اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده AMD Ryzen
12/03/1396 - 15:22
ایسوس از سه تبلت، یک گیمینگ لپ‌تاپ و یک کروم‌بوک جدید رونمایی کرد!
شرکت ایسوس در ادامه نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از سه تبلت، یک گیمینگ لپ‌تاپ و یک کروم‌بوک جدید رونمایی کرد و این محصولات را هم به آرشیو محصولات پیشین خود که در کامپیوتکس امسال رونمایی شده بودند، اضافه کرد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات و مشخصات فنی محصولات جدید ایسوس داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

ایسوس از فعال‌ترین شرکت‌کننده‌های در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 بود. این شرکت در کنفرانسی که پیش از شروع رسمی نمایشگاه کامپیوتکس برگزار کرده بود، از باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شوند دنیا با نام اختصاصی ZenBook Flip S رونمایی کرد که اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آن را می‌توانید از مقاله "ایسوس از باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شونده دنیا رونمایی کرد + عکس" مطالعه کنید.

ایسوس همچنین از لپ‌تاپ فوق‌العاده عالی و مجهز به نمایشگر 4K جدیدش با نام ZenBook Pro UX550 هم پرده‌ برداشت که اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آن را می‌توانید از مقاله "لپ‌تاپ پرچمدار ایسوس با صفحه‌نمایش لمسی 4K معرفی شد + عکس" مطالعه کنید. اما معرفی این دو لپ‌تاپ فوق‌العاده زیبا، پایان پرده‌برداری‌های ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 نبود. این شرکت از محصولات مختلف دیگری هم رونمایی کرد که سه تبلت، یک گیمینگ لپ‌تاپ و یک کروم‌بوک جدید از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید تا مرور مختصری بر جزئیات و مشخصات فنی این محصولات داشته باشیم.

اولین محصولی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، تبلت ZenPad 3S 8.0 است. بدنه این تبلت از آلومینیوم ساخته شده و صفحه نمایش دستگاه 8 اینچی است. تراشه اسنپدراگون 652 کوالکام در این تبلت به‌کاررفته و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند. همچنین تبلت ZenPad 3S 8.0 از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. صفحه‌نمایش 8 اینچی دستگاه وضوح تصویر 2K دارد و به فناوری VisualMaster مجهز است.

سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده روی آن اندروید 7 نوقا بوده و باتری دستگاه ظرفیت 4680 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم از دیگر مشخصات فنی اصلی تبلت ZenPad 3S 8.0 ایسوس محسوب می‌‌شوند. ایسوس همچنین اشاره کرده که تبلت مذکور از بدنه‌ای با ضخامت 6.9 میلیمتر بهره می‌برد. در حال حاضر اطلاعتی در مورد زمان عرضه و قیمت آن منتشر نشده است.

اما دو تبلت بعدی که ایسوس معرفی کرده هم تبلت‌های میان رده‌ای هستند که به ترتیب ZenPad 10 Z301MFL و ZenPad 10 Z301ML نام دارند. تبلت ZenPad 10 Z301MFL از صفحه نمایشی 10.1 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برند. تراشه آن MT8735A مدیاتک بوده و رم دستگاه 2 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی این تبلت هم ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ایسوس همچنین اعلام کرده که نسخه‌ای مجزا از این محصول به بهره‌گیری از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی هم روانه بازار می‌شود که مطمئنا در مقایسه با نسخه استاندارد تبلت مذکور قیمت بالاتری دارد.

باتری تبلت ZenPad 10 Z301MFL توان 18 وات ساعتی را ارائه می‌کند و بنا به ادعای ایسوس می‌تواند با یک بار شارژ تا 10 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را برای پخش مداوم ویدئو تامین کند. دوربین اصلی دستگاه 5 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن هم 2 مگاپیکسلی است.

اما در سمت مقابل تبلت ZenPad 10 Z301ML قرار دارد که از نمایشگری 10.1 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی بهره می‌برد. تراشه MT8735W مدیاتک در آن استفاده شده که از پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز بهره‌مند است. ایسوس اشاره داشته که باتری این تبلت با یک بار شارژ تا 13 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را برای پخش مداوم ویدئو تامین خواهد کرد. هر دو تبلت ZenPad 10 Z301MFL و ZenPad 10 Z301ML ایسوس از اندروید 7 نوقا بهره می‌برند و کیبورد اختصاصی برای آن‌ها طراحی شده که کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را به عنوان اکسسوری خریداری کنند.

اما از تبلت‌های جدید ایسوس که بگذریم، به گیمینگ لپ‌تاپ ROG Strix G702ZC می‌رسیم. این گیمینگ لپ‌تاپ یک ویژگی جالب دارد که آن را نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند. ایسوس در این محصول برای اولین بار از سری پردازنده‌های رایزن (Ryzen) شرکت AMD استفاده کرده است!  

گیمینگ لپ‌تاپ ROG Strix G702ZC ایسوس از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 1700 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX580 بهره می‌برد. این گیمینگ لپ‌تاپ با تجهیز به پردازنده رایزن ای‌ام‌دی قصد دارد که گیمینگ لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل را به چالش بکشد. صفحه کلید محصول به نور پس‌زمینه قرمز رنگ مجهز شده و دستگاه از پورت یو‌اس‌بی 3.0، سوکت 3.5 میلیمتری هدفون و پورت HDMi بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش گیمینگ لپ‌تاپ ROG Strix G702ZC ایسوس 17.3 اینچی است و وضوح تصویر فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. ایسوس اشاره کرده که نمایشگر این لپ‌تاپ از فناوری FreeSync 2.0 بهره می‌برد. حافظه رم دستگاه از نوع LPDDR4 است و حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایتی و حافظه HDD با ظرفیت یک ترابایتی هم از دیگر ویژگی‌های گیمینگ لپ‌تاپ مذکور به شمار می‌روند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت دقیق و زمان عرضه این محصول منتشر نشده است.

اما کروم‌بوک Flip C101 آخرین محصولی است که در این مقاله به شرح مشخصات فنی آن می‌پردازیم. این کروم‌بوک از بدنه‌ای فلزی تشکیل شده و صفحه نمایش آن قابلیت چرخ 360 درجه‌ را ارائه می‌کند. بنابراین Chromebook Flip C101 را می‌توان یک کروم‌بوک تبدیل شونده یا دو منظوره خطاب کرد. ایسوس اعلام کرده که این کروم‌بوک را با قیمت 300 دلار روانه بازار می‌کند.

وزن بدنه کروم‌بوک Flip C101 برابر با 900 گرم است و ضخامت بدنه آن 15.6 میلیمتر خواهد بود. بنابراین محصول مورد نظر یک کروم‌بوک فوق‌العاده باریک و سبک است و می‌توانید باریک‌ترین و سبک‌ترین کروم‌بوک 10 اینچی فعلی موجود در دنیا به شمار آید! بله نمایشگر این دستگاه 10 اینچی است و قابلیت چرخش 360 درجه را ارائه می‌کند. شرکت ایسوس اشاره داشته که پردازنده کروم‌بوک Flip C101 از یک پردازنده شش هسته‌ای و محصولی از شرکت راک‌چیپ بهره‌مند است که با نام RK3399 شناخته می‌شود.

این کروم‌بوک قرار است از نظر ظرفت رم شامل نسخه‌های 2 و 4 گیگابایتی شود و به ترتیب حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی را ارائه کند. ایسوس مدعی شده که کاربران با یک بار شارژ باتری دستگاه می‌توانند برای مدت زمان 9 الی 10 ساعت به طور مداوم از آن استفاده کنند. ضمنا صفحه‌نمایش 10 اینچی کروم‌بوک Flip C101 ایسوس وضوح تصویر 1280 در 800 پیکسل را ارائه می‌کند. نظر شما در رابطه با این کروم‌بوک جدید و 300 دلاری و فوق‌العاده سبک و باریک چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟