پشتیبانی از وای‌فای دو بانده
بورد جدید رزبرپای مدل PI 3 Model B پلاس فراتر از حد انتظار ظاهر شد
با وجود فروش بیش از 14 میلیون بورد ارزان قیمت از سوی بنیاد رزبری پای، این بنیاد هنوز هم به آرامی چرخه کاری خود را گسترش می‌دهد. در حالی که هر یک از بوردهایی که تا به امروز از سوی این بنیاد عرضه شده قابلیت‌های خاص خود را داشته‌اند، اما این بنیاد هنوز به ارائه بوردهای ارزان‌قیمت با قابلیت‌های بالا متعهد است.

1606683296_1_0.gif

این بنیاد به تازگی از بورد قدرتمندی به نام Pi 3 Model B رونمایی کرده که در اصل مدل ارتقا یافته رزبری پای 3 است که به لحاظ سرعت از نسل قبل خود سریع‌تر عمل می‌کند. از پیشرفت‌های قابل توجه انجام شده در این بورد می‌توان به پردازنده قدرتمند و قابلیت‌های شبکه‌ای آن اشاره داشت. مدل B+ به یک پردازنده BCM2837B0 برادکام چهار هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز تجهیز شده که در مقایسه با بورد Pi 3 که به تراشه BCM2837 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز تجهیز شده بود از سرعت بالاتری برخوردار است. این بنیاد گفته است در بورد جدید تهمیداتی برای دفع بهتر حرارت و یکپارچگی انرژی اعمال کرده است.

همچنین اگر در نظر دارید از این بورد در ارتباط با پروژه‌هایی استفاده کنید که به سرعت‌های بالایی در شبکه نیاز دارند این بورد قابلیت‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد، به واسطه آن‌که به یک وای‌فای دوبانده 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز 802.11 ac و بلوتوث 4.2، اترنت گیگابیتی از طریق پورت USB 2.0 که تا 300 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند (سه برابر سریع‌تر از نمونه‌های قبلی) تجهیز شده است. مجهز بودن به بلوتوث 4.2 و Blutooth Low Energy باعث شده است مصرف انرژی این بورد به حداقل رسیده و در نتیجه به گزینه ایده‌آلی در پروژه‌های اینترنت اشیا یا سایر دستگاه‌هایی که در نظر دارید در یک خانه هوشمند آن‌ها را طراحی کنید تبدیل شود. البته توجه داشته باشید به واسطه تجهیز شدن به تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند مصرف انرژی در بورد Pi 3 Model B نسبت به بوردهای قبلی بیشتر بوده و شرکت پیشنهاد داده است تا کاربران از منبع تغذیه 2.5 آمپر به بالا در زمان کار با این بورد استفاده کنند.

در نهایت مدل بی پلاس همراه با ویژگی Power over Ethernet (PoE)  ارائه شده است که البته هنوز به شکل رسمی پشتیبانی نمی‌شود. به واسطه آن‌که تولیدکنندگان قطعات جانبی راهکارهای خاص خود را در این زمینه ارائه می‌کنند، اما بنیاد رزبری پای در نظر دارد در آینده نزدیک راهکار خاص خود موسوم به PoE HAT را در این زمینه ارائه کند. همان‌گونه که پیش از این انتظار می‌رود، بورد فوق به لحاظ ابعاد همانند اسلاف پیش از خود است، در نتیجه به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از همان لوازم جانبی که در گذشته استفاده کرده‌اند روی این بورد نیز استفاده کنند. قیمت این بورد همانند نمونه‌های قبلی بوده و کاربران با پرداخت 35 دلار می‌توانند آن‌را خریداری کنند. همچنین طراحی کلی پورت‌ها و ظاهر این بورد همانند نمونه‌های قبلی بوده که شاید امتیازی برای این بورد به شمار رود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟