پایان الکامپ 2018
گالری عکس: در آخرین روز الکامپ، استارت‌آپ‌ها به دنبال یک لقمه نان
سر انجام بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ هم به پایان رسید. در آخرین روز الکامپ 2018 به سالن 8-9 نمایشگاه (ایستگاه استارت‌آپ‌ها) سری زدیم و بعد از چهار روز گرم و کاری انرژی وصف ناپذیر این جوانان خستگی را از تنمان به‌در کرد. در ادامه با هم گشتی میزنیم در سالن استارت‌آپ ها در نمایشگاه الکامپ 97.

1606683296_1_0.gif

با این که ما در مجموعه شبکه بسیار در بخش استارت‌آپ فعالیت کردیم و مقاله ها در این زمینه به رشته تحریر درآوردیم احساس می‌کنم یا من در فهم مفهوم استارت‌آپ در اشتباهم یا استارت‌آپ‌هایی که در سالن 8-9 نمایشگاه الکامپ حضور داشتند. سال گذشته هم در بازدید از نمایشگاه الکامپ نوشتم «در سالن استارت‌آپ‌ها جای خالی یک ایده نو شدیدا احساس می‌شود». 

امسال هم در کمال نا امیدی در آخرین ساعات الکامپ به سراغ این سالن رفتم. چندین اپلیکیشن ارسال متخصص درب منزل (با یک سیاست و استراتژی)، چند اپ بیمه (با یک سیاست و استراتژی)، اپ های مسافرتی (با یک سیاست و استراتژی)، کانون‌های تبلیغاتی (با یک سیاست و استراتژی)، انواع اپ‌های ارسال درب منزل از میوه وتربار گرفته تا ماهی تازه و... اپ‌های دیگر (با یک سیاست و استراتژی) سالن را فرا گرفته بود. گویا یک فروشگاه با یک سیاست و استراتژی قبل از شروع الکامپ ایده‌های خود را با رنگ و لعاب مختلف برای مستعدین استارت‌آپ به حراج گذاشته بود!

من هنوز نفهمیدم که مفهوم استارت آپ یعنی پروراندن یک ایده نو و حل مشکلی که افراد دیگر تا کنون یا اصلا متوجه نشدند که چنین مشکلی در زندگی‌شان چه تاثیری دارد یا نتوانستند راه حلی برای آن مشکل بیابند؛ یا استارت‌آپ یعنی ساختن یک اپ برای ارسال خدمات درب منزل (با یک سیاست و استراتژی)!

در هر صورت سالن 8-9 نمایشگاه الکامپ سالن استارت‌آپ‌ها نبود سالن کسب و کار های نوپایی بود که در این شرایط نابسامان اقتصاد سعی در اثبات خود و جذب حامی برای برای بدست آوردن یک لقمه نان بودند.

گشتی در سالن کسب و کارهای نوپا الکامپ 2018

ایسوس

نظر شما چیست؟