در توانایی آفرود
14/04/1396 - 05:21
مقایسه ب‌ام‌و X3 و تویوتا راو 4
زمینه‌هایی مشترک برای مقایسه‌ی ب‌ام‌و X3 و تویوتا راو 4 وجود ندارد. ب‌ام‌و X3 به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر بوده و پیشرانه‌های قدرتمندتری داشته و از نظر پرفورمنس و تجمل نیز در مرتبه‌ای بالاتر قرار دارد. کلاس این دو خودرو نیز با هم متفاوت است بنابراین چرا باید این دو را با یکدیگر مقایسه کرد؟ دیدن توانایی‌های آفرود این دو خودرو جذاب بوده و به همین دلیل دو خودرو با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

1606683296_1_0.gif

در واقع این یک تست بسیار مهم برای سیستم دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل قفل مرکزی تویوتا و سیستم چهار چرخ محرک xDrive ب‌ام‌و محسوب می‌شود. کدام سیستم در تپه‌های معدن طلای کلرادو بهتر عمل می‌کند؟

هر دو خودرو مزیت‌های جالب‌توجهی دارند. تویوتا لاستیک‌های بهتری برای آفرود دارد. ب‌ام‌و X3 لاستیک‌های مناسبی برای عبور از تمامی مسیرها داشته اما به اندازه راو 4 گیرا نیستند. تویوتا همچنین دارای دیفرانسیل قفل مرکزی داشته که در وضعیت کرال مزیت بیشتری را نشان می دهد.

البته ب‌ام‌و X3 ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین داشته و پیشرانه‌ی توربوی آن در ارتفاع بالا تواناتر است؛ بنابراین این خودرو نه تنها می‌تواند از موانع بلندقدتر بهتر عبور کند بلکه پیشرانه آن نیز قدرت بیشتری در عبور از این ناهمواری‌ها دارد.

مطلب پیشنهادی

قیمت نهایی رنو کولئوس ۲۰۱۸ اعلام شد + شرایط فروش

هر دو خودرو از یک مانع یکسان عبور می‌کنند. اولین مانع یک تپه‌ی صخره‌ای بوده که البته خیلی هم خشن نیست. تویوتا و ب‌ام‌و به سادگی و بدون هیچ مشکلی از این مانع عبور می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

رنو کولئوس بخریم یا نیسان ایکسل تریل
جدال بین خودروهای شرقی و غربی

دومین تست کاملاً متفاوت و سخت‌تر بوده است. خودروها باید از چند پیچ شدید با صخره‌های موجود در بین آن‌ها و شکاف‌هایی عمیق عبور می‌کردند. در واقع شرایطی کاملاً خطرناک برقرار بود.

مطلب پیشنهادی

با نیسان قشقایی جدید بیشتر آشنا شوید + گالری عکس
یک فیس‌لیفت جدید از نیسان موتور

راو 4 با استفاده از دیفرانسیل قفل مرکزی وارد معرکه شد اما با دو لاستیک خود از عهده آن برآید. پس از آن سیستم کنترل کشش خاموش شد و تویوتا توانست از مانع عبور نماید؛ اما این کار آسان نبود. این بار نوبت ب‌ام‌و X3 بود اما این خودرو واقعاً هیچ تنظیم مخصوص آفرودی ندارد. دیدن بلند شدن یک چرخ ب‌ام‌و از روی زمین و حرکت آن به سه چرخ واقعاً احساس‌برانگیز بود.

در کل هر دو خودرو می‌توانند انتظارات بیشتر مصرف‌کنندگان را برآورده کنند اما ب‌ام‌و X3 عملکرد بهتری داشته و می‌تواند خواسته‌های بیش از حد انتظار افراد را به آن‌ها نشان دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟