشکل برطرف شده است.

1606683296_1_0.gif

در حالی که گزارش شده در هر ثانیه ۱۵ ثبت‌نام روی سایت سرشماری ۹۵ انجام می‌شود اما به افرادی که می‌خواهند از طریق این سامانه اطلاعات خانواده خود را اعلام کنند؛ توصیه می‌شود برای سرعت بیشتر در انجام ثبت‌نام و جلوگیری از معطلی یا بروز اشتباه نکات زیر را رعایت کنند:

۱- برای اعلام اطلاعات خانواده باید به اینجا مراجعه کنید. از گشتن به دنبال سایت‌های دیگر خودداری کنید. 

۲- برای ثبت‌نام حتما جدیدترین نسخه‌های مرورگرهای وب  کروم و فایرفاکس را دانلود و نصب کنید. از ثبت‌نام با مرورگر وب اینترنت اکسپلورر خودداری کنید. (دانلود مرورگرکروم + دانلود مرورگر فایرفاکس)

۳- پیش از ورود به سایت سرشماری سال ۱۳۹۵ اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را اماده و کنار دست خود قرار دهید. این اطلاعات شامل کدپستی محل سکونت و شماره کد ملی تمامی افراد خانواده است. می‌توانید شماره کدهای ملی را در یک فایل ورد یا متنی وارد کنید تا بعدا نیاز به تایپ نداشته باشید. 

۴- بهتر است فردی اقدام به ثبت‌نام و وارد نمودن اطلاعات سرشماری کند که مطلع باشد. بهتر است سرپرست خانواده خودش مستقیم وارد سایت سرشماری شود یا کنار دست نفر دیگر خانواده نشسته باشد تا به سوالات سریع‌تر پاسخ بدهد. 

۵- از یک اینترنت پرسرعت استفاده کنید. بهتر است با کابل شبکه به مودم متصل باشید یا کامپیوتر و نوت‌بوک را کنار دستگاه روتر وای‌فای قرار دهید. از اینترنت موبایل استفاده نکنید. 

۶- بهتر است از ثبت‌نام در ساعت‌های شلوغ روز اجتناب کنید. صبح زود یا آخر شب بهترین زمان‌ها برای ثبت‌نام هستند. 

۷ - در طول ثبت‌نام به هیچ‌وجه از کلید Back استفاده نکنید چون مجبور می‌شوید دوباره فرآیند ثبت‌نام را طی کنید.

۸- یک برگه سفید کنار دست‌تان قرار دهید تا «کدآماری» اعلام شده از سوی سایت سرشماری پس از پایان ثبت‌نام را یادداشت کنید. می‌توانید این کد را سریعا پرینت بگیرید و پیش خود نگه دارید. 

۹- اگر طی زمان ثبت‌نام به مشکلی برخورد کردید یا اینترنت قطع شد؛ بهتر است پنجره‌های مرورگر وب را بسته و دوباره شروع به ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات کنید. 

۱۰- بهتر است تمامی مراحل ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات سرشماری را در یک زمان انجام دهید و میان مراحل مختلف وقفه نیندازید چون ممکن است سایت با ترافیک بالایی روبرو شده و نتواند ادامه عملیات شما را بگیرد. 

 

برای ثبت‌نامه در سامانه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵ اینجا کلیک کنید

ایسوس

نظر شما چیست؟