تازه‌های شبکه شماره 184
SSD اقتصادی برای اینترنت اشیا
شرکت «اینتل» نسل جدیدی از درایوهای SSD خود را برای مراکز داده، سرور، اینترنت اشیا و کسب‌وکارهایی که نیاز به جایگزینی هارددیسک‌ها با درایوهای SSD مقرون‌به‌‌صرفه و کارآمد دارند، معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

درایوهای جدید مبتنی بر حافظه‌های فلش 3D NAND سه‌سطحی (TLC) هستند و با نام سری 600p شناخته می‌شوند. این درایوها در ظرفیت‌های ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت و برای اتصال به NVMe یا PCIe 3.0 ساخته شده‌اند. سرعت خواندن این درایوها متفاوت و از ۷۷۰ مگابایت تا ۱۸۰۰ مگابایت در نوسان است. همچنین سرعت نوشتن درایوهای SSD جدید اینتل بین ۴۵۰ تا ۵۶۰ مگابایت خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی

بزرگ‌ترین درایو SSD برای مراکز داده و شبکه‌های گسترده

سرعت خواندن تصادفی نیز محدوده‌ای ۳۵۰۰۰ تا ۱۵۵۰۰۰ دستور ورودی/خروجی در ثانیه(IOPS) دارد. این سرعت برای نوشتن تصادفی برابر ۹۱۰۰۰ تا ۱۲۸۰۰۰ واحد IOPS است. بزرگ‌ترین مزیت این درایوها که در کسب‌وکارهای گسترده و حرفه‌ای به کار گرفته خواهند شد، استفاده از حافظه‌های سه‌بعدی NAND به جای حافظه‌های سنتی NAND است که موجب می‌شود در مقایسه با هارددیسک‌ها کارایی بهتری داشته باشند. این درایوها ۹۰ درصد بهتر از هارددیسک‌های ۲.۵ اینچی روی نوت‌بوک‌ها و فقط ۱۰۰ میلی‌وات در اوج فعالیت، مصرف انرژی دارند. از دیگر ویژگی‌های درایوهای جدید می‌توان به رمزنگاری خودکار AES با کلیدهای ۲۵۶ بیتی و سازگاری با نرم‌افزارها و ابزارهای بهینه‌سازی SSD اینتل اشاره کرد. قیمت درایوهای SSD جدید اینتل از ۷۰ دلار تا ۳۶۰ دلار است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟