گزینه مناسب گیمرها و کاربران حرفه‌ای
کارت گرافیک GTX1080 AMP Extreme زوتاک وارد بازار شد
شرکت «زوتاک» که در سال‌های گذشته همواره یکی از قدرتمندترین کارت های گرافیک مجهز به پردازنده گرافیکی انویدیا را تولید نموده، در سال 2016 نیز با معرفی معماری پاسکال، یکی از بهترین نسخه‌های GTX 1080 را با قابلیت‌های متعدد معرفی کرده است. کارت گرافیک GTX1080 AMP Extreme این شرکت با در اختیار گرفتن تراشه گرافیکی GP104 انویدیا و 8 گیگابایت حافظه GDDR5X، گزینه مناسبی برای بازیکنان رایانه‌ای و کاربران حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. فرکانس پایه 1722 مگاهرتز و فرکانس بوست 1911 مگاهرتز برای هسته گرافیکی باعث شده تا این کارت گرافیک در میان قدرتمندترین نسخه‌های GTX 1080 قرار گیرد.

1606683296_1_0.gif

در بخش فرکانس تراشه‌های حافظه با ارائه فرکانس 1350 مگاهرتز حتی بالاتر از سایر رقبای خود قرار می‌گیرد. پهنای باند ارائه شده توسط تراشه‌های حافظه GDDR5X توسط رابط 256 بیتی منتقل می‌شود. در سیستم خنک‌کننده 2.5 اسلاتی اختصاصی زوتاک از سه عدد فن IceStorm با طراحی خاص پره‌ها استفاده شده و نام ZOTAC به صورت فلز براق در مرکز هر سه فن نصب گردیده است. زوتاک در 5 بخش از خنک‌کننده از LED های RGB بهره گرفته که شامل چهار گوشه کولر و قسمت میانی است. در بخش میانی خنک‌کننده عبارت PUSH THE LIMIT حک شده که شعار زوتاک به‌شمار می‌رود و دیودهای نوری به‌کار رفته در این بخش، جذابیت و زیبایی خاصی به این کارت گرافیک بخشیده است.

زوتاک از نام SPECTRA برای سیستم نورپردازی جدید خود استفاده کرده و روی قابلیت شخصی‌سازی آن مانور می‌دهد. چهار افکت نورپردازی نیز برای LEDهای نوری در نظر گرفته شده است. در فن‌های استاندارد به‌کار رفته در سیستم خنک‌کننده مرجع انویدیا، بخش‌های انتهایی فن قادر به تولید و هدایت جریان هوا به سمت هیت‌سینک آلومینیومی و لوله‌های انتقال حرارت با آلیاژ مس نیستند؛ اما فن‌های IceStorm با طراحی خاص خود قادر به تولید و هدایت جریان هوا از تمام نقاط سه عدد فن خواهند بود. قابلیت کارکرد بدون نیاز به فعالیت فن‌ها در دمای از پیش تعیین شده نیز یکی از قابلیت‌های سیستم خنک‌کننده زوتاک محسوب می‌شود تا به معنای واقعی حداقل نویز ممکن ایجاد شود.

کارت گرافیک GTX1080 AMP Extreme زوتاک معرفی شد

قابلیت شخصی‌سازی در سیستم نورپردازی، عملکرد خنک‌کننده و اورکلاک GPU و VRAM به صورت اختصاصی توسط نرم افزار کاربری ZOTAC FIRESTORM انجام می‌شود. توان مصرفی کارت گرافیک 1080 AMP Extreme در حداکثر میزان بارگزاری برابر با 270 وات اعلام شده و توان مورد نیاز آن توسط دو کانکتور 6 پین تامین می‌شود. بنابر اعلام زوتاک، برای راه‌اندازی یک سیستم کامل و مجهز به کارت گرافیک جدید این شرکت باید از یک منبع تغذیه با حداقل توان مورد نیاز 500 وات استفاده کنید. پشتیبانی از HB SLI Bridge، وجود سه پورت DisplayPort نسخه 1.4، یک خروجی HDMI نسخه 2.0b و یک عدد پورت DVI برای پشتیبانی از حداکثر 4 صفحه‌نمایش از دیگر ویژگی های GTX 1080 AMP Extreme به‌شمار می‌روند. شایان ذکر است که این کارت گرافیک با گارانتی شرکت آواژنگ در بازارهای داخلی توزیع شده است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟