انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند
دوربین دوگانه؟ سه گانه؟ یا... شانزده گانه؟!
تاثیر ورود دوربین‌های دوگانه به گوشی‌های هوشمند غیر قابل انکار است. حالا دیگر با یک گوشی میان‌رده ارزان که دوربین دوگانه داشته باشد هم می‌توانید عکس‌هایی با جلوه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR به ثبت برسانید. هوآوی با P20 پرو پا را از این هم فراتر گذاشت و گوشی‌ای با دوربین سه گانه معرفی کرد. دوربین P20 پرو توانست از سایت مرجه DXoMark بالاترین نمره مربوط به گوشی‌های هوشمند را کسب کند و البته این رتبه با اختلافی معنادار به دست آمد.
حالا فقط تصور کنید یک گوشی با شانزده لنز توسعه پیدا کند!

1606683296_1_0.gif

شرکت Light سال گذشته یک پروتوتایپ از یک دوربین کامپکت ارائه کرده بود که به طرز حیرت آوری دارای 16 سنسور بود. هر یک از این سنسورها برای حالت خاصی از عکاسی طراحی شده بودند و البته در برخی از موارد در کنار هم به کار گماشته می‌شدند تا بتوانند تصویری فوق‌العاده و بی‌نقص ارائه دهند.

گوشی هوشمندی با 5 تا 9 سنسور!

البته قرار نیست این فناوری به همین شکل بر روی یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی بزرگ فاکسکان سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه یک گوشی با 9 دوربین انجام داده است و شرکت لایت قرار است طراحی و توسعه بخش دوربین این گوشی را بر عهده داشته باشد.

به گزارش واشنگتن پست، شرکت لایت در حال کار بر روی نمونه‌هایی با 5 تا 9 سنسور است که یک چیز در تمام آن‌ها مشترک است: سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی! تمرکز این دوربین بر روی عکاسی در محیط‌های کم‌نور و ایجاد افکت‌هایی مشابه دوربین‌های DSLR است. گویا وظیفه چند سنسور از سنسورهای به کار رفته روی این گوشی هم ایجاد قابلیت زوم چندین برابری است؛ چیزی که مشابه آن بر روی هیچ گوشی دیگری به کار نرفته باشد.

هنوز مشخص نیست فاکسکان قرار است این دوربین را بر روی گوشی‌های کدام سازنده به کار بگیرد؛ اما چیزی که مشخص است، این است که گوشی‌ای که بتواند پردازش‌های سنگین چندین سنسور آن هم با این رزولوشن را بر عهده بگیرد، قطعا نیاز به قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار دارد و مطمئنا قرار نیست ارزان باشد. دوربین Light L16 که به 16 سنسور مجهز بود، با قیمتی در حدود 2000 دلار در اختیار خریداران قرار گرفته بود و هیچ بعید نیست گوشی مجهز به 9 سنسور لایت نیز قیمتی در همین حوالی داشته باشد.

حدس ما این است که این فناوری پیش از همه بر روی گوشی‌های هوآوی مورد استفاده قرار بگیرد. هوآوی نشان داده است برای پیشرفت هیچ هراسی ندارد و هیچ بعید نیست در سال آینده شاهد اولین گوشی این برند با دوربینی 5 تا 9 گانه باشیم!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟