فیلمسازی با موتور بازی‌سازی Unity
نیل بلومکَمپ کارگردانی که وی را با فیلم‌هایی نظیر« منطقه ۹» به خاطر می‌آوریم، به تازگی انیمیشن کوتاهی کارگردانی کرده است که بطور کامل در موتور بازی‌سازی Unity و بصورت زنده (real time) ساخته شده است. ساخت این فیلم را می‌توان یک نمونه خوب از آینده فیلمسازی دانست. آینده‌ای که در آن روش‌های بازی‌سازی و فیلمسازی در هم ادغام می‌شوند و هنرمندان این فرصت را می‌یابند تا تجربه‌های جدیدی را بیازمایند.

1606683296_1_0.gif

سال گذشته شرکت Unity با نمایش انیمیشن کوتاهی با عنوان «ADAM»، قدرت فنی موتور بازی‌سازی‌‌اش را به رخ رقبا کشید. این انیمیشن که صحنه‌هایش بصورت آنی و در لحظه رنده شده بود، جلوه‌ای بیش از یک نمایش فنی صرف یافت، جایزه گرفت و در چندین جشنواره فیلم به نمایش در آمد و گروه Unity را به این نتیجه رساند که داستان آن را گسترش دهند. حالا با‌گذشت یکسال از ارائه ADAM، شرکت Unity اعلام کرده است که نیل بلومکمپ دنباله‌هایی بر این انیمیشن کوتاه خواهد ساخت. او که کارگردانی فیلم‌های مطرحی نظیر «منطقه ۹» و Elysium را در کارنامه دارد و به تازگی استودیوی فیلمسازی خود Oats Studios را تأسیس کرده است می‌گوید:‌ « این، همان آینده است و بی‌صبرانه منتظرم تا واکنش مخاطبان خود را ببینم».

سال گذشته، Unity قابلیت‌های فنی نسخه جدید موتور بازی خود را در قالب یک انیمیشن کوتاه به نمایش گذاشت.

یکی از این دنباله‌ها با عنوان Adam: The Mirror انیمیشنی هفت دقیقه‌ای است که به تازگی منتشر شده و در آن می‌توان ردپای این کارگردان جوان را به خوبی مشاهده کرد. او در  این انیمیشن فرصت یافته است تا نظیر همان کارهایی را که در ساخت فیلم‌هایش انجام می‌داده، این بار در یک فضای کاملاً کامپیوتری پیاده کند و حرکات دوربین روی دست و نورپردازی و فضاسازی‌ها و جلوه‌های بصری را در لحظه ببیند. نسخه 2017 موتور Unity به او اجازه می‌داد تا مواردی نظیر نورپردازی یا زاویه دوربین را تغییر دهد و نتیجه را بطور زنده و بی‌درنگ مشاهده کند.

بلومکمپ، استودیوی OATS را با هدف خلاص شدن از نفوذ هالیوود تأسیس کرد و این استودیو تاکنون چندین فیلم کوتاه ارائه کرده است که همگی مایه‌های علمی-تخیلی و البته انتقادی دارند و از نظر فنی هم قابل توجه هستند. او در ساخت این فیلم‌ها نظیر سایر آثارش به خوبی از جلوه‌های بصری و فناوری‌های جدید استفاده می‌کند و انیمیشن Adam: The Mirror آخرین تلاش این استودیو در آزمودن روش‌های جدید فیلمسازی و قصه‌گویی است.

در سال‌های اخیر، ایده استفاده از موتورهای بازی‌سازی در ساخت فیلم، به موضوع داغی تبدیل شده است و Unity تنها شرکتی نیست که چنین ایده‌ای در سر دارد. Epic Games، دیگر شرکت مطرح در حوزه بازی‌سازی نیز برای نمایش توان موتور بازی‌سازی خود ( Unreal Engine ) دموهای زنده ترتیب می‌دهد که از آن جمله می‌توان به دموی زنده شخصیت بازی Hellblade اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است و مثالی دیگر از کاربرد موتورهای بازی‌سازی در فیلمسازی را نشان می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟