تازه‌های نشر در مفاهیم سئو
نام کتاب: مقدمه‌ای بر سئو (ویرایش هشتم)
برای آن‌که بتوانید یک برنامه قدرتمند داده محور ایجاد کنید، در نخستین گام باید روی مباحث مرتبط با بانک‌های اطلاعاتی تسلط داشته باشید. به عبارت دقیق‌تر باید بدانید برای ساخت بانک‌های اطلاعاتی در مقیاس کوچک و مدیریت درست آن‌ها چه کارهایی باید انجام دهید. کتاب مفاهیم بانک‌های اطلاعاتی با این هدف به رشته تحریر درآمده است. کتابی که ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین متخصصان کسب‌وکار است. این کتاب با اتکا بر اکسس 2016 سعی کرده مفاهیم و تکنیک‌هایی را که در پس‌زمینه طراحی بانک‌های اطلاعاتی وجود دارند، به شما نشان دهد. برای این منظور سه پروژه در نظر گرفته‌شده تا مخاطبان به شکل عینی با مفاهیمی که در دنیای کسب‌وکار با آن روبه‌رو خواهند شد، آشنا شوند. شیوایی این کتاب به شما کمک می‌کند بدون مشکل خاصی سطح دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

1606683296_1_0.gif

نام کتاب: مقدمه‌ای بر سئو (ویرایش هشتم) 
 (Introducing SEO)
ناشر: Apress
نویسندگان: آراویند شنوی و انیرود پرابو 
(Aravind Shenoy , Anirudh Prabhu)
شابک: 13: 978-1-4842-1853-2
تعداد صفحات: 147 صفحه

مقدمه‌ای بر سئو (3)

شرح مختصری از کتاب

موتورهای جست وجو به یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت یا شکست کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. موتورهایی که به کاربران در یافتن محتوای موردنیازشان کمک می کنند، به کسب‌وکارها برای بهتر شناخته شدن و  در اختیار قرار دادن محتوا به‌ سا‌ده‌ترین شکل یاری می رسانند. مدیران فعال سایت‌های تولید محتوا یا انتشار اخبار،  برای جذب بیشتر کاربران مجبورند سایت‌های خود را منطبق با الگوها و الگوریتم‌هایی طراحی کنند که از سوی موتورهای جست وجو استفاده می‌شود؛ الگوهایی که امروزه به نام سئو از آن‌ها نام می‌بریم. نویسندگان این کتاب در یازده فصل به تشریح مطالبی پرداخته‌اند که در زمینه سئو به شما کمک می‌کند. 
در فصل اول، با تعریف سئو، مزایای سئو، چالش‌های مرتبط با سئو، سئوی کلاه سفید در مقابل سئوی کلاه سیاه، سئو درون صفحه و سئو برون صفحه آشنا خواهید شد؛  در فصل دوم  با موتورهای جست وجو، تکامل موتورهای جست وجو، مولفه‌ها و فرایندهای به کار گرفته شده در موتورهای جست وجو، خیزش در وب، نمایه‌گذاری، محاوره‌های جست‌وجو، نحوه عملکرد موتورهای جست وجو و وب دایرکتوری آشنا خواهید شد؛ در فصل سوم، با رتبه‌بندی در سئو، سئو درون صفحه، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، کلمات کلیدی و متادیتاها، تگ‌های سرباره، محتوای جای گذاری شده، بهینه‌سازی تصاویر و محتوای تعاملی، لینک‌های داخلی و خارجی، سئو درون سایتی، بهینه‌سازی آدرس اینترنتی، نقشه سایت، دامنه‌های محلی، بهینه‌سازی سایت برای موبایل، طراحی سایت‌های واکنش‌گرا، بهبود سرعت بارگذاری سایت‌ها و سئو خارجی آشنا خواهید شد؛ در فصل چهارم، با ابزارها و بسته‌هایی که گوگل در زمینه بهبود سئو در اختیار مالکان سایت‌ها قرار داده است، آشنا خواهید شد؛ در فصل پنجم با چالش‌های پیش رو در ارتباط با سئو همراه با راهکارهایی برای اجتناب از به وجود آمدن این چالش ها آشنا خواهید شد؛ در فصل ششم به واژه نقشه سایت نگاهی داشته، تفاوت میان نقشه سایت مبتنی بر HTML و XML را مورد بررسی قرار داده و با ابزارهایی همچون MindNode، WriteMaps و DynoMapper که در ساخت نقشه سایت کمک کننده هستند، آشنا می‌شوید؛ در فصل هفتم، با استراتژی و نحوه تعریف کلمات کلیدی و نقش کلمات کلیدی در بهبود رتبه سایت آشنا می‌شوید و تکنیک‌هایی به شما  معرفی می‌شود که با استناد بر آن‌ها بتوانید کلمات کلیدی درست و دقیقی را انتخاب کنید؛ در فصل هشتم، با نحوه لینک‌سازی (Link Building) و فاکتورهای مهمی که در این زمینه تاثیرگذار هستند، آشنا می شوید؛ فصل نهم به نقش محتوا و تولید محتوا و مفاهیمی همچون فهرست‌ها، فونت‌ها مکان‌ قرار‌گیری کلمات کلیدی، محتوای بصری نگاه دقیقی دارد؛ فصل دهم مجموعه ابزارهای ارزشمندی را به شما معرفی می‌کند که از طریق آن‌ها بتوانید ضمن بهبود سرعت سایت، سئو سایت خود را نیز بهبود بخشید؛ در نهایت فصل یازدهم،  بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، آموزش تبلیغات در گوگل  و تاثیر متقابل آن‌ها بر سئو را به شما معرفی خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟