رونمایی از نسخه پنجم
جست‌وجوگر ایرانی پارسی‌جو یک گام به جلو رفت!
روز گذشته نسخه پنجم موتور جست‌وجوی بومی «پارسی‌جو» رونمایی شد. در نسخه جدید رابط گرافیکی تغییرات عمده‌ای داشته و زیباتر، ساده‌تر و کاربردی‌تر شده است. همین‌طور چندین سرویس جدید به این جست‌وجوگر ایرانی افزوده شده است. اکنون، به نظر می‌رسد این موتور جست‌وجو یک گام بزرگ رو به جلو برداشته است و می‌تواند با غول‌های بزرگ و قدیمی این صنعت مانند گوگل و یاهو رقابت کند.

1606683296_1_0.gif

پارسی‌جو توسط شرکت دانش‌ بنیان پارسی‌جو و با همکاری چندین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی مانند دانشگاه یزد و مرکز تحقیقات مخابرات توسعه داده می‌شود که نسخه جدیدی از ان شنبه 9 آبان در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی دیگر از مقامات معرفی و رونمایی شد. 

پارسی‌جو امکان جستجوی متنی، تصویری، ویدئو، نقشه و آوا را فراهم می‌کند و دارای امکاناتی از جمله سرویس خبری، جستجوی علمی، بازار ترجمه و دانلود است. این موتور بومی از ویژگی‌هایی مانند قابلیت جستجو و نمایه‌سازی صفحات فارسی بر محیط وب، تازگی اطلاعات از طریق بکارگیری سیاست به‌روزرسانی هوشمند و سرعت پاسخگویی مناسب بهره می‌برد. 

نسخه نخست موتور جستجوی پارسی‌جو اردیبهشت ماه سال ۸۹ با پوشش یک میلیون صفحه وب راه‌اندازی شد و امروز نسخه پنجم و نسخه تجاری آن با قابلیت پوشش یک میلیارد صفحه و سند وب و ۱۵ سرویس به بهره برداری رسید.

به گفته مهدی زارع بیدکی، مدیر پروژه پارسی‌جو؛ موتورهای جستجو رتبه یک را در کشورهای مختلف برای استفاده دارند و ایران پنجمین استفاده کننده گوگل در دنیا است که ۲.۷ درصد ترافیک گوگل را کاربران ایرانی به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد «هم اکنون ایرانیان به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون  پرس و جو در موتور جستجوی گوگل دارند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴ موتور جستجوی جهانی دارای رتبه زیر ۲۰ در میان سایت‌های پر مخاطب ایران هستند که این نشان‌دهنده فضای بکر و مورد علاقه کاربران ایرانی است.»

در طرح موتور جستجوی بومی ۵۰ متخصص مشغول به کار هستند و این در حالی است که کوچک‌ترین موتور جستجوی دنیا بیش از هزار متخصص دارد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟