برای اولین بار و توسط مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد
کتاب آموزشی «اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند» منتشر شد
محمدجعفر تقی‌زاد، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد است که به تازگی کتابی را با عنوان "اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند" به چاپ رسانده است. به گفته تقی‌زاده، این کتاب به‌صورت گام به گام روش طراحی تراشه‌های هوشمند را توضیح می‌دهد. کتاب "اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند" 171 صفحه دارد و توسط انتشارات موجک منتشر شده است.

1606683296_1_0.gif

تقی‌زاده اظهار کرد: «با افزایش تقاضا برای استفاده از کارت‌های اعتباری تحولات ساختاری بسیاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار کارت‌ها پدید آمده، مبحث امنیت و سرعت انتقال داده و درگاه ورودی و خروجی و توان مصرفی و هزینه تمام شده هر تراشه به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در توسعه استفاده از آن است.  کار تألیف این کتاب به علت حساسیت خاص و کاربردی که داشت به مدت سه سال طول کشید؛ چرا که سیم کارت‌های موبایل، کارت‌های تلفن و کارت‌های هوشمند بانک‌ها و حتی کارت‌های شناسایی امروزه نیازمند طراحی تراشه‌هایی هوشمند با قابلیت خاص هستند. پروتکل‌های ارتباطی و استانداردهای بین‌المللی باید در طراحی تراشه کارت‌های اعتباری رعایت شود.» 

مطلب پیشنهادی

کارت‌های تراشه‌دار چیستند و چگونه کار می‌کنند؟

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: «یک تراشه طراحی شده برای کارت اعتباری مانند یک میکرو‌کنترل کوچک هوشمند عمل می‌کند. درگاه‌های ورودی خروجی٬ حافظه‌ها و CPUها با دستورالعمل‌های کاهش یافته از اجزای اصلی تراشه‌های کارت اعتباری به‌شمار آمده و هر کدام باید با ظرفیت و الگوی خاصی طراحی شوند، بنابراین این همه حساسیت و کاربرد نیاز به دقت در تألیف این چنین کتابی داشت.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟