استارت‌آپ‌های الکامپ 2015: درمانکده و ساختمان مجازی پزشکان
وب سایت درمانکده (darmankade.ir) با ایده نخستین سیستم‌ یکپارچه نوبت‌دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان در ایران به نمایشگاه الکامپ بیست‌ و یکم آمده است. این کسب و کار نوین فناورانه که به طور مشخص در حوزه بهداشت و درمان متمرکز شده، تلاش دارد تا هم‌راستا با سیاست دولت برای تحول نظام سلامت ایرانیان، با به‌کارگیری فناوری اطلاعات در این تحول سهیم باشد.

از طریق این وب‌سایت، بیماران در هر نقطه از کشور می‌توانند اینترنتی از پزشک‌های موردنیاز خود نوبت بگیرند. در این پروژه در واقع یک ساختمان مجازی پزشکان پیاده‌سازی شده که پزشکان براساس تخصص طبقه‌بندی شده‌اند و رزومه علمی هر پزشک نیز در صفحه اینترنتی مخصوص به او درج شده است.

یکی از موسسان این کسب و کار درباره ضرورت راه‌اندازی این سیستم نوبت‌دهی، می‌گوید: «در مواقع نیاز، انتخاب پزشک از طریق مراجعه به مراکز درمانی، توصیه و پیشنهاد آشنایان یا جست‌وجو در اینترنت انجام می‌شود. در سایت درمانکده بیماران و مراجعه‌کنندکان به پزشکان می‌توانند تجربه و نظرات خود از نحوه درمان پزشک و میزان رضایت از درمان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند و این محیط زمینه آگاهی بیشتر بیماران پیش از انتخاب پزشک را فراهم می‌کند.»

این صاحب ایده همچنین اضافه کرد: «از سوی دیگر ‌بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد نوبت‌‌‌ها پس از رزرو کنسل می‌شود که این امر باعث اتلاف وقت پزشک و بیمار می‌شود. همچنین اخذ نوبت از مطب بسیاری از پزشکان همواره با سخت‌هایی همراه است از جمله اینکه بیمار حتما باید در ساعت خاصی که پزشک و منشی در مطب حضور دارند تماس بگیرد و اینکه نوبت‌دهی برخی مطب‌ها نیز فقط حضوری است.»

وی یادآور شد: «هم‌اکنون وب‌سایت درمانکده ۱۲ هزار عضو دارد و نوبت‌دهی ۵۰۰ پزشک از طریق این سیستم انجام می‌شود که ۳۵ درصد پزشکان این وب‌سایت را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌دهند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟