محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد
زیرساخت: مخابرات و شهرداری باعث افت کیفیت اینترنت شدند!
در حال حاضر کیفیت اینترنت بزرگترین دغدغه کاربران اینترنت است و با وجود تلاش‌هایی که وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ارتباطی کشور انجام داده است؛ اما همچنان کیفیت اینترنت در کشور پایین است. حتی وزیر ارتباطات هم اعلام کرده‌اند با وجود هزینه‌ای که مردم برای سرویس اینترنت پرداخت می‌کنند، هنوز کیفیت اینترنت در کشور رضایت بخش نیست. اما مدیر عامل شرکت زیرساخت، عدم توسعه لازم در شبکه مخابرات کشور را از دلایل اصلی این موضوع می‌داند.

1606683296_1_0.gif

محمدجواد آذری جهرمی در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه ایران گفت: «عمده مشکلات کیفیت سرویس اینترنت به خاطر نبود توسعه لازم در شبکه مخابرات است. شبکه مرتبط با شرکت زیرساخت در سه سال گذشته و با توجه به سیاست‌گذاری‌های ویژه وزارت ارتباطات توسعه قابل توجهی پیدا کرده است. کاملاً رشد کیفیت در شبکه زیرساخت کشور قابل لمس است؛ اما مخابرات در چند سال گذشته هیچ کاری برای بهبود و توسعه شبکه خود انجام نداده است.»

مطلب پیشنهادی

فیبر نوری به داخل خانه‌های ایرانی‌ می‌آید!
برای اولین بار در صنعت ساختمان‌ کشور رخ داد

مدیرعامل شرکت زیرساخت در ادامه صحبت‌های خود گفت: «از طرف دیگر قیمت انتقال روی این شبکه مخابراتی برای شرکت‌های اینترنتی با قیمت بسیار بالایی همراه است. تا قبل از مصوبه 237 و مصوبه‌های پیشین در زمینه کاهش قیمت اینترنت، 20 درصد هزینه‌های تمام شده شرکت‌های اینترنتی را قیمت پهنای‌باند تأمین شده از سوی شرکت زیرساخت تشکیل می‌داد و 43 درصد هزینه‌های شرکت‌های اینترنتی مربوط به خدماتی بود که از مخابرات در بخش انتقال دریافت می‌کردند. شرکت‌های اینترنتی هر کاری را برای دور زدن این هزینه 43 درصدی که از سوی مخابرات به آنها تحمیل شده‌ انجام داده‌اند. برای مثال از رادیو برای اتصال به مراکز خودشان استفاده کرده‌اند که همین کیفیت سرویس‌شان را نیز با کاهش قابل توجهی همراه می‌کند. همچنین اگر هم از مخابرات توانستند ظرفیت بگیرند، بسیار محافظه‌کارانه در استفاده از این ظرفیت رفتار کرده‌اند چرا که برایشان این ظرفیت گرفتن بسیار گران تمام شده است. مخابرات همسان با شرکت زیرساخت نتوانسته شبکه خود را توسعه دهد.»

مطلب پیشنهادی

استارت‌آپ‌های متقاضی سرمایه معرفی می‌شوند
مرکز فن بازار ملی ایران رویداد استارت‌آپ‌دمو را برگزار می‌کند

محمدجواد آذری جهرمی درباره عدم افزایش سرعت اینترنت موبایل و توسعه شبکه‌های نسل سه و چهار در ایران نیز شهرداری را مقصر دانست و گفت: «بحث اصلی در این زمینه تعداد سایت‌ها است. آن چیزی که کیفیت اینترنت سیار را افزایش می‌دهد میزان استفاده از سایت‌ها در کشور است. در حال حاضر اپراتورهای تلفن همراه در کشور تمام تجهیزات لازم برای افزایش میزان سایت‌های خود را دارند اما با یک مانع بزرگ یعنی شهرداری روبه‌رو هستند چرا که شهرداری یک مانع بزرگ بر سر بهبود کیفیت در شبکه اینترنت همراه است. این نهاد یک نگاه زیباسازی دارد و یک نگاه درآمدی. نگاه زیباسازی از طرف اپراتورها قابل حل است اما درآمدی خیر.»

ایسوس

نظر شما چیست؟