پیکربندی درست تنظیمات mobile data
چگونه مشکل عدم اتصال به اینترنت موبایلی در اندروید را حل کنیم؟
تقریبا اکثر کاربران گوشی‌های اندرویدی با اتصال به اینترنت موبایلی مشکل دارند. به‌طوری‌که اتصال موبایلی روی گوشی آن‌ها به درستی کار نمی‌کند. دلایل متعددی باعث عدم برقراری ارتباط می‌شوند. ما در این مقاله تعدادی از این مشکلات را همراه با راه‌حل‌های آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

اینترنت موبایلی یکی از مرسوم‌ترین و راحت‌ترین راهکارهایی است که بسیاری از کاربران برای اتصال به اینترنت از آن استفاده می‌کنند. بدون وجود این ویژگی ضروری روی گوشی‌های هوشمند، شما تجربه آنلاین بودن به شکلی سیار و راحت را از دست می‌دهید. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف همچون ضعیف بودن سیگنال، تداخل سیگنال‌ها یا حتا برهم خوردن تنظیمات داخلی گوشی به درستی نمی‌توانید به اینترنت موبایلی متصل شوید. ما در این مقاله مشکلات رایجی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که اجازه نمی‌دهند شما به اینترنت موبایل متصل شده یا به درستی از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین برنامه‌های شناسایی و رفع مشکلات وای‌فای در اندروید

شماره یک؛ مطمئن شوید محدودیت اینترنت موبایلی را فعال نکرده‌اید

همه می‌دانیم گوشی‌های اندرویدی به ویژگی محدود کردن سقف استفاده از اینترنت موبایلی تجهیز شده‌اند. به عبارت دقیق‌تر زمانی که حجم داده‌های دریافت شده از اینترنت فراتر از سقف تعیین شده برود (در حالت پیش‌فرض 2 گیگابایت) ارتباط قطع می‌شود. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند در مصرف داده صرفه‌جویی کرده و به این شکل هزینه‌های زیادی را متحمل نشوند. گزینه Mobile data usage به سادگی می‌تواند بر اینترنت موبایلی شما تاثیرگذار باشد. از این‌رو اطمینان حاصل کنید گزینه فوق فعال نباشد. برای این منظور به مسیر Settings> Mobile Data/Data Usage بروید. اگر گزینه فوق فعال است آن‌را غیر فعال کنید. اگر هم تمایل دارید که این گزینه فعال باشد بهتر است مقدار تعیین شده برای گزینه Data warning را افزایش دهید.

شماره دو، حالت پروازی

اولین کاری که برای حل مشکل قطعی اینترنت موبایلی روی گوشی اندرویدی خود باید انجام دهید، اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که آیا حالت پروازی روی گوشی شما خاموش است یا خیر. فعال بودن این ویژگی باعث می‌شود تا درخواست‌های اتصال به سرور به درستی ارسال نشود.

مطلب پیشنهادی

راهنمای حل مشکلات وای‌فای در اندروید
راهکارهای ساده اما راهگشا

شماره سوم، ریبوت کردن مجدد مجدد گوشی

بعضی مواقع ممکن است پس از خاموش کردن حالت پروازی بازهم دستگاه شما به شرایط عادی باز نگردد و همچنان گزینه فوق روی گوشی شما فعال باشد. در چنین شرایطی بهتر است دستگاه خود را یکبار راه‌اندازی مجدد کنید. در اغلب موارد راه‌اندازی مجدد مشکل عدم دسترسی به اینترنت موبایلی را حل می‌کند.

شماره چهار، ریست کردن APN شبکه

همان‌گونه که می‌دانید ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنت موبایلی هر یک از نقطه دسترسی به شبکه (APN) خاص خود برای برقراری ارتباط میان دستگاه شما و سرور استفاده می‌کنند. اگر تغییراتی روی نقطه دسترسی شبکه (APN) اعمال کرده باشید در این حالت دستگاه اندرویدی شما قادر نخواهد بود از اینترنت موبایلی استفاده کند. برای حل این مشکل، باید نقطه دسترسی دستگاه خود را ریست کرده یا تنظیمات مربوط به ارتباط اینترنتی را از ارائه‌دهنده سرویس موبایلی خود دریافت کرده و آن‌را روی دستگاه خود نصب کنید. در اغلب موارد از طریق ارسال پیام کوتاه این تنظیمات برای شما ارسال می‌شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه با اسمارت‌فون گذرواژه‌های شبکه وای‌فای را پیدا کنیم؟
روش‌های ساده برای دسترسی به گذرواژه وای‌فای در آندروید و iOS

شماره پنج، وارد کردن دستی نقطه دسترسی به شبکه (APN)

اگر تمایلی ندارید تنظیمات اینترنتی را از ارائه‌دهنده سرویس خود دریافت کنید یا بنا به دلایلی قادر نیستید تنظیمات را به شکل خودکار مدیریت کنید، در این حالت باید APN مربوط به اینترنت روی دستگاه خود را به شکل دستی وارد کنید. توجه داشته باشید که APN برای هر ارائه‌دهنده سرویس متفاوت بوده و شما باید دقیقا همان APN که سرویس‌دهنده ارائه می‌کند را مورد استفاده قرار دهید. این اطلاعات معمولا در بخش تنظیمات سیم‌کارت شما قرار دارد.

شماره شش، سوییچ کردین میان نسل‌های مختلف شبکه (3G/4G)

اگر روش‌های بالا را آزمایش کردید و هیچ‌یک از آن‌ها کار نکرد، ممکن است مشکل به واسطه عدم دریافت سیگنال مناسب در ارتباط با پهنای باند داده‌ای باشد که انتخاب کرده‌اید. در چنین شرایطی بهتر است میان شبکه‌های مختلف و در دسترس سوییچ کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه شبکه وای‌فای خود را عیب یابی کنیم (بخش اول)
راهنمای رفع مشکلات اتصال به شبکه

شماره هفت، ریست فکتوری کنید

اگر همه کارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را آزمایش کردید اما هنوز هم مشکل پابرجاست، در این حالت باید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. البته توجه داشته باشید که انجام این عمل باعث می‌شود تا هر آن چیزی که روی گوشی شما ذخیره‌سازی شده است پاک شود. در نتیجه اطمینان حاصل کنید که از داده‌ها و اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

راهکارها و تنظیماتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در اغلب موارد به شما کمک می‌کنند مشکل ارتباط اینترنت موبایلی گوشی اندرویدی خود را حل کرده و به راحتی از اینترنت استفاده کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟