برقراری یک ارتباط پایدار
راهنمای خرید بهترین روترهای موجود در بازار ایران
برای آن‌که یک شبکه ارتباطی با کیفیت و پر سرعت راه‌اندازی کنید باید روتری با عملکرد بالا خریداری کنید. زمانی‌که درباره خرید روترهایی با عملکرد بالا صحبت می‌کنیم، منظورمان این نیست که همیشه باید گران‌قیمت‌ترین محصول بازار را خریداری کنید، بلکه باید بر مبنای نیاز کاری و بودجه‌ای که دارید به فکر خرید روتر خوبی باشید. لازم به توضیح است، قیمت‌های درج شده در این مقاله تقریبی هستند و در زمان مطالعه این مطلب ممکن است نوساناتی در قیمت‌ها رخ داده باشد.

1606683296_1_0.gif

برای آن‌که بتوانیم بهترین روترهای موجود را معرفی کنیم بیش از 60 ساعت زمان صرف کردیم تا هنگام انتخاب روتر مناسب کمتر دچار تردید شوید و بهترین روتر وای‌فای که مناسب محل کار یا خانه است را خریداری کنید. بر مبنای آزمایش‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که روتر آرچر شرکت تی‌پی-لینک مدل C2300 به واسطه عملکرد و مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی جزء بهترین روترهای وای‌فای بازار است. 
برای خانه‌هایی با ابعاد بزرگ، یک روتر مش به خوبی تمامی نقاط را پوشش می‌دهد. محصول Orbi شرکت نت‌گیر یکی از بهترین روترهای مش بازار است. فرقی نمی‌کند به وای‌فای در طبقه فوقانی یا حیاط خلوت پشت خانه نیاز دارید، Orbi محصولی است که به خوبی تمام نقاط خانه را پوشش می‌دهد، به راحتی تنظیم می‌شود، منطقه گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر به دنبال یک گزینه کم هزینه‌تر هستید،
TP-Link Archer A7 با قیمت مناسب، عملکرد مناسب و دامنه پوششی گسترده به این نیاز پاسخ می‌دهد. امروزه در بیشتر خانه‌ها دستگاه‌های هوشمند مختلفی قرار دارند که هریک به پهنای باند بی‌سیم مناسبی نیاز دارند. تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و حتا دستیاران شخصی موجود در برخی از منازل به وای‌فای با کیفیت و پر سرعتی نیاز دارند تا اطلاعات را به سرعت از شبکه جهانی دریافت کنند و تاخیری در دریافت اطلاعات نداشته باشند. فراموش نکنید این وسایل هر یک در نقطه‌ای از یک خانه بزرگ قرار دارند که مشکل نقطه کور وای‌فای ممکن است مانع برقراری اتصال درست دستگاه‌ها شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای یک خانه بزرگ به فکر خرید بهترین روترهای مش و اگر بودجه اجازه می‌دهد و به فکر آینده هستید به سراغ خرید روترهای وای‌فای 6 بروید تا بتوانید در سال‌های آتی با بهترین کیفیت از وای‌فای استفاده کنید. 

مناسب‌ترین روترهای وای‌فای موجود در بازار ایران

نکته‌ای که باعث می‌شود خرید یک روتر جدید ضروری شود به سیاست تولیدکنندگان در قبال پشتیبانی از روترها باز می‌گردد. تولیدکنندگان بزرگی همچون دی‌-لینک دیگر از روترهای خیلی قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند و برای این مدل‌ها هیچ وصله‌ امنیتی ارائه نمی‌کنند. روترهایی که آلوده به رخنه‌ها باشند و وصله‌هایی برای آن‌ها ارائه نشود یک شکاف امنیتی بزرگ در زیرساخت یک سازمان به وجود می‌آورند. 

1- روتر Asus GT-AC5300

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.111 a/b/g/n/ac, IPv4, IPv6
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 8 آنتن خارجی جداشدنی
  • درگاه‌ها: 8 درگاه LAN، 1 درگاه WAN، 2 درگاه USB 3.0
  • توان عملیاتی: 2167 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 65 × 245 × 245 میلی‌متر
  • مزایا: پشتیبانی از فناوری MU-MIMO، دیوارآتش اختصاصی با قابلیت تشخیص نفوذ SPI، پشتیبان از دانگل‌های 3G/4G، پوشش‌دهی خوب
  • معایب: قیمت نسبتا بالا

روتر GT-AC 5300 مخصوص کسب‌وکارها و افرادی طراحی شده که نیازمند استریم کردن حجم عظیمی از اطلاعات با سرعت‌ بالا هستند. این روتر به دو درگاه شبکه تجهیز شده که اولویت‌بندی ترافیک این دو درگاه به شکل هوشمندانه‌ای انجام می‌شود. به عبارت دقیق‌تر تجهیزاتی که به شکل سیمی به این دو درگاه متصل شوند؛ همواره به بالاترین سرعت دسترسی خواهند داشت. ویژگی Game Boost این روتر با تحلیل ترافیک شبکه می‌تواند بسته‌های بازی را اولویت‌بندی کند و با افزایش سرعت تبادل اطلاعات بهترین کیفیت و عملکرد در زمان انجام بازی‌ها را ارائه کند. روتر GT-AC5300 برای آن‌که بهترین تجربه کاربری را ارائه کند سرعت پینگ و تاخیر را به حداقل می‌رساند. قابلیت‌های این روتر محدود به موارد ذکر شده نیست. روتر فوق به ویژگی قدرتمند پیشگیری از نفود (Game IPS) تجهیز شده تا از شبکه و سامانه کاربر در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند. برای افرادی که علاقه دارند از شبکه‌های خصوصی مجازی استفاده کنند، روتر فوق یک ویژگی کاربردی به‌نام VPN Fusion  ارائه کرده است. این ویژگی اجازه می‌دهد به شکل همزمان از شبکه خصوصی مجازی و اینترنت عادی استفاده کنید که البته برای دستیابی به ویژگی فوق باید میان‌افزار روتر را به‌روزرسانی کنید. روتر سه بانده GT-AC5300 بدون مشکل اجازه می‌دهد یکی از دو باند 5 گیگاهرتزی برای دستگاه‌های مخصوص بازی تنظیم شود تا کاربران دیگر بتوانند از باند 5 و 2.4 گیگاهرتز موجود استفاده کنند. هشت درگاه LAN که دو عدد از آن‌ها مخصوص بازی است، دو درگاه USB 3.0، پشتیبانی از استاندارد 802.3ad، پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز 64 بیتی بدون مشکل فعالیت‌های مربوط به هر دستگاهی را پردازش می‌کند. روتر AC5300 برای آن‌که محدوده وسیعی را پوشش دهد، قابلیت RangeBoost را ارائه کرده است. قابلیت فوق با ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار دامنه پوشش شبکه را افزایش داده و ایده‌آل برای نصب در یک خانه بزرگ است. از سایر ویژگی‌های این ابرروتر می‌توان به 8 آنتن خارجی، 1 گیگابایت حافظه اصلی، حداکثر توان عملیاتی 2167 مگابیت بر ثانیه، فناوری MU-MIMO، دیوارآتش اختصاصی، پشتیبانی از دانگل‌های 3G/4G، پرینت سرور، فایل سرور، پشتیبانی از IPTV، AiMesh که صرفه‌جویی در زمان، کنترل مرکزی و قابلیت رومینگ بدون وقفه را ارائه می‌کند اشاره کرد. 

2- روتر ایسوس مدل RT-AC88U

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
  • تعداد آنتن‌ها: 4 عدد 
  • درگاه‌ها: 8 درگاه LAN، یک درگاه WAN ، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 
  • توان عملیاتی: 2167 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 50.8 × 180.7 × 300 میلی‌متر
  • مزایا: عملکرد عالی، پشتیبانی از فناوری MU-MIMO، تحلیل‌گر ترافیک، AiProtection، 512 مگابایت حافظه اصلی، پشتیبانی از دانگل‌های 3G و 4G
  • معایب: قیمت نسبتا بالا 
  • قیمت: 4 میلیون و 400 هزار تومان

RT-AC88U روتری قدرتمند برای گیمرها و شرکت‌هایی است که حجم زیادی از اطلاعات را در شبکه استریم می‌کنند. محصولاتی که ایسوس به نام ROG به بازار عرضه می‌کند مخصوص گیمرها است و جزء محصولات رده بالای این شرکت قرار می‌گیرد. RT-AC88U یک روتر دو بانده مجهز به 4 آنتن است که در فرکانس 24 و 5 گیگاهرتز کار می‌کنند. عملکرد آنتن‌ها هوشمندانه است و به کاربر اجازه می‌دهد به‌طور همزمان از هر دو فرکانس استفاده کند. به عبارت دقیق‌تر، روتر می‌تواند بر مبنای دستگاهی که قصد دریافت اطلاعات را دارد فرکانس کاری مناسب را در اختیارش قرار می‌دهد. به لطف استاندارد 802.11ac و سرعت ترکیبی 2167 مگابیت بر ثانیه انجام هرگونه فعالیت سنگین در شبکه بدون مشکل انجام می‌شود. این روتر با مجهز بودن به هشت درگاه LAN گیگابیتی و یک پورت WAN به کاربر اجازه می‌دهد دستگاه‌هایی که نیازمند یک ارتباط پایدار هستند را به شکل سیمی به روتر متصل کند. وجود درگاه‌های یو‌اس‌بی 2 و 3 اجازه می‌دهد دستگاه‌های خارجی همچون هارددیسک‌های خارجی، دانگل‌های 3G و 4G  را به روتر متصل کرد. قابلیت دانلودمستر اجازه می‌دهد تا کاربر فرآیند دانلود فایل‌های سنگین را بدون نیاز به روشن گذاشتن کامپیوتر از طریق اتصال حافظه‌های فلش به روتر، مدیریت کند. این روتر با پوشش محدوده وسیع و توانایی استریم کردن بازی‌های ویدویی 4K برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. 

3- ROG RAPTURE RT-AC5300 GT

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac 
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 8 آنتن جداشدنی
  • ‌درگاه‌ها: دو درگاه یو‌اس‌بی 3.0
  • توان عملیاتی: 5408 ثانیه
  • ‌اندازه: 245 x 245 x 65 میلی‌متر
  • مزایا: فناوری MIMU، حالت اکسس‌پوینت و بی‌سیم، مجهز به چراغ‌های مخصوص برق، وای‌فای، WAN، LAN و WPS، مناسب برای پوشش‌دهی خانه‌های بزرگ
  • معایب: گران‌قیمت
  • قیمت تقریبی:  6 میلیون و 500 هزار تومان

روتر RAPTURE GT RT-AC5300 یکی از محصولات قدرتمند ایسوس است. این روتر به هشت آنتن تجهیز شده که 4 عدد از آن‌ها برای ارسال داده‌ها استفاده می‌شوند و 4 آنتن دیگر داده‌ها را دریافت می‌کنند. این فناوری در روترها به‌نام 4T4R معروف است. این روتر اجازه می‌دهد شبکه‌های بی‌سیم مبتنی بر استانداردهای IEEE 802.11 a/b/g/n/ac را ایجاد کنید. با توجه به این‌که روتر فوق از سه فرکانس به شکل همزمان استفاده می‌کند، قدرت زیادی در انتقال حجم عظیمی از داده‌ها دارد. نرخ انتقال داده‌ها در این روتر به مرز 5408 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. یکی از قابلیت‌های برجسته این روتر توانایی شکل‌دهی سیگنال‌ها (AiRadar) است. فناوری فوق به روتر اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های بی‌سیم را برای ارسال به سمت دستگاه مقصد جهت‌دهی کند و زمانی‌که دستگاه همراه را در محیط تغییر می‌دهید کیفیت سیگنال‌ها کاهش پیدا نکنند و ضعیف نشوند. روتر فوق همچنین به ویژگی پرینت‌سرور تجهیز شده است. روتر فوق برای کاربران عادی چندان مقرون به صرفه نیست و بیشتر برای گیمرها و کسب‌وکارهای متوسط پیشنهاد می‌شود. دقت کنید روتر فوق را با روتر Asus AC5300 اشتباه نگیرد. روتر AC5300 با قیمت تقریبی  5 میلیون و 800 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. 

4- روتر بی‌سیم AC1200 و هارددیسک شیائومی مدل Router2 با ظرفیت 1 ترابایت

 

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11ac, IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a 
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 2 عدد
  • ‌درگاه‌ها: 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN و یک درگاه USB 2.0
  • توان عملیاتی: 1167 مگابیت بر ثانیه 
  • ‌اندازه: 64 × 120 × 170 میلی‌متر
  • مزایا: مجهز به یک هارددیسک که یک ذخیره‌ساز تحت شبکه ساده را ارائه می‌کند، پشتیبانی از استاندارد قدرتمند 802.11ac
  • معایب: تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی می‌توانست بیشتر باشد،  حداقل یک درگاه یو‌اس‌بی 3.0 باید تعبیه می‌شد
  • قیمت: 3 میلیون و 400 هزار تومان

شیانومی یک محصول جالب در دنیای روترها به‌نام Router2 عرضه کرده است. روتر فوق تلفیقی از روتر بی‌سیم و هارددیسکی با ظرفیت 1 ترابایت است. این روتر به دو آنتن خارجی تجهیز شده و همانند سایر روترها برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربر از الگوریتم‌های رمزگذاری WEP و WPA2 استفاده می‌کند. به لطف بهره‌مندی از استاندارد 802.11ac  اطلاعات برای کاربران خانگی با سرعت خوبی انتقال پیدا می‌کند. هارددیسکی که همراه این روتر است از نوع 2.5 اینچ بوده و در ظرفیت 1 ترابایت ارائه شده است. این ترفند جالب شیائومی باعث شده کاربر در عمل همزمان یک روتر و یک ذخیره‌ساز تحت شبکه داشته باشد. این محصول از یک بدنه پلاستیکی ساخته شده و از طراحی زیبایی برخوردار است. در پشت این روتر سه درگاه LAN، یک درگاه WAN و یک درگاه یو‌اس‌بی تعبیه شده است. این روتر بیشتر برای کاربرانی مناسب است که علاقه دارند محصولات جدید را آزمایش کنند. 

5- روتر بی‌سیم تی‌پی-لینک مدل Talon AD7200_V1

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11/a/b/n/g/ac/ad
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 8 آنتن خارجی و 1 آنتن داخلی
  • درگاه‌ها: 4 درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه WAN، دو پورت USB 3.0
  • توان عملیاتی: باند 7200 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 43 × 230 × 230 میلی‌متر
  • مزایا: مجهز بودن به استاندارد 802.11ad، دو پورت USB 3.0، پشتیبانی از فناوری MU_MIMO، پشتیبانی از ویژگی VPN Server، تعریف سه شبکه مهمان در دو باند فرکانسی، نرم‌افزار موبایل
  • معایب: قیمت نسبتا بالا در مقایسه با نمونه‌های هم‌تراز
  • قیمت: این روتر در بازه 2 میلیون و 900 هزار تومان تا 5 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

Talon AD7200_V1 یکی از روترهای حرفه‌ای تی‌پی‌لینک است که ویژگی‌های سخت‌افزاری منحصر به فردی دارد و به خوبی محدوده وسیعی را پوشش می‌دهد. یکی از مزیت‌های شاخص این روتر مجهز بودن به یک تقویت‌کننده بی‌سیم داخلی است که امکان استفاده از این روتر در ساختمان‌های بزرگ را فراهم می‌کند. امکان به‌کارگیری همزمان سه باند فرکانسی 2.4 و 5 و 60 گیگاهرتز باعث شده روتر فوق به یک روتر چند بانده کارآمد تبدیل شود که حداکثر سرعت 7200 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند و به کاربران زیادی اجازه می‌دهد به‌طور همزمان به آن متصل شوند. یک آنتن داخلی که از ترکیب 32 تراشه به وجود آمده برای باند 60 گیگاهرتز و بهره‌مندی از فناوری MU-MIMO  و دسترسی به سرعت 800 مگابیت بر ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز و 1733 مگابیت در باند 5 گیگاهرتز و 4600 مگابیت در باند 60 گیگاهرتز به نیازهای هر شرکت تجاری به خوبی پاسخ می‌دهد. روتر فوق یکی از روترهای خوب بازار ایران است که از استاندارد نوین 802.11ad پشتیبانی می‌کند. 

6- TP-LINK Archer C3200

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11/n/b/g/a/ac 
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 6 آنتن ثابت با توان 5 دسی‌بل که سه آنتن dual Band و سه آنتن Single باند هستند
  • ‌درگاه‌ها: چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 3.0
  • و یک درگاه USB 2.0 ‌
  • توان عملیاتی: 3.2 گیگابیت بر ثانیه 
  • اندازه:  200 x200 x 3.9 میلی‌متر
  • مزایا: پشتیبانی از فناوری MU-MIMO، مدیریت دقیق دستگاه‌ها با هدف اجتناب از افت کیفیت محسوس، طراحی جالب
  • معایب: وجود آنتن‌های ثابت، کاهش سرعت انتقال داده‌ها زمانی که در فاصله بیشتر از ده متر روتر قرار دارید.
  • قیمت: 2 میلیون و 400 هزار تومان

روتر تی پی‌لینک Archer C3200 به یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز تجهیز شده است. تی‌پی‌لینک برای آن‌که به روتر فوق اجازه دهد فعالیت‌های پردازشی تمامی دستگاه‌ها را به درستی مدیریت کند، چنین تراشه قدرتمندی در این روتر قرار داده تا همه دستگاه‌ها بتوانند بدون قطعی و با سرعتی مطلوب به اینترنت دسترسی داشته باشند. در شرایطی که روترهای عادی دو پهنای باند جداگانه ارائه می‌کنند و زمانی‌که دستگاه‌های بیشتری به شبکه متصل شوند با مشکل افت سرعت و کیفیت روبرو می‌شوند، در مقابل روتر فوق با ارائه سه پهنای باند مجزا و به لطف پردازنده دو هسته‌ای به بهترین شکل دستگاه‌ها را مدیریت می‌کند تا کاربر بهترین کیفیت دسترسی به شبکه را تجربه کند. این دستگاه به چهار درگاه LAN، یک درگاه USB 3.0
و یک درگاه USB 2.0 تجهیز شده است تا کاربر در برقراری اتصال کابلی سایر دستگاه‌ها و اتصال دستگاه‌های ذخیره‌ساز جانبی به روتر با مشکل خاصی روبرو نشود. 

7- روتر بی‌سیم بوفالو مدل WZR-1750DHP 

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11/a/b/n/g/ac 
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 4 آنتن داخلی
  • درگاه‌ها: 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 2.0
  • توان عملیاتی: 1750 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 150x170x 60 میلی‌متر
  • مزایا: سرعت بالا در استاندارد 802.11ac، مجهز بودن به درگاه USB 3.0
  • معایب: عدم پشتیبانی از هارددیسک‌های فرمت شده با NTFS، بالا بودن قیمت به دلیل این‌که روتر جدیدی نیست
  • قیمت: 3 میلیون و 300 هزار تومان

بوفالو یکی از برندهای معروف در زمینه ساخت تجهیزات شبکه است. این شرکت ژاپنی محصولات مختلفی در حوزه شبکه تولید می‌کند که روتر یکی از آن‌ها است. روتر WZR-1750DHP مجهز به چهار آنتن داخلی است که از استاندارد روز 802.11ac پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال داده‌ها در این روتر برابر با 1750 مگابیت بر ثانیه است. این روتر بی‌سیم دوبانده با عملکرد و بردی عالی یک محدوده وسیع و بزرگ را پوشش می‌دهد. این روتر با تلفیق سرعت بسیار بالا در انتقال داده‌ها در کنار یکسری قابلیت‌های جانبی همچون کیفیت خدمات، پل‌زنی بی‌سیم برای افزایش طول سیگنال‌ها، USB NAS، مدیاسرور و فیلترهای وب یک شبکه وای‌فای قدرتمند و پر سرعت ارائه می‌کند. طراحی کاربری این روتر در نوع خود جالب است و به دلیل این‌که به شکل عمودی قرار می‌گیرد فضای کمتری اشغال می‌کند و به راحتی در هر مکانی نصب می‌شود، هرچند امکان قرار دادن آن به شکل افقی نیز وجود دارد. 

8- روتر بی‌سیم لینک‌سیس مدل EA4500

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11 a/b/g/n
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 6 آنتن
  • ‌درگاه‌ها: 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 2.0
  • توان عملیاتی: 900 مگابیت بر ثانیه 
  • ‌اندازه: 208 x 180 x 50 میلی‌متر
  • مزایا: مناسب برای انجام کارهای عادی، پیکربندی ساده، طراحی مختصر و فشرده، پیکربندی از راه دور توسط مرورگر، پوشش مناسب
  • معایب: نسبت به زمان تولید (2012) و قابلیت‌های محدود قیمت آن کمی بالا است، گزینه‌های محدود پیکربندی زمانی که رابط وب وجود ندارد، محدود بودن به یک درگاه یو‌اس‌بی
  • قیمت: 920 هزار تومان

روتر EA4500 به شش آنتن داخلی تجهیز شده و قادر است در هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز کار کند. لینکسیس مدعی است روتر فوق قادر است تا سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را به شکل بی‌سیم انتقال دهد. به لطف ویژگی اولویت‌بندی ترافیک (QoS) ترافیک به شکل بهینه شده و مناسبی برای دستگاه‌های تحت شبکه توزیع می‌شود. فناوری DLNA اجازه می‌دهد دستگاه‌هایی سازگار با DLNA همچون تلویزیون‌ها و کنسول‌های اکس‌باکس 360، PS3 را به روتر خود وصل کنید. در پشت روتر فوق چهار درگاه LAN گیگابیتی امکان برقراری اتصال بی‌سیم را فراهم می‌کنند. همچنین یک درگاه USB 2.0 در پشت دستگاه قرار دارد که امکان اتصال تجهیزات مختلف همچون هارددیسک‌ها را فراهم می‌کند. برنامه موبایلی روتر ضمن آن‌که اجازه می‌دهد از راه دور روتر را مدیریت کنید، قابلیت تعریف 50 مهمان با تعیین اولویت‌ها را فراهم می‌کند. 

9- روتر بی‌سیم AC1750 

  • و دوباند تی پی-لینک مدل Archer C7
  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 3 آنتن خارجی جداشدنی
  • درگاه‌ها: 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN، دو درگاه یو‌اس‌بی
  • توان عملیاتی: 1750 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 32.5 × 160.6 × 243 میلی‌متر
  • مزایا: عملکرد خوب، مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی
  • معایب: در برخی مواقع سرعت در زمان فعال بودن استاندارد 802.11ac حتا با وجود به‌روزرسانی میان‌افزار افت شدیدی پیدا می‌کند.
  • قیمت: 1 میلیون و 150 هزار تومان

روتر آرچر C7 با پشتیبانی از استاندارد 802.11 ac و قابلیت کار در هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز به کاربر اجازه می‌دهد به حداکثر  سرعت
1750 مگابیت در ثانیه دست پیدا کند. در باند 2.4 گیگاهرتز کاربر به سرعت 450 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارد، در حالی که در باند 5 گیگاهرتز دسترسی به سرعت 1300 مگابیت فراهم است. وجود دو درگاه یو‌اس‌بی امکان به‌کارگیری همزمان به عنوان پرینت سرور و همچنین انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های جالب توجه روتر فوق می‌توان به ویژگی‌های پیشرفته دیوارآتش و مدیریت محلی و از راه دور اشاره کرد. 

10- TP-Link Archer C2300

  • ویژگی‌های وای‌فای: 802.11ac/Dual-Band
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 3 عدد جداشدنی
  • ‌درگاه‌ها: 4 درگاه LAN 1 گیگابیت، 1 درگاه WAN یک درگاه یو‌اس‌بی 2.0 و یک درگاه یو‌اس‌بی 3.0
  • توان عملیاتی: 939.6 مگابیت
  • ‌اندازه: 8.5 x 7.5 x 1.5  اینچ
  • نقاط قوت: عملکرد بالا، ارزان‌قیمت، محافظت با استفاده از ضدویروس از پیش نصب شده، دو سال گارانتی
  • معایب: گرمای نسبتا بالا
  • قیمت تقریبی: 119.99 دلار

TP-Link Archer C2300 از طراحی سنتی تی‌پی‌لینک بهره می‌برد، اما اجازه ندهید ظاهر این روتر شما را فریب دهد. آرچر C2300 یکی از قدرتمندترین روترهایی است که به نیازهای یک کاربر عادی به خوبی پاسخ می‌دهد. در آزمایش انجام شده این روتر موفق شد با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه داده‌ها را در آزمایش‌های عملکرد ارسال کند. سیگنال‌های این روتر به خوبی از میان دیوارها و سقف‌های نه چندان ضخیم عبور می‌کنند. آرچر C2300 نه تنها یکی از سریع‌ترین روترهای بازار است، بلکه ابعاد کوچکی دارد و به ویژگی‌های یک روتر رده بالا تجهیز شده است. آرچر C2300 به یکسری ابزارهای بهینه‌سازی و امنیتی همچون ضدویروس داخلی، کیفیت خدمات و کنترل والدین تجهیز شده که روتر فوق را متمایز از نمونه‌های هم‌رده می‌کند. روتر آرچر C2300 یکی از بهترین روترهای وای‌فایی است که با پرداخت قیمتی نه چندان بالا امکان خرید آن وجود دارد. 

11- روتر بی‌سیم شیائومی مدل Mi WiFi Nano

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11b/g/n ،EEE 802.3/3u
  • ‌تعداد آنتن‌ها: 2 عدد غیرقابل جداشدنی
  • ‌درگاه‌ها: 2 درگاه LAN، یک درگاه WAN ، یک درگاه USB 2.0
  • توان عملیاتی: 300 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 19.2 × 91 × 95.3 میلی‌متر
  • مزایا: ابعاد کوچک، کم حجم بودن
  • معایب: قیمت بالا در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهد، کم بودن درگاه‌های LAN، نبود درگاه USB، پایین بودن سرعت انتقال داده‌ها 
  • قیمت: 870 هزار تومان

روتر Mi WiFi Nano شرکت شیائومی یک روتر دو آنتی است که تنها در باند 2.4 گیگاهرتز کار می‌کند و قادر است محدوده وسیعی را پوشش دهد. این روتر شیائومی به دو درگاه LAN و یک درگاه WAN مجهز است. سرعت انتقال اطلاعات این روتر برابر با 300 مگابیت بر ثانیه است که برای انجام کارهای عادی مناسب است. متاسفانه آنتن‌های این روتر جداشدنی نیست، اما امکان خم کردن آن‌ها به سمت پایین وجود دارد. جنس بدنه این روتر از پلاستیک با کیفیت است که مقاومت خوبی در برابر صدمات دارد. وزن کم و اندازه کوچک اجازه می‌دهد روتر را به راحتی روی میز قرار دهید. روتر فوق برای کاربرانی مناسب است که به هیچ ویژگی پیشرفته‌ای نیازی ندارند. 

12- روتر بی سیم دو باند تی پی لینک مدل Archer C60 V2

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11/a/g/n/ac
  • تعداد آنتن‌ها: 3 عدد
  • ‌درگاه‌ها: 4 درگاه LAN و یک درگاه WAN
  • توان عملیاتی: 1317 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 230 x 144 x 37 میلی‌متر
  • مزایا: در مقایسه با قیمت قابلیت‌های خوبی دارد
  • معایب: فاقد پورت‌های یو‌اس‌بی
  • قیمت: 590 هزار تومان

روتر آرچر C60 تی‌پی‌لینک به سه آنتن خارجی با فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز تجهیز شده که به خوبی به نیازهای یک کاربر عادی پاسخ می‌دهد. چهار درگاه LAN به همراه یک درگاه WAN به کاربر اجازه می‌دهند انواع مختلفی از دستگاه‌ها را به روش سیمی به روتر متصل کند. در حالی که این روتر در مقایسه با نمونه‌های ذکر شده قیمت پایینی دارند، اما به استاندارد IEEE 802.11ac تجهیز شده تا در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 868 مگابیت و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 450 مگابیت بر ثانیه را ارائه کند. کلیدهای اختصاصی پاور، بی‌سیم، ریست و WPS برای این روتر در نظر گرفته شده‌اند. یکی از ویژگی‌های جالب روتر فوق قابلیتی به‌نام AC Wi-Fi است که اجازه می‌دهد تمامی دستگاه‌های بی‌سیم را همزمان غیر فعال کرد. 

13- روتر Linksys X3500 N750

  • ویژگی‌های وای‌فای: IEEE 802.11/a/b/g/n/ac 
  • تعداد آنتن‌ها: آنتن داخلی Mimo با توان 5 دی‌سی‌بل
  • درگاه‌ها: 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 2.0
  • توان عملیاتی: 750 مگابیت بر ثانیه
  • ‌اندازه: 40 × 190 × 210 ميلي‌متر
  • مزایا: برای کاربردهای خانگی مناسب است
  • معایب: تعداد کم درگاه‌های یو‌اس‌بی و نبود درگاه USB 3.0، توان عملیاتی نسبتا پایین، قیمت نسبتا بالا در مقایسه با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد
  • قیمت: 590 هزار تومان

روتر X3500 شرکت لینکسیس یک روتر ADSL2 است که به آنتن‌های داخلی تجهیز شده و به کاربر اجازه می‌دهد در هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز به شبکه وای‌فای متصل شود. چهار درگاه اترنت RG-45 به همراه یک درگاه WAN در پشت این دستگاه قرار گرفته تا کاربر بدون مشکل بتواند یک شبکه کابلی را پیاده‌سازی کند. برای آن‌که کاربران بتوانند از این روتر به خوبی استفاده کنند لینکسیس یک درگاه یو‌اس‌بی روی آن قرار داده است. در پنل روبرویی این روتر نشانه‌گرهای LED به کاربر وضعیت برقراری اتصال و عملکرد دستگاه را گزارش می‌دهند. روتر فوق از یک آداپتور 12 ولتی برای دریافت برق استفاده می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟