با 6 قابلیت جالب و کاربردی S Pen نوت 8 آشنا شوید!
27/06/1396 - 16:50
6 ترفند اختصاصی قلم استایلوس گلکسی نوت 8
فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ مجموعه عظیمی از قابلیت‌های مختلف را ارائه می‌کند که بخشی از آن‌ها به واسطه قلم استایلوس یا همان S Pen دستگاه ارائه شده‌اند. اگر تمایل دارید با برخی از جالب‌ترین ترفندهای اختصاصی S Pen گلکسی نوت 8 آشنا شوید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ به تازگی فبلت گلکسی نوت 8 را معرفی کرده است و ظاهرا این گوشی توانسته رکورد فروش سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ را بشکند! اما تاکنون این سوال را از خودتان پرسیده‌اید که فبلت گلکسی نوت 8 چه قابلیت‌های منحصر به فرد و خاصی دارد که اغلب کاربران دیگر از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند؟

مطمئنا می‌دانید که نوت 8 مجموعه عظیمی از قابلیت‌های مختلف را ارائه می‌کند، اما بخشی از جالب‌ترین قابلیت‌های این محصول با قلم استایلوس دستگاه ارتباط دارند! اگر تمایل دارید که با این قابلیت‌ها یا بهتر بگوییم ترفندهای جالب گلکسی نوت 8 که به واسطه قلم S Pen ارائه شده‌اند آشنا شوید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با سایت شبکه همراه باشید.

بدون نیاز به آنلاک نمایشگر از قلم S Pen استفاده کنید!

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های خاص فبلت گلکسی نوت 8 مربوط به امکان استفاده از قلم S Pen دستگاه بدون نیاز به آنلاک نمایشگر و حتی روشن کردن آن می‌شود! شما می‌توانید هر زمان که تمایل داشته باشید قلم S Pen را از گوشه فبلت خارج کنید و بر روی نمایشگر تاریک و سیاه آن شروع به یادداشت نمایید! تمام یادداشت‌هایی که شما در این شرایط بر روی نمایشگر خاموش فبلت نوت 8 می‌نویسید توسط دستگاه ذخیره می‌شوند. این قابلیت یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی و خاص فبلت گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود.

سنجاق کردن نوت‌ها در زیر اطلاعات ارائه شده توسط قابلیت "نمایشگر همیشه روشن"

گلکسی نوت 8 سامسونگ از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) بهره می‌برد که به موجب آن اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها دائما بر روی صفحه نمایش دستگاه به تصویر کشیده می‌شوند. یعنی حتی زمانی که گوشی شما آنلاک و نمایشگر آن خاموش است، شما می‌توانید بدون نیاز به روشن کردن صفحه گوشی، ساعت و تاریخ را مشاهده کنید. اما موضوع به همین بخش ختم نمی‌شود!

سامسونگ در فبلت گلکسی نوت 8 قابلیت پین یا سنجاق کردن یادداشت‌ها به صفحه قفل شده دستگاه و زیر محتوای نمایش داده شده توسط قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" را فراهم کرده است. برای مثال شما می‌توانید لیستی از خریدهای مورد نیازتان را به صورت یادداشت ایجاد و بر روی "Always On Display" سنجاق کنید. در این شرایط علاوه بر اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و غیره، لیست خرید شما هم بر روی نمایشگر خاموش و سیاه دستگاه به تصویر کشیده می‌شود.

ساخت تصویر متحرک گیف (GIF) از ویدئوها با استفاده از قلم S Pen

ویژگی جالب و منحصر به فرد بعدی هم که اغلب کاربران از وجود آن در فبلت گلکسی نوت 8 مطلع نیستند، مربوط به قلم S Pen آن می‌شود! سامسونگ در فبلت نوت 8 بستری را فراهم کرده تا کاربر بتواند در حین تماشای یک ویدئو سریعا آن را به تصویر متحرک گیف (GIF) تبدیل و با سایر دوستان خود اشتراک گذاری نمایید. به منظور انجام این کار باید از قلم S Pen و قابلیت "Smart Select" آن استفاده شود. این قابلیت هم از ترفندهای بسیار جالب فبلت نوت 8 به شمار می‌رود که اغلب کاربران از وجودش بی‌خبر هستند.

ارسال تصاویر گیف لایو (Live Message GIF)

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالبی که به واسطه وجود قلم S Pen در فبلت نوت 8 ارائه شده است مربوط به امکان ارسال تصاویر متحرک گیف (GIF) با نقاشی آنی بر روی آن‌ها می‌شود که به صورت یک دست نوشته نشان داده خواهند شد. سامسونگ برای معرفی این نوع تصاویر از اصطلاح تصاویر گیف لایو (Live Message GIF) استفاده کرده است. با ذکر یک مقال این ویژگی را به شکل بهتری برایتان قابل درک می‌کنیم.

تصور کنید که قصد دارید یک عکس را برای دوست خود ارسال کنید. در این شرایط فبلت نوت 8 این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با استفاده از قلم S Pen نقاشی بر روی عکس بکشید یا متنی بر روی آن بنویسید و سپس آن عکس را به صورت یک فایل گیف برای دوست خود ارسال نمایید. زمانی که دوست شما عکس مورد نظر را ببیند، نقاشی که شما بر روی عکس کشیده‌اید به تدریج و به صورت یک فیلم کوتاه برای وی نمایش داده می‌شود. به این نوع تصاویر گیف لایو (Live Message GIF) گفته می‌شود. این قابلیت فقط مربوط به عکس‌ها نیست و حتی شما می‌توانید دسته نوشته‌های خود را هم به این صورت برای دوستانتان ارسال کنید.

رنگ‌آمیزی با قلم S Pen

فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ به اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Penup App مجهز شده است که در آن مجموعه‌ای از عکس‌ها و تصاویر مختلف ارائه شده‌اند و کاربر می‌تواند با استفاده از قلم S Pen دستگاه نسبت به رنگ آمیزی این تصاویر وارد عمل شود. تصاویر سیاه و سفید ارائه شده در اپلیکیشن Penup شامل سبک‌های مختلفی می‌شوند که هم می‌توانند کودکان و هم بزرگسالان را سرگرم کنند.

قابلیت ترجمه (Translate)

ویژگی خاص بعدی که به واسطه قلم S Pen در فبلت گلکسی نوت 8 ارائه شده است، مربوط به امکان انتخاب و نمایش ترجمه لغات مختلف می‌شود. این قابلیت با نام Translate به معنای "ترجمه" شناخته می‌شود. بدین سبب کاربر می‌تواند در حین مطالعه یک متن، قلم S Pen را بر روی کلمه‌ خاصی قرار دهد و ترجمه آن را به صورت یک نوار شناور مشاهده کند. این ویژگی یکی از جالب‌ترین ترفندهایی محسوب می‌شود که به واسطه قلم استایلوس فبلت نوت 8 در آن ارائه شده است.

جمع‌بندی

بنابراین با اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که به واسطه قلم S Pen در فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ ارائه شده‌اند آشنا شدید. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید. سعی می‌کنیم در آینده ترفندهای بیشتر مرتبط با زمینه‌های دیگر فبلت گلکسی نوت 8 را هم برایتان شرح دهیم.

برای مشاهده ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟