برای آن‌ها که به قلم نیاز دارند
نگاهی به گوشی‌های Q Stylus ال‌جی
ال‌جی موبایل همچنان ضررده‌ترین بخش کمپانی بزرگ ال‌جی است. با این وجود، ال‌جی قصد ندارد بازار موبایل را در هیچ رده قیمتی‌ای خالی بگذارد. انصافا ال‌جی در زمینه گوشی عملکرد چندان بدی ندارد؛ اما کمی بدشانس است؛ کمی در برخی تصمیمات اشتباه می‌کند و کمی هم ریسک‌پذیری پایینی دارد. به هر روی، گوشی‌های جدید این شرکت که حاصل تجربه آن‌ها در این بازار است، کامل نیستند؛ اما برای خیلی از افراد، گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. کدام گوشی‌ها؟ خانواده سه عضوی LG Q Stylus.

1606683296_1_0.gif

در برابر سری نوت سامسونگ که همیشه پرچمداران دارای قلم این شرکت به حساب آمده‌اند و قیمت بالایی داشته‌اند، ال‌جی گوشی‌های قلمدار خود را در رده‌های میانی رو به پایین توسعه داده است. سری Q استایلوس ال‌جی شامل سه گوشی کیو استایلوس، کیو استایلوس آلفا و کیو استایلوس پلاس است. نسخه پلاس قوی‌ترین عضو و نسخه آلفا ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین گوشی در این خانواده است.

طراحی Q Stylus

طراحی این سری گوشی در عین سادگی، بسیار زیبا است. هرچند زیبایی یک امر سلیقه‌ای است؛ اما بافت مناسب، حاشیه کم و انحناهای خوش‌تریاش این گوشی‌ها، آن‌ها را در زمره گوشی‌های زیبا قرار می‌دهد. بدنه خوش‌ساخت این گوشی جدا از انتقال احساس استحکام به کاربر و ارائه یک تجربه فیزیکی عالی، استانداردهای نظامی ارتش آمریکا و همچنین استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 نیز را دارا است که نشان می‌دهد کاربر می‌تواند با این گوشی‌ها در عمق 1.5 متری آب نیز قابل استفاده هستند. این گوشی‌ها 172 گرم وزن دارند و هشتاد درصد سطح جلویی آن‌ها را نمایشگر تشکیل داده است. خوشبختانه در طراحی این سری گوشی خبری از ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) نیست و می‌توان گفت این گوشی‌ها از یک طراحی اصیل بهره می‌برند. اصالت در طراحی، کیفیت ساخت بالا و زیبایی بصری باعث شده است ما در بخش طراحی این سری گوشی را یکی از بهترین‌ها در این رده قیمتی بدانیم.

صفحه نمایش Q Stylus

نمایشگر 6.2 اینچی گوشی‌های ال‌جی کیو استایلس دارای رزولوشن Full HD+ و تراکم پیکسلی 389 پیکسل بر هر اینچ هستند. شاید این نمایشگرها به خوبی گلکسی نوت 8 و نوت 9 نباشد، اما نسبت به قیمت این گوشی‌ها کاملا مناسب است. نسبت طول به عرض نمایشگر این گوشی 18 به 9 است و از طراحی کشیده برخوردار است. در ارتباط با کنتراست و رنگ‌بندی نمایشگر این گوشی‌ها هنوز اطلاعاتی در دسترس نداریم؛ اما ال‌جی نشان داده است هیچ‌گاه در زمینه نمایشگر ناامیدکننده ظاهر نشده است.

دوربین Q Stylus

بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر از اعضای خانواده ال‌جی Q Stylus دارای دوربین‌های دوگانه‌اند؛ اما ال‌جی در این زمینه کم‌فروشی کرده است و به استفاده از یک سنسور تکی استفاده کرده است. سنسور مورد استفاده روی گوشی‌ کیو استایلوس آلفا دارای دقت 13 مگاپیکسلی است و کیفیت تصاویر در آن بسیار معمولی است. اما نباید نگران باشید؛ زیرا در شرایط نوری مناسب، عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند. سنسور دوربین دو گوشی ال‌جی Q Stylus +  و Q Stylusهم دارای دقتی 16 مگاپیکسلی هستندو یک درجه بالاتر از گوشی دیگر قرار می‌گیرند. با وجود کیفیت مناسب تصاویر ثبت شده با دوربین‌های هر سه گوشی، ترجیح می‌دادین شاهد استفاده از دو دوربین باشیم تا قابلیت‌های عکاسی بیشتری در اختیارمان باشد.

در بخش سلفی، کیو استایلوس آلفا دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی عریض است؛ در حالی که کیو استایلوس و کیو استایلس پلاس بسته به بازارشان، دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی یا همان سنسور 5 مگاپیکسلی واید هستند. 

در هیچ یک از این گوشی‌ها شاهد استفاده از لرزشگیر، قابلیت ضبط ویدیوی 4K، فیلمبرداری حرکت آهسته یا فناوری‌های پیچیده دیگر نیستیم و در مجموع نمی‌توانیم از این گوشی‌ها در بخش تصویربرداری راضی باشیم.

سخت افزار Q Stylus

ال‌جی هنوز اعلام نکرده است تراشه مورد استفاده در این گوشی‌ها محصول کدام شرکت است؛ اما اطلاعاتی کلی در ارتباط با آن‌ها اعلام کرده است: بر روی این سه گوشی از دو نوع تراشه استفاده شده است که هر دو هشت هسته‌ای هستند؛ اما یکی از آن‌ها قابلیت پردازش تا 1.5 و دیگری تا 1.8 گیگاهرتز را دارا است. نسخه پلاس دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم است و دو نسخه دیگر دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند. این مسئله، باعث شده است که اعضای این خانواده به خوبی از پس اجرای سیستم عامل، رابط کاربری و اعمال روزمره بربیایند؛ اما در اجرای بازی‌های سنگین با مشکلاتی روبرو باشند. با این وجود، برای اجرای بازی‌های سبک و نیمه سنگین می‌توانید روی این گوشی‌ها حساب کنید. 

مهم‌ترین شاخصه سخت افزاری گوشی‌های سری LG Q Stylus بهره‌مندی از قلم است. هرچند عملکرد قلم گوشی‌های سری نوت سامسونگ نمی‌رسد؛ اما برای استفاده اکثر کاربران مناسب است و شما را ناامید نمی‌کند. در بخش صوتی هم این گوشی‌ها به لطف بهره‌گیری از فناوری صدای فراگیر DTS:X ، یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر تجربه صوتی در این رده قیمتی به حساب می‌آیند. 

باتری Q Stylus

روی هر سه گوشی از باتری‌هایی با ظرفیت 3300 میلی آمپر استفاده شده است. با توجه به این که ما نوع تراشه و لیتوگرافی آن‌ها را نمی‌دانیم، نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این باتری‌ها برای یک روز استفاده کامل کفاف خواهد داد یا خیر. اما بی‌خیال! سال 2018 است و دیگر کمتر شرکتی از باتری‌های خیلی ضعیف روی گوشی‌هایش استفاده می‌کند. می‌توانیم بدترین حالت را در نظر بگیریم که استفاده از تراشه‌‌های سری 400 اسنپدراگون است. با این حال، باتری 3300 میلی آمپری این گوشی‌ها برای این تراشه هم چندان ضعیف به حساب نمی‌آید و برای یک روز استفاده ترکیبی کفایت می‌کند.

نتیجه گیری

پشتیبانی از قلم استایلوس، کیفیت ساخت بالا، صدای قدرتمند، نمایشگر خوب و دوربین قابل قبول این گوشی می‌تواند سری Q Stylus را به یک گزینه محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل کند؛ اما قدرت پردازش پایین، پشتیبانی نرم افزاری ضعیف ال‌جی از گوشی‌های میانرده و نداشتن دوربین دوم، ممکن است هر خریداری را به تجدید نظر وادارد. البته در ارتباط با پشتیبانی نرم افزاری جای نگرانی چندانی وجود ندارد؛ زیرا این گوشی‌ها از ابتدا با نسخه 8.1 اندروید روانه بازار می‌شوند و احتمال این وجود دارد که اندروید 9.0 نیز در اختیارشان قرار بگیرد. با این وجود برای افرادی که به سری نوت سامسونگ علاقه دارند و توانایی خرید آن‌ها را ندارند، خرید یکی از این گوشی‌ها می‌تواند مرهمی باشد. در صورتی هم که از این گوشی‌ها خوشتان آمده است؛ اما احتیاجی به قلم آن ندارید، شاید خرید گوشی‌های سری Q7 ال‌جی برایتان گزینه بهتری باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟