نه حاشیه، نه بریدگی؛ نمایشگر خالص!
گوشی Vivo NEX با طراحی بی‌نظیر در راه است + تصاویر
برای معرفی گوشی Vivo NEX لازم است ابتدا به شما پیش‌زمینه‌ای در ارتباط با شرکت Vivo داده شود. هرچند برندهایی مانند Vivo، Oppo و Meizu در بازار ایران کمتر شناخته شده‌اند، اما این برندها در بازار چین چند سالی است غوغا به پا کرده‌اند و بخش بزرگی از بازار میلیاردی و میلیارد دلاری چین را به خود اختصاص داده‌اند.

1606683296_1_0.gif

تا همین پنج - شش سال قبل، تمام تلاش شرکت‌های چینی سازنده گوشی هوشمند این بود که یک گوشی مشابه گوشی‌های مطرح بازار بسازند؛ مشابه، نه از لحاظ عملکرد؛ بلکه تنها داشتن ظاهری مشابه کافی بود. البته هنوز هم تعداد زیادی شرکت سازنده گوشی هوشمند در چین وجود دارد که گوشی‌هایی بسیار ضعیف و بی‌کیفیت تولید می‌کنند که نام و ظاهری شبیه گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های مطرح دارند؛ اما در کنار این شرکت‌ها، برندهای معتبری مانند هوآوی و شیائومی هم رشد کرده‌اند که محصولاتی با ارزش خرید بسیار بالا و البته کیفیتی فوق‌العاده روانه بازار می‌کنند. 

شرکت Vivo شاید در ابعاد جهانی هم به اندازه هوآوی شناخته شده نباشد؛ اما این مسئله باعث نمی‌شود جاه‌طلبی این برند زیر سوال رفته باشد. شاید بارزترین نمود این جاه‌طلبی، همین گوشی Vivo NEX باشد.

شروع ماجرا در WMC 2018 بود. ویوو با گوشی مفهومی Vivo Apex پای به این رویداد نهاده بود. این گوشی از لحاظ طراحی چیزی فراتر از سایرین بود؛ هرچند هیچ کس هیچ وقت نفهمید چه سخت افزاری در آن به کار رفته است.

مشخصه بارز Vivo Apex دوربین سلفی پاپ آن بود. از وقتی که سازندگان گوشی هوشمند تصمیم گرفتند حاشیه نمایشگر گوشی‌های هوشمند را حذف کنند، دو چالش بزرگ پیش روی آنان بود: حذف حسگر اثر انگشت و حذف حاشیه مربوط به سنسورهای نزدیکی، بلندگوی مکالمه و دوربین سلفی. ویوو با اپکس خود توانست ایده‌ خود را برای انتقال و جانشینی این سنسورها نشان دهد و بر سر زبان‌ها بیفتد. 

در این گوشی سنسور نزدیکی در زیر نمایشگر جای گرفته است. بلندگوی مکالمه هم همانند چیزی که شیائومی در Mi Mix پیاده کرده بود، در پشت نمایشگر جای داده شده است. حسگر اثر انگشت هم در زیر نمایشگر است و جذاب‌ترین بخش آن دوربین سلفی است که به صورت خشابی در بالای نمایشگر قرار دارد.

حالا پس از چند ماه، گوشی Apex با کمی تغییرات و با نام Vivo NEX S و Vivo NEX A به مرحله تولید انبوه رسیده است.

تفاوت گوشی‌های Vivo NEX S و Vivo NEX A تنها در بخش سخت افزار پردازشی و محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. در نسخه S حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد و در نسخه A که میان‌رده است، این سنسور در پشت بدنه گوشی قرار دارد. گوشی Vivo NEX S به یک تراشه اسنپدراگون 845 مجهز شده است و در کنار آن 8 گیگابایت رم وجود دارد؛ در حالی که در Vivo NEX A شاهد استفاده از 6 گیگابایت رم و اسنپدراگون 710 هستیم؛ همانند همان چیزی که شیائومی بر روی گوشی‌های می 8 و می 8 SE خود استفاده کرده است.

در ادامه تصاویری از این دو گوشی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟