میان‌رده‌هایی برای عاشقان موسیقی
 خانواده Q7 الجی: میان‌رده‌هایی برای عاشقان موسیقی
پرچمداران ال‌جی شاید هیچ شاخصه‌ای بارزتر از ارائه بهترین تجربه صوتی نداشته باشند و حالا ال‌جی تصمیم گرفته است این شاخصه را به رده‌های میانی خود بیاورد. نتیجه این تلاش، سه گوشی از سری Q7 شده است. برای آشنایی با این گوشی‌ها همراه ما باشید.

مدت زمان زیادی از معرفی سری Q ال‌جی نمی‌گذرد. تاکید ال‌‌جی در این گوشی‌ها تا پیش از این تنها بر روی استحکام بدنه بود؛ اما امسال این شرکت کرده‌ای تصمیم گرفته است برا عاشقان موسیقی امکانات ویژه‌ای هم فراهم کند. این گوشی‌ها به ویژگی Hi-Fi با سیستم صدای فراگیر سه بعدی DTS:X مجهز شده‌اند که می‌تواند 7.1 کانال صوتی را در روی هدفون ایجاد کند. نسخه پلاس Q7 از Quad DAC هم پشتیبانی می‌کند؛ اما به طرز غیر قابل استنتاجی، این گوشی فاقد درگاه 3.5 میلیمتری هدفون است!

هر سه این گوشی‌ها دارای بدنه مستحکم فلزی هستند که با استاندارد نظامی MIL STD 810G مطابقت دارد. همچنین این گوشی‌ها دارای گواهینامه IP68 هستند که نشان می‌دهد کاربران برای کار با این گوشی‌ها در عمق 1.5 متری آب هم مشکلی نخواهند داشت. نمایشگر به کار رفته در روی هر سه گوشی دارای رزولوشن Full HD+ بوده و ابعاد آن‌ها 5.5 اینچی است. 

الجی کیو7

در بخش دوربین، Q7 پلاس دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی است و Q7 و Q7 آلفا دارای دوربین‌هایی 13 مگاپیکسلی هستند. ترجیح ما این بود که روی این میان‌رده‌ها هم شاهد استفاده از دوربین دوگانه باشیم؛ اما ال‌جی در این زمینه تا حدی کم‌فروشی کرده است. در بخش سلفی، بسته بازار عرضه گوشی‌ها شاهد دو نوع دوربین سلفی هستیم: یکی 5 مگاپیکسلی با زاویه 100 درجه که می‌تواند با میدان دید وسیع برای بسیاری از افراد گزینه جذابی باشد و دیگری 8 مگاپیکسلی، با میدان دید کمتر. 

هر سه مدل این گوشی‌ها دارای تراشه‌های 8 هسته‌ای هستند؛ اما ال‌جی هنوز نام این تراشه‌ها را عیان نکرده است و تنها به دادن همین اطلاعات بسنده کرده است: نهایت سرعت این تراشه‌ها 1.8 و 1.5 گیگاهرتز خواهد بود. نسخه پلاس LG Q7 دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و این مقادیر برای نسخه معمولی و آلفا برابر با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. البته با توجه به این که این گوشی‌ها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند، این تفاوت در میزان حافظه داخلی، چندان تاثیرگذار نیست.

هر سه گوشی دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعتی هستند که با توجه به پشتیبانی این گوشی‌ها از فناوری شارژ سریع اسنپدراگون، می‌‌توانند ظرف نیم ساعت تا 50 درصد شارژ شوند. 

نکته عجیب در ارتباط با خبر منتشر شده درباره این گوشی‌ها یک تناقض است. در حالی که اعلام شده است سری Q7 ال‌جی از فناوری شارژ سریع کوآلکام بهره می‌برند، لازم است بدانیم که هیچ یک از تراشه‌های ساخت کوآلکام دارای فرکانس پردازشی 1.5 گیگاهرتزی نیستند! پس باید برای دانستن مشخصات کامل با این گوشی‌ها هنوز هم منتظر ماند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟