24/08/1399 - 18:54
آشنایی با اپراتورهای اینترنت ثابت و سیار کشور
سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی طی گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در 6 ماه اول سال 1399که برای 6 ماه نخست سال می‌باشد به معرفی اپراتورهای ثابت و سیار پرداخته است. در ادامه با نام و حوزه فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده سرویس اینترنت ثابت و سیار آشنا می‌شوید.

1606683296_1_0.gif

آشنایی با انواع پارامترهای ارزیابی وضعیت اینترنت - QoS و QoE

آشنایی با تکنولوژی‌های خدمات اینترنت موجود در کشور

اپراتورهای ثابت

آسیاتک

  • شرکت انتقال داده های آسیاتک در سال 1382، به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT ، تأسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی مشترکین (DSL ) گردید و هم چنین از سال 87 جهت ارایه خدمات ADSL در سایر استان ها نیز موفق به دریافت مجوزهای ISDP و ISP در 30 استان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید .

پارس آنلاین

  • گروه شرکت‌های پارس آنلاین، به عنوان یکی از مجموعه‌های بخش خصوصی ارایه کننده‌ی خدمات دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی در ایران، ارئه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL و بیش از هزار سازمان و موسسه خصوصی و دولتی استفاده کننده از خدمات سازمانی را در کارنامه دارد.

پیشگامان

  • شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات فعالیت خود را از سال 1382 آغاز نموده است . این شرکت، در همین راستا موفق به دریافت مجوز PAP و در سال 1394 موفق به دریافت مجوز FCP پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت گردید .
  • هم اكنون این شرکت، با گسترش دامنه فعالیت های خود در سراسر كشور ، سرویس های خانواده DSL نظیر G.SHDSL / VDSL / VDSL2 / +ADSL2 را ارائه می نماید.

حلماگستر

  • شركت حلما گستر(عصر تلکام) در سال 1382 توسط شركت عصر دانش افزار تاسیس گردید. شركت عصر تلکام جهت راه اندازی شبكه انتقال داده ها در كشور با استفاده از تكنولوژی DSL و سایر تكنولوژی های انتقال تاسیس شد.
  • در شرکت عصرتلکام ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر(ADSL ) مبنا قرار گرفته است.

رهام داتک

  • گروه شرکتهای داتک درسال 1371 تحت عنوان یک شرکت رایانه ای به ثبت رسید و فعالیت خود را درزمینه نرمافزار و شبکه های ارتباطی آغاز نمود. فعالیت رهام داتک به تدریج در زمینه شبکه و ارتباطات بیسیم گسترش یافت به گونه ای که در سال 1374 اقدام به راه اندازی اولین لینک‌های ماهواره ای و دسترسی به اینترنت ازطریق بخش خصوصی کرد.
  • رهام داتک درسال 1380 مجموعه شرکتهایی را تاسیس کرد که هم اکنون تحت عنوان گروه شرکت های داتک اقدام به ارائه انواع خدمات اینترنتی درسطح کشور م ینمایند.

شاتل

  • گروه شرکت‌های شاتل (گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل)، یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه‌ی ارایه‌ی خدمات دسترسی به اینترنت و راهکارهای ارتباطی اینترنتی در کشور است که توانسته است طی سالهای فعالیت خود، خدماتی را در این حوزه به مشتریان سراسر کشور ارایه کند.

صبانت

  • شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا با نام تجاری صبانت، به عنوان یکی از شرک تهای مجموعه‌‌ی گروه صنعتی پرورش داده‌ها، در سال 1382 آغاز به کار کرد.
  • این شرکت در نخستین مرحله، با دریافت پروانه PAP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به ایجاد بستری برای ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات باند پهن نمود.

فناوا

  • داده پردازی فن آوا، یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه فن آوا بوده که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه ارتباطات ثابت آغاز کرده است.
  • داده پردازی فن آوا با دریافت پروانه ارائه‌ ارتباطات ثابت FCP در سطح کشور، بعنوان یکی از ارایه دهندگان خدمات نوین به مشتریان لقب گرفته است.

لایزر

  • شرکت لایزر در سال 1394 تاسیس و به عنوان قدیمی‌ترین شرکت حوزه مرتبط با IT و مخابرات محسوب می‌گردد.
  • این شرکت در سال 1380 بخش مخابرات و شبکه خویش را با هدف فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و مخابرات تاسیس نمود و در سال 1382 با دریافت مجوز PAP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ADSL ، اقدام کرده و با نصب، تکمیل و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به تکنولوژی شبکه‌های ارتباطی Wimax در سال 1385 و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم شبکه ماکروویو و دریافت مجوزهای باندهای فرکانس اختصاصی لازم، اقدام به گسترش و بکارگیری سرویس‌های ارتباطی پرسرعت خویش نمود.
  • شرکت لایزر در سال 1395 موفق به دریافت مجوز FCP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

مبین نت

  • شرکت ارتباطات مبین نت با محوریت ارائه خدمات ارتباطی اینترنت سیار، در آذر ماه سال 1387 تأسیس شد.
  • این شرکت موفق شد در دهم بهمن سال 1395، شبکه بی‌سیم سراسری خود را بر بستر فناوری T D-LTE را ه‌اندازی کند.

مخابرات

  • شركت مخابرات ایران در 29 خرداد ماه سال 1350 ، با سرمایه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال تأسیس شد.
  • در سال 1372 تلفن همراه در کشور با تلاشهای شرکت مخابرات ایران را ه‌اندازی شد.
  • این شرکت امروزه بعنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اینترنت و تلفن ثابت در کشور فعالیت می کند.

های وب

  • شرکت داد ه گسترعصرنوین از سال 1382 به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده (PAP) آغاز به کار نموده است.
  • در سال 1388 مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و در سال 1391 نام تجاری «های وب » را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی نمود. در طی دوره فعالیت جدید، این شرکت توانست به سرعت در بازار رقابتی خدمات دسترسی به دیتا و اینترنت رشد نماید.

اپراتورهای سیار

ایرانسل

  • در آذر ماه 1384 ، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، به شرکت ایرانسل اعطا شد.
  • TD-LTE و اینترنت همراه 2G-3G-4G-4.5G و ... از جمله خدمات اینترنتی این شرکت است.

رایتل

  • شرکت خدمات ارتباطی رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، سومین اپراتور سراسری تلفن همراه است که سیم کارتهای نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری RighTel ارائه می‌کند اینترنت همراه - 3G 4G و..... از جمله خدمات اینترنتی این شرکت است.

همراه اول

  • شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران و نخستین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است.
  • این شرکت ارائه خدمات اینترنت همراه 2G-3G-4G و ... را در کارنامه دارد.

تعرفه اینترنت پر سرعت ADSL مخابرات - پاییز 99

تعرفه اینترنت پر سرعت ADSL مخابرات - پاییز 99

  • شرکت مخابرات ایران، اینترنت پرسرعت ثابت را در دو نوع ADSL و فیبر نوری در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم بسته های جدید اینترنت ADSL مخابرات را بررسی کنیم. بسته های اینترنت ADSL مخابرات به صورت بسته‌های استاندارد با حداقل سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه تا حداکثر سرعت 30 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌کند. در این بسته‌ها، ترافیک بین‌الملل معادل یک چهارم ترافیک یا حجم ماهانه در نظر گرفته شده است. ادامه مطلب ...

مقایسه قیمت و حجم اینترنت ADSL نه شرکت برتر اینترنتی - آبان 99

مقایسه قیمت و حجم اینترنت ADSL نه شرکت برتر اینترنتی - آبان 99

  • اگر قصد خرید سرویس اینترنت ثابت را دارید و نمی‌دانید کدام شرکت ارائه دهنده اینترنت را انتخاب کنید و اگر قیمت بسته‌های اینترنتی برایتان مهم است و می‌خواهید نسبت به مبلغ پرداختی بیشترین حجم اینترنت را دریافت کنید، ما در جدول ادامه مطلب بسته‌های اینترنتی 9 شرکت اینترنتی کشور را از نظر قیمت و حجم با یکدیگر مقایسه کردیم. با بررسی این جدول می‌توانید ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین اینترنت ADSL یکماهه، سه‌ماهه، شش ماهه و یکساله متناسب با مصرف خود را انتخاب نمایید. ادامه مطلب ...

مقایسه قیمت و حجم اینترنت ثابت TD-LTE نه شرکت ارائه‌دهنده این سرویس

مقایسه قیمت و حجم اینترنت ثابت TD-LTE نه شرکت ارائه‌دهنده این سرویس

  • در حال حاضر فناوری اینترنت TD-LTE پرسرعت‌ترین اینترنت در سطح دنیا است و هنوز تکنولوژی دیگری با این سرعت در دنیا وجود دارد. اگر قصد خرید سرویس اینترنت ثابت TD-LTE را دارید و نمی‌دانید کدام شرکت را انتخاب کنید در ادامه به مقایسه حجم و قیمت شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت TD-LTE پرداخته‌ایم. ادامه مطلب ...

ارزان‌‌ترین سرویس اینترنت ADSL ماهانه را کدام شرکت ارائه می‌دهد؟ مهر 99

ارزان‌‌ترین سرویس اینترنت ADSL ماهانه را کدام شرکت ارائه می‌دهد؟ مهر 99

  •  در جدول ادامه مطلب بسته‌های اینترنتی 9 شرکت اینترنتی کشور را از نظر قیمت و حجم با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. با بررسی این جدول می‌توانید ارزان‌ترین اینترنت ماهانه متناسب با مصرف خود را انتخاب کنید. ادامه مطلب ...

راهنمای خرید مودم روتر بی‌سیم ADSL سال 99

راهنمای خرید مودم روتر بی‌سیم ADSL سال 99

  • فناوری ADSL هنوز هم گزینه رایج و باصرفه‌ای برای اتصال به اینترنت است. مودم‌روترهای ADSL در مقایسه با مودم‌روترهای VDSL، مودم‌روترهای TD-LTE و مودم‌روترهای جیبی 4G معمولا کم‌هزینه‌ترند و ارتباط‌ اینترنتی تقریبا پایداری فراهم می‌کنند. البته کاستی‌هایی هم دارند که مهم‌ترین آن‌ها ثابت بودن‌شان است؛ بدین معنی که کاربران اینترنت ADSL نمی‌توانند ارتباط سیار داشته باشند و مودم‌روتر ADSL را هر جا که لازم بود ببرند. برخی از مودم‌روترهای ADSL باسیم و برخی دیگر بی‌سیم هستند. در این راهنمای خرید، برخی از مودم روترهای ADSL بی‌سیم در بازار ایران معرفی خواهندشد. در راهنمای خرید مودم‌روترهای بی‌سیم ADSL سال 99، تلاش شده است محصولاتی معرفی شوند که هنگام نگارش (یا به روزرسانی) این مطلب در بازار ایران موجود هستند. گفتنی است که در راهنمای خرید مودم‌روترهای بی‌سیم ADSL سال 99، برخی از ویژگی‌ها و مشخصات اصلی هر محصول ذکر شده است. لذا کاربرانی که در پی اطلاعات دقیق‌تر یا جزئیات فنی محصول هستند، می‌توانند به سایت رسمی شرکت سازنده یا به کارشناسان معتبر مراجعه کنند. راهنمای خرید مودم ...

نکات مهم جهت خرید مودم روتر ADSL: نگاهی به امکانات و تفاوت‌ها

نکات مهم جهت خرید مودم روتر ADSL: نگاهی به امکانات و تفاوت‌ها

  • یکی از رایج‌ترین فناوری‌های اینترنت پرسرعت و باندپهن، ADSL است. برای متصل شدن به اینترنت، دستگاهی موسوم به مودم لازم است. مودم‌های مخصوص اینترنت ADSL را مودم‌ ADSL می‌نامند. به‌رغم سربرآوردن فناوری‌های نوینی همچون اینترنت VDSL، اینترنت TD-LTE و اینترنت سیار نسل چهار (4G)، هنوز هم اینترنت ثابت ADSL گزینه مطمئن و نسبتا باصرفه‌ای برای خانه‌ها و کسب‌وکارهاست. اکثر مودم‌های ADSL امروزی، روتر نیز هستند، لذا در اصل باید آن‌ها را مودم‌روتر ADSL نامید. کاربرانی که می‌خواهند به مشترکان اینترنت ADSL بپیوندند، بهتر است برخی از ویژگی‌ها، مشخصات و نکات مهم را هنگام انتخاب و خرید مودم‌روتر ADSL مدنظر داشته باشند تا حتی‌الامکان انتخاب‌شان آگاهانه‌تر و درست‌تر باشند. در ادامه، برخی از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید مودم‌روتر ADSL باید دانست، بیان می‌شود. آشنایی با نکات مهم جهت خرید مودم ...

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟