گامی دیگر برای ورود به دنیای «اینترنت همه‌چیز»
محققان شرکت ال‌جی با همکاری گروهی از انجمن فرانفهوفر آلمان موفق شده‌‌اند سیگنال‌های نسل ششم را تا مسافت صد متر ارسال کرده و با این‌کار رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت برسانند.

1606683296_1_0.gif

با اینکه شبکه‌های نسل پنجم (5G) به آهستگی در حال گسترش هستند، مهندسان چندین شرکت مخابراتی به سختی بر روی فناوری نسل ششم (6G) کار می‌کنند. انتظار می‌رود که این نسل جدید ارتباطات سیار، سرعت تبادل داده را به پنجاه برابر شبکه‌های نسل پنجم برساند. تخمین زده می‌شود که میزان تأخیر شبکه هم ده درصد شبکه‌های نسل پنجم باشد که این باعث افزایش کیفیت مکالمات خواهد شد. از سوی دیگر این استاندارد جدید سبب افزایش یافتن دقت ارسال داده‌ها خواهد شد. مجموعه این قابلیت‌ها سبب می‌شود که در آینده شاهد رشد پدیده‌ای باشیم که از آن با عنوان  اینترنت همه‌چیز (Internet of Everything) یاد می‌شود. 

محققان دریافته‌اند که دستیابی به این گام در فناوری ارتباطی دشوارتر از گام‌های پیشین در این حوزه است و این به طبیعت نسل ششم ارتباطات سیار مربوط می‌شود. در این فناوری به دلیل کاهش توان در حین ارسال، برد سیگنال پایین است. به همین دلیل تجاری‌سازی آن به سال ۲۰۲۵ موکول شدده است هرچند بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که فروش محصولات مبتنی بر این فناوری تا سال ۲۰۲۹ یا شاید دیرتر اتفاق خواهد افتاد. 

شکل۲ - محققان کره‌ای و آلمانی با همکاری هم موفق شده‌اند برد سیگنال‌های نسل ششم را به صد متر برسانند.

چند ماه قبل گروهی از شرکت سامسونگ موفق شده‌ بودند در ارسال سیگنال‌های نسل ششم به رکورد جدید ۱۵ متر دست یابند.  اما گروه ال‌جی توانسته با ارسال و دریافت سیگنال بر فراز دو ساختمان بسیار مرتفع، مسافت ارسال را به صد متر برساند. به گفته ال‌جی عامل مهمی که باعث شده آن‌ها به چنین دستاوردی برسند، استفاده از تقویت‌کننده‌ای است که با همکاری سازمان پژوهشی موسوم به جامعه فرانهوفر آلمان توسعه داده‌اند.

این تقویت‌کننده قادر به تولید سیگنال‌های پایدار 15 دسیبل‌میلی‌وات دربازه فرکانسی بین ۱۵۵ گیگاهرتز تا ۱۷۵ گیگاهرتز است. این گروه همچنین به فناوری جهت‌دهی تطبیق‌پذیر پرتو ( adaptive beamforming) دست‌یافته‌اند که برای تغییر دادن کانال‌های گیرنده بسیار مهم است. به‌علاوه در آزمون فوق از سوییچینگ آنتن با بهره بالایی استفاده شده است که برای ترکیب کردن سیگنال‌ها و ارسال‌شان به آنتن هدف لازم است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟