برای خنک‌سازی انواع پردازنده‌های دسکتاپ و سرور
نگاهی به خنک‌کننده مایع کپتین 240EX دیپ‌کول
شرکت دیپ کول در سال 2015 سه مدل از اعضای خانواده Captain را در اندازه‌های 120، 240 و 360 میلیمتر برای خنک‌سازی انواع پردازنده معرفی کرد. با وجود راندمان مناسب مدل‌های «کپتین»، دیپ‌کول بهینه‌سازی‌هایی را در نمونه 240 میلی‌متری اعمال کرد تا با رفع برخی از محدودیت‌ها، کارآیی آن را افزایش دهد. نتیجه کار، واترکولینگ 240EX در بخش طراحی و ساختار فنی دستخوش تغییراتی شده است.

1606683296_1_0.gif

واترکولینگ Captain 240EX در بخش‌های پمپ، بلاک مسی، فن‌ها و اتصالات دستخوش تغییراتی شده که در مجموع بازدهی آن را به شدت افزایش داده است. طول شیارها و میکروکانال‌های بلاک مسی این محصول بلندتر شده که این مهم در جذب بیشتر گرمای پردازنده (10 درصد بیشتر) موثر است. هر دو فن 120 میلیمتری ارائه شده از برند باکیفیت گیمراستورم بوده و طراحی منحصر به فردی را تجربه کرده‌اند. ایجاد دو تیغه بر روی پروانه‌ها به افزایش فشار هوادهی بر روی رادیاتور منجر شده است.

نگاهی به خنک‌کننده مایع کپتین 240EX دیپ‌کول

اما تغییر در ساختار پمپ مدل 240EX‌ را می‌توان بهترین بهینه‌سازی این محصول به‌شمار آورد. موتور القایی سه فازی به 6 سیم‌پیچ مجهز شده تا در طول فعالیت واترکولینگ، سرعتی ثابت و کم صدا داشته باشد. عضو جدید خانواده کپتین با راحتی بیشتری روی سوکت مادربرد نصب می‌شود؛ چراکه محل دو برکت اتصال بخش پمپ با فاصله بیشتری از سوکت مادربرد تعبیه شده تا کاربران با سهولت بیشتری کار نصب واترکولینگ روی پردازنده و مادربرد را انجام دهند. شایان ذکر است که محصولات شرکت دیپ‌کول توسط شرکت فرانوآوران وارد کشور شده و با یک سال گارانتی تعویض در بازارهای داخلی توزیع می‌شوند.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟