از سوی ITU:
پیش‌نویس مشخصات استاندارد 5G منتشر شد
در حالی که شاهد رونمایی و تست شبکه و محصولات 5G هستیم؛ هنوز بدنه این صنعت نتوانسته است روی یک استاندارد و مشخصات خاص به توافق برسد. اما موسسه ITU پیش‌نویسی از مشخصات 5G اعلام کرد.

1606683296_1_0.gif

رسیدن به یک مشخصات و استاندارد مشترک مهم‌ترین مسئله این روزهای 5G و توسعه‌دهنده‌گان آن شده است. ITU پیش‌نویسی از مشخصات شبکه‌ها و دستگاه‌های 5G اعلام کرده و همه را توصیه به رعایت این مشخصات کرده است. چون با رعایت کردن این مشخصات می‌توان به کارایی مورد انتظار نیز دست یافت. 

مطلب پیشنهادی

رونمایی اینتل و کوالکام از جدیدترین محصولات 5G

در پیش‌نویس مشخصات 5G آمده است؛ کاربران می‌توانند روی این شبکه‌ از دانلود با سرعت ۱۰۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیتی سود ببرند. همچنین، کاربران نباید تاخیری بیشتر از ۴ میلی‌ ثانیه داشته باشند. در شبکه‌های موبایل نسل چهار LTE با تاخیر ۲۰ میلی ثانیه‌ای روبرو بودیم. تاخیر بسیار کم برای استفاده خودران‌ها بسیار ضروری است. موسسه جهانی مخابرات انتظار دارد شبکه 5G در قطارهایی با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به خوبی کار کند و به عنوان یک اینترنت خوب و پرسرعت در این قطارها تلقی شود. 

در پس‌زمینه، سایت‌های ارایه‌دهنده شبکه‌های سلولی باید بتوانند حداقل یک دان‌استریم ۲۰ گیگابیتی و یک آپ‌استریم ۱۰ گیگابیتی برای مشتریان فراهم کنند. این فناوری باید بتواند در هر یک کیلومتر مربع بیش از یک میلیون کاربر یا دستگاه را تحت پوشش قرار دهد. البته، برخی کارشناسان اعتقاد دارند این بند آخر مربوط به ارایه اینترنت اشیا با سرعت پایین است مانند مناطق شهری مملو از اسمارت‌فون وگرنه نمی‌توان در یک کیلومتر مربع یک میلیون ارتباط اینترنت پرسرعت دایر کرد. 

احتمالا این مشخصات 5G در نشست ماه نوامبر موسسه ITU مورد تصویب نهایی و جهانی قرار بگیرد. ITU این پیش‌نویس مشخصات 5G را منتشر کرده تا در ماه‌های آتی بتواند نظرات و پیشنهادات شرکت‌ها، توسعه‌دهنده‌ها و کارشناسان را جمع‌آوری و جمع‌بندی کند. تصویب این مشخصات، یک گام بزرگ برای اجرایی شدن 5G است؛ اگرچه همان‌طور که گفتیم برخی شرکت‌های مخابراتی یا سخت‌افزاری دارند به صورت چراغ خاموش 5G را پیش می‌برند. 

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟