در آستانه افتتاح CES 2018
سامسونگ، ال‌جی و دیگر بزرگان چه محصولاتی را به CES 2018 می‌آورند؟
نمایشگاه CES 2018 تا ساعاتی دیگر افتتاح می‌شود و بدون تردید در این نمایشگاه شاهد رونمایی از گوشی‌ها هوشمند و گجت‌های جدید متعددی خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم نگاهی به محصولاتی داشته باشیم که در جریان نمایشگاه CES 2018 از سوی شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، ال‌جی، سونی، هوآوی و غیره معرفی می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

نمایشگاه CES همواره یکی از بزرگ‌ترین منابعی بوده که در آن گجت‌های هوشمند متعددی رونمایی شده‌اند. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها هم بخشی از این گجت‌ها هستند که هر سال شاهد معرفی نسخه‌های جدید آن‌ها در جریان نمایشگاه CES هستیم. همانطور که می‌دانید CES 2018 به  از روز نهم ژانویه مصادف با نوزدهم دی ماه برگزار می‌شود.

از این رو شاید این سوال در ذهن بسیاری از شما عزیزان هم ایجاد شده باشد که شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه تولید و عرضه اسمارتفون‌ها چه محصولاتی را با خود به نمایشگاه CES 2018 می‌آورند؟ ما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را برایتان ارائه کنیم و به محصولاتی بپردازیم که احتمالا در جریان نمایشگاه CES 2018 از سوی شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، ال‌جی، سونی، هوآوی و غیره معرفی می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت ایسوس در نمایشگاه CES 2018

ایسوس از جمله شرکت‌هایی است که عموما در نمایشگاه CES از محصولات جدیدی رونمایی می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم که این شرکت تایوانی لپ‌تاپ اسنپدراگونی نواگو (Asus NovaGo) را با خود به نمایشگاه CES 2018 بیاورد و علاوه بر به معرض نمایش گذاشتن این محصول، جزئیاتی در مورد قیمت و زمان عرضه آن در بازارهای جهانی ارائه کند. ضمنا به نظر ما احتمال رونمایی از چند گوشی میان رده هم توسط ایسوس وجود دارد.

شرکت بلک‌بری در نمایشگاه CES 2018

شرکت بلک‌بری فعالیت‌هایش را در زمینه اسمارتفون‌ها کاهش داده و بخش سخت‌افزارش هم اکنون تحت پوشش کمپانی TCL قرار دارد. با این وجود به تازگی بلک‌بری تیز تبلیغاتی پرچمدار اندرویدی سال 2017 خود را منتشر کرده است، بنابراین شاید در نمایشگاه CES 2018 شاهد رونمایی از این پرچمدار باشیم. اگرچه رونمایی از این گوشی در کنگره جهانی موبایل 2018 یا همان نمایشگاه MWC 2018 قریب‌الوقوع‌تر به نظر می‌رسد.

شرکت گوگل در نمایشگاه CES 2018

شرکت گوگل عموما در نمایشگاه CES چندان خوش نمی‌درخشد و ترجیح می‌دهد محصولات جدیدش را در رویدادهایی رونمایی کند که خودش شخصا برگزار می‌نماید. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در CES 2018 هم همین روال طی شود. احتمالا گوگل در این نمایشگاه از گجت‌های هوشمند مبتنی بر اسمارت‌ هوم (خانه‌های هوشمند) رونمایی می‌کند که با دستیار هوشمند این شرکت یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) در تعامل خواهند بود.

شرکت هوآوی در نمایشگاه CES 2018

هوآوی سال گذشته فبلت میت 9 پرو را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد، اما مطمئنا هوآوی میت 10 پرو در نمایشگاه CES 2018 رونمایی نمی‌شود چرا که هوآوی پیش از این محصول نام برده شده را معرفی کرده است! بنابراین دقیقا نمی‌دانیم که شرکت چینی هوآوی برای CES 2018 چه برنامه‌ای دارد! با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم که هوآوی در جریان نمایشگاه پیش رو از چند گوشی میان رده جدید و احتمالا گجت‌های پوشیدنی خاصی رونمایی کند.

شرکت لنوو در نمایشگاه CES 2018

لنوو از شرکت‌هایی است که در جریان نمایشگاه CES عملکرد خوبی داشته و معمولا از چندین محصول جدید رونمایی می‌کند. برای مثال سال گذشته شاهد معرفی لپ‌تاپ دو منظوره لنوو میکس 720 در نمایشگاه CES 2017 بودیم. با توجه به همکاری‌هایی که اخیرا مابین لنوو و کوالکام صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که در نمایشگاه CES 2018 لنوو از چند لپ‌تاپ جدید مبتنی بر تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام رونمایی کند.

شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2018

ال‌جی رسما اشاره داشته که نسخه جدید سری لپ‌تاپ‌های گرام (LG Gram) را به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد و جزئیات دقیق آن‌ها شامل تاریخ عرضه و قیمتشان را ارائه می‌کند. علاوه بر این گفته می‌شود ال‌جی احتمالا نسخه‌های جدید سری گوشی‌های ال‌جی کا (LG K) را هم در CES 2018 رونمایی خواهد کرد، اما تاییدی برای این ادعا وجود ندارد. حتی صحبت‌هایی در مورد احتمال رونمایی از گوشی ال‌جی جی 7 در نمایشگاه CES 2018 هم به میان آمده اما بعید می‌دانیم که واقعیت داشته باشند. مسئله‌ای که مطمئن هستیم به وقوع می‌پیوندد، رونمایی ال‌جی از جدیدترین تلویزیون‌های OLED است که هر سال در جریان نمایشگاه CES انجام می‌شود و بدون تردید امسال هم شاهد تکرار این امر خواهیم بود.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2018

احتمالا سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 از سری گوشی‌های میان رده جدیدی همچون نسل جدید سری محصولات گلکسی ای (Galaxy A) با نسبت تصویر 18 به 9 رونمایی می‌کند. گزارش‌های مبنی بر احتمال معرفی گلکسی اس 9 در CES 2018 هم منتشر شده که فکر نمی‌کنیم حقیقت داشته باشند و به احتمال زیاد رونمایی از این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 صورت پذیرد. سامسونگ بدون تردید در نمایشگاه CES 2018 از نسل جدید تلویزیون‌های OLED خود و شاید هم چند لوازم خانگی هوشمند مثل یخچال و غیره هم پرده‌برداری کند.

شرکت سونی در نمایشگاه CES 2018

متاسفانه با توجه به وضعیت مالی نه چندان خوب شرکت سونی به صورت دقیق نمی‌دانیم که این کمپانی در نمایشگاه CES 2018 از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد. اما پیش‌بینی می‌کنیم که چند تلویزیون هوشمند جدید در نمایشگاه CES 2018 از سوی سونی معرفی شوند و شاید گوشی‌های میان رده‌ای هم از سوی این برند ژاپنی رونمایی شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله مروری بر محصولاتی داشتیم که احتمالا شرکت‌های فعال در زمینه تولید اسمارتفون‌ها در نمایشگاه CES 2018  از آن‌ها رونمایی می‌کنند. فراموش نکنید که مقاله ارائه شده فقط اطلاعات پیش‌بینی شده را ارائه می‌کند و برای کسب اطلاعات دقیق و رسمی در مورد محصولاتی که در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می‌شوند باید تا دو سه روزی سایر شرکت های بزرگصبر کنیم. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟