مراقب شیادان باشید
ترفند جدید کلاه‌برداری از دانشجویان نیازمند مسکن
با فرارسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی، تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل تحصیل در شهرهای مختلف نیاز دارند تا محلی را برای سکونت خود تامین کنند. اما پلیس فتا هشدار داده که یافتن محلی به جز خوابگاه برای سکونت، به شیوه‌ای برای کلاهبرداری از دانشجویان تبدیل شده است.

1606683296_1_0.gif

با آغاز سال تحصیلی، تعداد زیادی از دانشجویان برای یافتن مکانی برای سکونت به تبلیغات اینترنتی و سایت‌های نیازمندی در شهر موردنظر خود مراجعه می‌‌‌کنند و با توجه به آغاز سال تحصیلی و بالا رفتن تقاضا برای اجاره مسکن، سودجویان و کلاهبرداران اقدام به قراردادن تبلیغات دروغین باقیمت‌های اغواگرایانه در صفحات نیازمندی اینترنتی می‌کنند. سودجویان با این ترفند که «در حال حاضر مشتری و تقاضا برای این مورد اجاره بسیار زیاد است» از طرف مقابل درخواست پیش پرداخت کرده تا ملک مورد نظر را به شخص دیگری اجاره ندهند؛ در حالی که اصلا چنین ملکی وجود خارجی ندارد و متاسفانه برخی از افراد در دام این کلاهبرداران گرفتار شده و برای این که فرصت را از دست ندهند، مبالغی به‌عنوان پیش پرداخت به‌صورت اینترنتی به آنها پرداخت می‌کنند.


مطلب پیشنهادی

ترفند جدید سارقان موبایل: انتخاب طعمه از روی سایت‌ دیوار!

در همین راستا، پلیس فتا به دانشجویان هشدار داده که با رعایت چند نکته ساده زیر می‌توان از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها در امان بود:
- برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه نمایید.
- قبل از هرگونه پرداخت وجه، حتما باید یک وقت بازدید از ملک مورد نظر هماهنگ کنید.
- با نرم‌افزارهایی همچون Google map یا سایر برنامه‌ها آدرس موجود در آگهی را بررسی نمایید تا مشخص شود چنین آدرسی وجود دارد یا خیر؟
- قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.
- در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت نمایید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟