اقدام عجیب اپل در قبال انتشار یک ویدئو
مهندس اپل به دلیل انتشار فیلم از آیفون 10 (توسط دخترش) اخراج شد!
شرکت اپل به طور رسمی یکی از مهندسین خود را به دلیل اینکه دختر وی در یک ویدیو آیفون 10 پدرش را نشان داده و از قابلیت‌هایش صحبت کرده بود، اخراج کرد! این اقدام جالب اپل سر و صدای زیادی را در رسانه‌ها بر پا کرده است. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اگرچه آیفون X یا آیفون 10 اپل معرفی شده، اما هنوز عرضه آن به صورت رسمی آغاز نشده است و طبق گزارش‌ها، اپل نتوانسته به اندازه کافی آیفون 10 تولید کند، بنابراین شاید این محصول کمی دیرتر به دست کاربرانی برسد که نسبت به پیش خرید آن اقدام کرده بودند. اما ظاهرا این مسائل شامل کارمندان داخلی خود شرکت اپل نمی‌شود و آن‌ها مدت‌هاست که از آیفون 10 استفاده می‌کنند! اما ما از کجا به این موضوع واقف هستیم؟

به تازگی ویدیوی شخصی از یک دختر جوان در یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که اتفاقا پدر او از مهندسین شرکت اپل است. در این ویدیو دخترک جوان مورد نظر که بروکا آملیا پیترسون نام دارد زندگی روزمره خود را شرح داده است و به خرید و گشت و گذار می‌رود. اما در یکی از بخش‌های ویدئو اتفاق جالبی رخ می‌دهد! آملیا به شرکت اپل مراجعه کرده با پدر خود ملاقات می‌کند و در همینجاست که پدر او آیفون 10 خود را به آملیا می‌دهد و آملیا شروع به کار کردن با آیفون 10 و شرح قابلیت‌هایش می‌پردازد!

تنها چند ساعت بعد از این مسئله، ویدیوی مذکور توسط سایت‌های متنوع و متعددی از جمله 9to5Mac منتشر می‌شود و در پی انتشار این ویدیو پدر آملیا از اپل اخراج می‌گردد! آملیا اشاره داشته که اپل از وی خواسته تا ویدئوی ضبط شده را حذف کند، اما این ویدئو پیش از اینکه توسط دخترک جوان حذف شود مورد توجه سایت‌های مختلف قرار گرفت و زمانی که آملیا ویدئو را حذف کرد کار از کار گذشته بود!

بر اساس اظهارات آملیا پیترسون، شرکت اپل اشاره داشته که پدر وی با در اختیار گذاشتن آیفون 10 به دخترش و نهایتا انتشار ویدئو از آن یکی از قوانین داخلی اپل را نقض کرده است. بنابراین اپل طبق قانون مجبور بوده تا او را اخراج کند. جالب است بدانید که طبق قوانین شرکت اپل حتی کارمندان این شرکت و هیچ فرد دیگر حق ندارد که در محوطه شرکت اپل فیلمبرداری کند، چه برسد به اینکه از آیفون 10 یا هر آیفونی که هنوز رسما به بازار عرضه نشده فیلم ضبط کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری نماید.

در نهایت باید بگوییم که اخراج آقای پیترسون به دلیل انتشار این ویدئو موضوع عجیبی نیست و پیش از این شرکت‌های دیگری هم اقدامات مشابهی را انجام داده بودند. برای مثال شرکت مایکروسافت هم یکی از کارمندانش را به دلیل انتشار عکس‌هایی از ایکس باکس 360 که توسط پسر او منتشر شده بود اخراج کرد. آقای پیترسون مدت زمان 4 سال بود که در شرکت اپل فعالیت می‌کرد. نظر شما در مورد این اتفاق و عکس‌العمل اپل چیست؟ 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟