تصمیم جدید Adobe
به‌زودی استفاده از نرم‌افزارهای Adobe رایگان می‌شود
این رویداد برای تمام توسعه‌دهندگان، ویراستاران و طراحان یک اتفاق تحول‌آفرین است؛ زیرا از این پس می‌توانند کارهای خود را در محیطی کاملا رایگان انجام دهند.

1606683296_1_0.gif

Adobe یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای متخصصان کامپیوتر است. Adobe از پی‌دی‌اف‌خوان‌ها و ابزارهای ایجاد و ویرایش گرفته تا ابزارهای VFX که آن‌قدر منحصربه‌فرد هستند که هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند جایگزین آن شود. (مانند Dreamviewer ،after effects و غیره)، برنامه‌های کاربردی ارائه می‌دهد.

اکنون Adobe رسما اعلام کرده است که بسیاری از نرم‌افزارهای خود مانند فتوشاپ و غیره را به‌صورت نسخه وب ارائه خواهد کرد که هر شخصی به‌راحتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. با این حال، همان‌طور که حدس می‌زنید، Adobe همه نرم‌افزارهای خود را رایگان نکرده است. تنها برای برخی نرم‌افزارهای پولی خود، نسخه وب ارائه کرده است. برای استفاده از آن مهم نیست که از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید، اما مشخصات سیستم شما اهمیت دارد.

این خبر به‌خصوص برای کاربران فتوشاپ اهمیت زیادی دارد. هزینه لایسنس این نرم‌افزار اغلب برای کاربران مشکل‌ساز بوده است و آن‌ها را به استفاده از برنامه‌های جایگزین رایگان یا ارزان‌تر سوق داده بود که درنهایت Adobe به حل این مشکل پرداخت. اکنون در حال آزمایش نسخه رایگان آن در کانادا است. Adobe این سرویس را به‌عنوان «freemium» معرفی می‌کند و قصد دارد برخی از ویژگی‌هایی را که منحصر به مشترکان پولی هستند، حذف کند.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  • بدون شک این اتفاق بر نرم‌افزارهایی مانند Inkscape ،GIMP ،PDF Readers ،DaVinci Resoles تاثیر خوبی نخواهند داشت.
  • از طرفی، این تصمیم می‌تواند تعداد کاربران لینوکس را افزایش می‌دهد، زیرا Adobe  تنها در Windows و Mac در دسترس بود که اکنون این‌طور نیست و در لینوکس نیز می‌توان از این برنامه‌ها استفاده کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟