بهترین بازده را از فبلت نوت 8 دریافت کنید!
ترفندهای باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ + عکس
در ادامه معرفی ترفندهای فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، این بار قصد داریم در مورد باتری این محصول صحبت کنیم و ترفندهای مرتبط با باتری این دستگاه را عنوان سازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در سه مقاله جداگانه به ترفندهای مرتبط با قلم استایلوس فبلت نوت 8، ترفندهای رابط کاربری فبلت نوت 8 و ترفندهای دوربین این محصول اشاره کردیم. اما حالا قصد داریم در آخرین بخش از معرفی ترفندهای فبلت مذکور در مورد باتری آن صحبت کنیم.

بنابراین در این مقاله به معرفی ترفندهای باتری فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌پردازیم. با آگاهی از این ترفندها می‌توانید بهترین بازده ممکن را از فبلت نوت 8 دریافت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای مقاله با سایت شبکه همراه باشید.

ترفند اول: غیر فعال کردن قابلیت "نمایشگر همیشه روشن"

حتما با قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" آشنا هستید. به موجب این قابلیت همواره و حتی در زمان خاموش بودن صفحه نمایش، شاهد ارائه اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، اعلان‌های از دست رفته و غیره بر روی نمایشگر دستگاه خواهید بود. اما آیا می‌دانید که این ویژگی منجر به مصرف شدن شارژ باتری دستگاه می‌شود؟

اگرچه مقدار انرژی یا شارژی که به واسطه فعال بودن قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" در فبلت نوت 8 مصرف می‌شود بسیار کم است، اما در هر صورت با غیر فعال کردن این ویژگی می‌تواند به عنوان یک ترفند مرتبط با باتری دستگاه منجر به افزایش توان شارژدهی آن شود. برای غیر فعال کردن این قابلیت کافیست به بخش Settings و سپس Lock Screen and Security مراجعه کنید و گزینه Always On Display را غیر فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

چرا گلکسی نوت 8 از آیفون 7 پلاس بهتر است؟ + عکس
خرید گلکسی نوت 8 را به خرید آیفون 7 پلاس ترجیح دهید!

ترفند دوم: قابلیت App Power Monitor

در فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ یک قابلیت اختصاصی و بسیار جالب با نام App Power Monitor وجود دارد که مستقیما بر روی میزان مصرف شارژ باتری دستگاه تاثیر می‌گذارد. به موجب این قابلیت، فبلت نوت 8 به طور خودکار فعالیت اپلیکیشن‌هایی که بیش از 3 روز در پس زمینه دستگاه فعال بوده‌اند اما از آن‌ها استفاده‌ای به عمل نیامده را متوقف می‌کند و اپلیکیشن‌های مذکور را به حال اسلیپ (Sleep) منتقل خواهد کرد.

به بیان دیگر با استفاده از قابلیت App Power Monitor از فعالیت اپلیکیشن‌های غیرضروری در پس زمینه دستگاه ممانعت به عمل آورده می‌شود. به منظور فعال کردن قابلیت مذکور در فبلت گلکسی نوت 8 باید به مسیر Settings و سپس Device Maintenance مراجعه و گزینه Battery را انتخاب کنید. در نهایت هم گزینه App Power Monitor را فعال نمایید.

ترفند سوم: تنظیم زمان خاموش شدن خودکار نمایشگر

مثل تمام گوشی‌های اندرویدی دیگر، فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ هم این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند زمان مورد نیاز به منظور خاموش شدن خودکار نمایشگر را تنظیم کنند. هرچه این زمین کمتر در نظر گرفته شود، مقدار روشن باقی ماندن نمایشگر دستگاه کمتر می‌شود و به طبع انرژی و شارژ کمتری هم از باتری مصرف می‌شود. بنابراین سعی کنید همیشه عدد و مقدار مناسبی را برای تنظیمات این بخش در نظر بگیرید. برای تنظیم زمان خاموش شدن خودکار نمایشگر فبلت نوت 8 باید به بخش Settings و سپس Display مراجعه کنید و با انتخاب گزینه Screen Timeout زمان مورد نظرتان را برای این قسمت برگزینید.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌های جایگزین گلکسی نوت 8 را بشناسید!
به جای گلکسی نوت 8 چه گوشی بخریم؟

ترفند چهارم: غیر فعال کردن دستورات اشاره‌ای

اگرچه سامسونگ طی چند سال اخیر تعداد دستورات اشاره‌ای که در گوشی‌های ارائه شده‌اند را کاهش داده، اما همچنان دستورات زیادی در فبلت نوت 8 ارائه شده‌اند و فعال بودن آن‌ها منجر به مصرف شدن انرژی و شارژ باتری دستگاه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل آن دسته از دستورات اشاره‌ای که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در فبلت گلکسی نوت 8 غیر فعال کنید. برای دسترسی به لیست دستورات اشاره‌ی در فبلت نوت 8 و غیر فعال کردن موارد مورد نظرتان باید به بخش Settings و سپس Advanced Features مراجعه کنید. سپس دستوراتی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیرفعال سازید.

ترفند پنجم: فعال کردن حالت Maximum Power Saving Mode

مدتی است که حالت Maximum Power Saving Mode در رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) ارائه شده و فبلت گلکسی نوت 8 هم از آن بهره می‌برد. با فعال کردن این حالت در شرایط بحرانی و زمانی که شارژ باتری دستگاه بسیار کم شده، می‌توانید به شدت انرژی دستگاه را ذخیره کنید و به نوعی از فبلت نوت 8 یک گوشی نوکیا 1100 بسازید! با فعال کردن این حالت قابلیت‌های گوشی به حداقل مقدار ممکن می‌رسند و فقط ویژگی‌های پایه‌ای را ارائه خواهند کرد. به منظور فعال کردن حالت Maximum Power Saving Mode در فبلت نوت 8 باید وارد بخش Settings شوید و گزینه Device Maintenance را انتخاب کنید. سپس گزینه Battery را لمس و حالت Maximum Power Saving Mode را فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین لوازم جانبی اختصاصی گلکسی نوت 8 را بشناسید!
لوازم جانبی که کمتر در مورد آن‌ها صحبت شد

کلام آخر

موارد فوق از اصلی‌ترین ترفندهای مرتبط با باتری فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ محسوب می‌شوند. موارد دیگری هم مثل تنظیم نور صفحه نمایش یا غیر فعال کردن حالت تنظیم خودکار نور نمایشگر هم می‌توانند از دیگر مواردی باشند که بر روی میزان مصرف شارژ باتری فبلت نوت 8 تاثیر می‌گذارند، اما از آنجایی که بکارگیری آن‌ها ساده است، در این مقاله اشاره‌ای به آن‌ها نکردیم. امیدوار هستیم از این مقاله اختصاصی لذت برده باشید. 

برای مشاهده ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟