13/05/1397 - 14:37
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از محاسبات مه تا الکامپ
در هفته گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ سایت شبکه پوشش خبری کاملی از این رویداد داشت و با مدیران عامل بزرگ ترین شرکت های حاضر در الکامپ 2018 داشتیم. برای مشاهده تمام مطالب پوشش خبری الکامپ به لینک انتهای مطلب گالری عکس الکامپ مراجعه کنید. در هفته گذشته نیز مانند هفته پیش‌تر مطالب محاسبات ابری از پربازدید های سایت شبکه بودند.

محاسبات مه، چالش‌ها و امتیازات

در بخشی از این پرونده ویژه به ترکیب ابر و اینترنت اشیا اشاره کردیم و دیدیم که ابر چه خدماتی برای اینترنت اشیا فراهم می‌کند. اما همه چیز ابر نیست. یک پدیده آب و هوایی دیگر به نام «مه» وجود دارد که مفهومی جدیدتر نسبت به ابر و تاحدودی مشابه آن است. در این مطلب توضیحاتی در مورد محاسبات مه خواهیم داد و در آینده نیز یک پرونده ویژه در این مورد را در ماهنامه شبکه منتشر می‌کنیم تا تمام جنبه‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب


 چرا 1 ترابایت تنها 931 گیگابایت فضای ذخيره سازی ارائه می‌کند

با وجود همه گرانی‎ها موفق به خرید یک لپ‎تاپ جدید شده‎اید و خوشحال از این که SSD بزرگ آن می‌تواند تمام داده‎های شما را در خود جای دهد آن را جعبه گشایی می‌کنید. بعد از یکسری پیکربندی‎های سریع حالا در محیط دسکتاپ هستید. Windows Explorer را باز می‌کنید تا فضای باقی مانده از 512 گیگابایت هارد درايو را روی درایو C: مشاهده کنید. صبر کنید، موضوع از چه قرار است؟ چرا فضای کلی این هارد درايو تنها 476.8 گیگابایت است؟!

ادامه مطلب


گالری عکس: در آخرین روز الکامپ، استارت‌آپ‌ها به دنبال یک لقمه نان

سر انجام بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ هم به پایان رسید. در آخرین روز الکامپ 2018 به سالن 8-9 نمایشگاه (ایستگاه استارت‌آپ‌ها) سری زدیم و بعد از چهار روز گرم و کاری انرژی وصف ناپذیر این جوانان خستگی را از تنمان به‌در کرد. در ادامه با هم گشتی میزنیم در سالن استارت‌آپ ها در نمایشگاه الکامپ 97.

ادامه مطلب

برای مشاهده سایر اخبار الکامپ 2018 اینجا کلیک کنید


با 10 شغل رایج غیرفنی در شرکت‌های فناوری در سال 2018 آشنا شوید

شاید وقتی صحبت از استخدام در شرکت‌های فناوری به‌میان می‌آید اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد مهندس نرم‌افزار یا دانشمند داده است. اما، چیزی که کمتر به آن توجه می‌کنیم نیاز این شرکت‌های فناوری به کارمندانی فراتر از پست‌های فنی است. پس، فراموش نکنید. شرکت‌های فناوری به افراد غیر فنی هم احتیاج دارند و آن‌ها را استخدام می‌کنند.

ادامه مطلب


چگونه در ویندوز مصرف اینترنت را به‌صورت بلادرنگ مانیتور کنیم

اگر کمی در اینترنت جستجو کنیدمطالب بسیار زیادی در خصوص نحوه مانیتور کردن میزان مصرف اینترنت پیدا می‌کنید. اما، در این مقاله قصد داریم تا برخی از ساده‌ترین روش‌های ممکن را برای جلوگیری از زود تمام شدن بسته‌ها و طرح‌های اینترنتی به‌شما معرفی کنیم. این روش‌ها به‌همراه برخی از جالب‌ترین ابزارها به‌شما این امکان را می‌دهند تا به‌راحتی پکت‌های شبکه را ردگیری کنید.

ادامه مطلب


راهنمای خرید: بهترین گوشی هوآوی زیر سه میلیون تومان

 این مطلب را برای آن‌ها می‌نویسم که به دلیلی گوشی خود را از دست داده‌اند و حالا متاسفانه مجبورند با این قیمت‌ها، یک گوشی جدید بخرند. اوضاع خوبی نیست؛ اما اگر مجبورید گوشی جدیدی بخرید، در این مطلب گوشی‌های خوبی پیدا می‌شود.

ادامه مطلب


چگونه بدون نیاز به باز کردن فایل‌ها، پیش‌نمایشی از آن‌ها مشاهده کنیم؟

کاربران مک به خوبی با یک ویژگی کوچک اما کاربردی این سیستم‌عامل که به آن‌ها اجازه می‌دهد پیش‌نمایشی از فایل‌ها در این سیستم‌عامل را مشاهده کنند آشنا هستند. قابلیتی که هر کاربری پس از استفاده از آن عاشقش می‌شود. اما در سیستم‌عامل ویندوز کاربران برای دستیابی به چنین قابلیتی به نرم‌افزار خاصی به نام Quick Look نیاز دارند. نرم‌افزاری که مشابه قابلیت موجود در مک را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. کاربران مک تنها با فشار دادن کلید Space می‌توانند یک پیش‌نمایش سریع از فایل‌ها مشاهده کنند.

ادامه مطلب


راهکاری ساده و قدرتمند برای انتقال فایل از گوشی اندرویدی به کامپیوتر

در حالی که برخی از دستگاه‌های اندرویدی همراه با یک مرورگر فایلی از پیش ساخته شده ارائه می‌شوند، برخی دیگر فاقد چنین برنامه‌ای هستند و برخی دیگر تنها یکسری امکانات اولیه ارائه می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران به سراغ برنامه‌های مدیریت فایل ثالثی می‌روند که امکانات متعددی ارائه می‌کنند. یکی از این امکانات ارسال فایل از طریق وای‌فای از گوشی به کامپیوتر است.

ادامه مطلب


چگونه استرس را به بهترین دوست خود تبدیل کنیم

روانشناسان استرس را به دو نوع استرس خوب (eustress) و استرس بد (distress) تقسیم می‌کنند. به احتمال زیاد همه ما می‌دانیم که استرس با بدن ما چه می‌کند و چه اثرات منفی می‌تواند به همراه داشته باشد.اما گاهی اوقات مقداری استرس داشتن هم بد نیست مهم این است که بدانیم چگونه آن را به استرس خوب تبدیل کنیم و در جهت رشد و پیشرفت خود به کار بگیریم.

ادامه مطلب


گالری عکس: تصاویر فوق‌العاده جذاب از عکاسی زیر آب در مسابقه UPY 2018

اقیانوس به‌همان اندازه‌ای که ترسناک است زیبا هم هست. مسابقه عکاسی سال زیر آب 2018 (UPY) به‌تازگی برندگان خود را معرفی کرد. عکس‌هایی که به‌زیبایی هرچه تمام‌تر گنج‌های فوق‌العاده با ارزش دنیای زیر آب را به‌تصویر کشیده‌اند. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟