با نسخه ارزان‌تر پرچمدار شیائومی آشنا شوید
نگاهی به شیائومی می 8 SE ؛ یک میان‌رده قدرتمند
شیائومی هم مانند هوآوی، مراسمی برای معرفی یک گوشی پرچمدار برگزار کرد و در کنار آن یک نسخه گران‌تر و یک نسخه ارزان‌تر از آن را هم معرفی کرد. در این مطلب به معرفی نسخه ارزان‌تر پرچمدار این شرکت، یعنی گوشی XIaomi Mi8 SE می‌پردازیم. همراه ما باشید.

شیائومی در کنار معرفی گوشی‌های می 8 و می 8 اکسپلور ادیشن، گوشی میانرده می 8 SE را هم روانه بازار کرده است. در این مطلب قصد نداریم به تفاوت‌های میان این سه گوشی بپردازیم و در ادامه تنها به معرفی اجمالی می 8 SE به صورت مجزا خواهیم پرداخت. 

طراحی

طراحی این گوشی شباهت زیادی به آیفون X دارد. متاسفانه مثل سایر گوشی‌های شیائومی، این گوشی هم در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی ندارد. بدنه این گوشی از جنس فلز است و 164 گرم وزن دارد. با وجود استحکام نسبتا بالای این گوشی، حرارت داخل آن به راحتی به دست کاربر منتقل می‌شود و این مسئله ممکن است تا حدی آزاردهنده باشد. با این وجود، اگر پیش از این هم از گوشی‌های فلزی استفاده کرده باشید، با مشکل خاصی روبرو نخواهید بود. این گوشی از طراحی کشیده و حاشیه بسیار پایینی برخوردار است؛ به طوری که نمایشگر آن توانسته است 81 درصد سطح جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد.

نمایشگر

نمایشگر 5.88 اینچی این گوشی با نسبت طول به عرض 18.7 به 9 طراحی شده است. پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع Super AMOLED است و رزولوشن آن Full HD+ است تا تراکم پیکسلی این نمایشگر به 423 پیکسل بر هر اینچ برسد. این صفحه نمایش از لحاظ رنگبندی دارای استانداردهای HDR10 و DCI-P3 است. روشنایی این صفحه نمایش مناسب است و جزئیات در آن به خوبی نمایان می‌شوند. روی این نمایشگر از یک لایه گوریلا گلس استفاده شده است تا از آن در برابر خط و خش و آسیب‌های احتمالی محافظت کند. 

نمایشگر می 8 SE چیزی فراتر از نمایشگر میان‌رده‌های معمولی بازار است و کاملا در حد و اندازه گوشی‌های پرمیوم دسته‌بندی می‌شود.

دوربین

گوشی میان رده شیائومی خرید می 8 SE

مطابق انتظار، شیائومی در بخش دوربین می 8 SE کم‌فروشی نکرده است و از یک دوربین دوگانه بسیار پیشرفته استفاده کرده است. سنسور اصلی دوربین این گوشی دارای دقت 12 مگاپیکسلی است و با داشتن f/1.9 به یک لرزشگیر gyro-EIS نیز مجهز شده است. سنسور دوم این گوشی هم 5 مگاپیکسلی بوده و همانند سنسور اصلی، دارای فناوری Dual Pixel Phase Detection Auoto Focus است. ترکیب این دو سنسور به شما اطمینان می‌دهد که تصاویر ثبت شده با این گوشی در هر شرایطی بسیار واقعی و طبیعی خواهند بود. دوربین سلفی مورد استفاده روی این گوشی هم 20 مگاپیکسلی است. جزئیات در این دوربین بسیار خوب ثبت می‌شود و تازه می‌توانید با آن فیلمبرداری Full HD هم داشته باشید. در دوربین اصلی، فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

سخت افزار

شیائومی می 8 SE یکی از اولین گوشی‌هایی است که به پردازنده میانرده قدرتمند اسنپدراگون 710 مجهز شده است. چهار هسته از این تراشه 8 هسته‌ای قابلیت پردازش تا سرعت 2.2 گیگاهرتز را دارد و خوشه چهار هسته‌ای دوم می‌توانند سرعت پردازشی تا 1.7 گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار دهند. این گوشی دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است و قسمت بد ماجرا در همین بخش شکل می‌گیرد: از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند! شیائومی می 8 SE دارای 4 یا 6 گیگابایت حافظه داخلی است و با داشتن واحد پردازش گرافیکی Adreno 616 به کاربران اجازه اجرای بازی‌های سنگین را هم می‌دهد.

باتری مورد استفاده در این گوشی دارای ظرفیت 3120 میلی آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع 3.0 کوآلکام بهره می‌برد. با توجه به تراشه 10 نانومتری و کم‌مصرف مورد استفاده روی این گوشی، به نظر نمی‌رسد کسی از باتری این گوشی ناراضی باشد.

شیائومی می 8 SE با اندروید 8.1 و رابط کاربری MIUI 10 در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. قیمت جهانی این گوشی در بازار جهانی در حدود 310 یورو برای نسخه دارای 4 گیگابایت رم و 330 یورو برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم اعلام شده است.

نتیجه گیری

فاصله میان میان‌رده‌های پرمیوم و پرچم‌داران روز به روز در حال کاهش است. تراشه مورد استفاده بر روی Xiaomi mi 8 SE بسیار قدرتمند است و چیزی کمتر از پرچمداران موجود در بازار ندارد. در بخش دوربین هم شاهد استفاده از یکی از بهترین دوربین‌های میان‌رده بر روی این گوشی هستیم. شاید به غیر از ضد آب نبودن و نداشتن درگاه کارت حافظه، هیچ ایراد دیگری متوجه این گوشی نباشد. جالب است بدانید که محموله اول پیش‌فروش این گوشی در بازار چین ظرف مدت 37 ثانیه به اتمام رسید!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟