مدیرکل خدمات سازمان حمایت از وضعیت آیفون قاچاق می‌گوید
سالیانه بیش از یک میلیون آیفون قاچاق در کشور به فروش می‌رسد
سیدجواد احمدی، مدیرکل خدمات سازمان حمایت از خرید رسمی ماهیانه 100 هزار دستگاه گوشی آیفون در بازارهای ایران خبر داد که حتی یک عدد از آنها به‌طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است. احمدی گفت: «دولت به دنبال سامان‌دهی عرضه آیفون است؛ چراکه این گوشی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و ثبت سفارشی برای آنها صورت نمی‌گیرد.»

1606683296_1_0.gif

مدیرکل خدمات سازمان حمایت ادامه داد: «از آنجایی که امکان واردات رسمی این گوشی برای کشور ما وجود ندارد؛ اما تقاضای زیادی برای مصرف آن وجود دارد؛ تصمیم بر واردات قانونی این محصول همراه با خدمات پس از فروش اما بدون وجود نمایندگی رسمی در کشور گرفته شد. تا به امروز هیجده شرکت از طرف سازمان حمایت به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند که بعد از تأیید نهایی، اسامی آنها به سازمان توسعه تجارت برای اجازه ثبت سفارش داده می‌شود.»

مطلب پیشنهادی

چرا باید سیستم‌عامل آیفون خود را آپدیت کنید؟
با بهترین ویژگی‌های جدید iOS 10 آشنا شوید

این گوشی تلفن همراه آمریکایی در حجم بالایی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما وضعیت اجازه واردات آن به‌عنوان کالای مصرفی آمریکایی به کشور مشخص نیست. به گزارش تسنیم، براساس دستورالعمل وزارت صنعت، ورود هرگونه کالای مصرفی آمریکایی به کشور ممنوع است و شواهد موجود نشان می‌‌دهد که این کالا براساس ضوابط واردات کالاهای مصرفی بادوام که شامل خدمات پس از فروش می‌شوند به کشور به‌طور رسمی وارد خواهد شد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟